Úvodná stránka | Najčastejšie otázky | Cenník reklamy | Kontakty
 
Newsletter
Ak máte záujem pravidelne dostávať e-mailom informácie a novinky, zadajte Váš e-mail

Anketa
Ovplyvňujú crashtesty vaše rozhodovanie pri kúpe automobilu?
  62%
  38%

Počet hlasov: 13146
Vyhľadávanie
Značka 
Kategória 
Hodnotenie 
 
Euro NCAP, organizácia hodnotiaca bezpečnosť vozidiel, predstavila nový systém hodnotenia zameraný na celkovú bezpečnosť áut. Ide o nový prístup k hodnoteniu bezpečnosti, ktorý bude motivovať výrobcov, aby vyrábali komplexne bezpečné automobily.
Euro NCAP dnes uverejňuje aktualizované výsledky výskumu dostupnosti ESC v celej Európskej Únii. Výskum ukázal, že ponuka ESC v jednotlivých štátoch EÚ sa líši...
Euro NCAP s radosťou oznamuje, že teraz testuje novú kategóriu vozidiel, tzv. „pickup-y“, a dnes uverejňuje výsledky jej troch zástupcov - Nissanu Navara, Isuzu D-MAX/Rodeo a Mitsubishi L200...
Euro NCAP testuje naplno  27. 12. 2007
Euro NCAP dnes uverejňuje výsledky šiestich vozidiel: Daihatsu Materia, Mazda 2, Honda Civic, Mercedes Benz triedy C, Renault Laguna a Volvo V70...
Toto vozidlo dosiahlo u Euro NCAP jedny z najlepších výsledkov čo sa týka bezpečnosti detských cestujúcich a je preto sklamaním, že za ochranu dospelých cestujúcich získala len štyri hviezdičky...

Rok po zavedení ESC (elektronická kontrola stability) – výrobcovia ju stále neposkytujú ako súčasť štandardného vybavenia

21 Júl 2008

Euro NCAP dnes uverejňuje aktualizované výsledky výskumu dostupnosti ESC v celej Európskej Únii. Výskum ukázal, že ponuka ESC v jednotlivých štátoch EÚ sa líši -  u niektorých výrobcov síce došlo k zlepšeniu, no Euro NCAP so sklamaním zistilo, že v jednotlivých krajinách a triedach stále existujú veľké rozdiely čo sa týka ESC ako súčasti štandardného vybavenia.

Európska Komisia nedávno navrhla, aby bola ESC povinná pre všetky nové typy vozidiel od roku 2012, pričom všetky nové vozidlá by ňou boli povinne vybavené od roku 2014. To sú však ďalšie štyri roky, kým budú niektoré nové vozidlá musieť mať ESC. V skutočnosti by to mohlo trvať ešte o pár rokov viac, kým by každé predávané vozidlo bolo vybavené touto už roky existujúcou bezpečnostnou technológiou. Dovtedy sú spotrebitelia odkázaní na obchodné rozhodnutia výrobcov, či budú túto technológiu, ktorá dokáže preukázateľne zachrániť ľudský život, ponúkať v štandardnom vybavení svojich vozidiel. Euro NCAP má obavy, že keď sa bude ESC ponúkať ako voliteľná výbava, bude pre zákazníkov veľmi drahá a to ich odradí od jej zakúpenia. Euro NCAP si myslí, že ESC by mala byť súčasťou štandardnej výbavy jednoducho preto, že ročne sa takto dá zabrániť 4.000 úmrtiam a 100.000 poraneniam.

Výskum Euro NCAP odhalil, že niektorí výrobcovia, ako napríklad Ford, Hyundai, Mazda a Mitsubishi, čoraz častejšie zaraďujú ESC do štandardnej výbavy. Iní výrobcovia však z tohto hľadiska zaostávajú. Je sklamaním vidieť slabé zlepšenie Opelu, napriek tomu, že ESC ponúka ako súčasť voliteľnej výbavy vo viacerých triedach. Kia, ktorá teraz ponúka viac modelov ako minulý rok, nedokázala držať krok s ostatnými a percento vybavenosti jej vozidiel touto technológiou je podpriemerné vo všetkých jej triedach.

Michiel van Ratingen, generálny tajomník Euro NCAP sa k tomu vyjadril: "Nové výsledky sú povzbudením, no zároveň i sklamaním. Ak si uvedomíme, že ESC je najbezpečnejšie bezpečnostné zariadenie od čias bezpečnostného pásu, žiaden výrobca by s jeho inštaláciou nemal váhať. Mali by sme sa viac snažiť o to, aby bola ESC súčasťou všeobecného štandardného vybavenia.

Euro NCAP pri výskume opäť zistilo, že vozidlá vyššej strednej triedy majú vo všetkých krajinách vysokú úroveň štandardného vybavenia, zatiaľ čo u malých vozidiel je táto úroveň podstatne nižšia. Ako sa dá očakávať, je tu vyššia pravdepodobnosť, že ESC bude inštalovaná do drahších a lepších značiek než do lacnejších modelov. Sú tu však i jasné rozdiely v inštalácii ESC medzi rôznymi značkami a modelmi v tej istej cenovej kategórii, príslušní výrobcovia sa teda musia snažiť o vyrovnanie týchto rozdielov.

Výskum tiež odhalil, že v určitých krajinách sa niektoré vozidlá predávajú s ESC v štandardnej výbave vo všetkých variantoch, zatiaľ čo v iných členských štátoch nie je ESC vôbec k dispozícii. ESC je najčastejšie súčasťou základnej výbavy v Dánsku, Švédsku a Nemecku, naopak takmer nedostupná je v Írsku, Grécku a na Malte.

ESC rozpozná, kedy začne vozidlo dostávať šmyk, a v zlomku sekundy začne jednotka elektronickej kontroly brzdiť jednotlivé kolesá. Týmto umožní udržať vozidlo pod kontrolou a zabráni tak šmyku. Tento systém reaguje oveľa rýchlejšie než najlepší šofér a dokáže brzdiť jednotlivé kolesá, čo šofér nedokáže. Či už je šmyk následkom núdzového vyhnutia sa inému objektu alebo jednoducho chybou vodičovho úsudku, ESC pomôže šoférovi udržať kontrolu nad vozidlom.

Výsledky výskumu Euro NCAP sú dnes uverejnené na sympóziu „Vyber si ESC“, ktoré sa koná v Autoworld, Parc du Cinquantenaire v Bruseli. Sympózium je súčasťou rovnomennej kampane, ktorá podporuje túto bezpečnostnú technológiu, v spolupráci s Európskou Komisiou a Euro NCAP. Viac informácií nájdete na www.chooseesc.eu.

Výsledky testov Euro NCAP sa zverejňujú každé tri mesiace. Sledujte našu stránku a dozviete sa najnovšie výsledky.

Ak máte záujem o ďalšie informácie o ESC, obráťte sa na Euro NCAP telefonicky na +32 2 4007740 alebo e-mailom.



Zoznam článkov:
19. 2. 2009 - Nový systém hodnotenia pomôže zlepšiť bezpečnosť vozidiel
21. 7. 2008 - Rok po zavedení ESC (elektronická kontrola stability) – výrobcovia ju stále neposkytujú ako súčasť štandardného vybavenia
3. 3. 2008 - Euro NCAP poukazuje na slabé miesta automobiliek v novej kategórii
27. 12. 2007 - Euro NCAP testuje naplno
5. 12. 2007 - Dnes Euro NCAP zverejňuje výsledky pre ľahký offroad Nissan X-Trail
2. 10. 2007 - Najnovšie výsledky crash testov od Euro NCAP
5. 9. 2007 - Autá s vysokými očakávaniami – Fiat 500 a Kia Cee’d
18. 7. 2007 - Euro NCAP zverejňuje najnovšie výsledky pre Dodge Caliber
5. 3. 2007 - Euro NCAP zverejnilo päť nových výsledkov crashtestov
19. 2. 2007 - VANY: niektorí výrobcovia stále nedbajú na bezpečnosť
27. 12. 2006 - Seat mení rozhodnutie
5. 12. 2006 - Nové výsledky Hyundai Sonata, Ford Galaxy, Mercedes-Benz triedy B, Lexus IS a Citroën C4 Picasso, Hondy Civic a Audi Q7
26. 9. 2006 - Euro NCAP oznamuje prvé udelenie štyroch hviezdičiek za ochranu chodcov
10. 8. 2006 - Euro NCAP objavilo nedostatky u dvoch najpredávanejších vozov
31. 5. 2006 - Odpovede na vaše najčastejšie kladené otázky.
23. 5. 2006 - Konferencia pri príležitosti 10. výročia existencie Euro NCAP
23. 5. 2006 - Nové crashtesty Dacie Logan
23. 5. 2006 - Euro NCAP dvíha varovný prst pre automobilový priemysel, keďže novému Chevroletu Aveo* udeľuje prečiarknutú druhú hviezdičku
4. 5. 2006 - FIAT IDEA a NISSAN PATHFINDER získavajú od Euro NCAP štyri hviezdičky
28. 11. 2005 - Výsledky crashtestov združenia Euro NCAP
Copyright © 2005 CRASHTEST.SK
Source of information: WWW.EURONCAP.COM
počet návštev: 1 242 378 od XI.2005