Úvodná stránka | Najčastejšie otázky | Cenník reklamy | Kontakty
 
Newsletter
Ak máte záujem pravidelne dostávať e-mailom informácie a novinky, zadajte Váš e-mail

Anketa
Ovplyv?ujú crashtesty vaše rozhodovanie pri kúpe automobilu?
  61%
  39%

Počet hlasov: 14595
Vyhľadávanie
Značka 
Kategória 
Hodnotenie 
 
Euro NCAP, organizácia hodnotiaca bezpe?nos? vozidiel, predstavila nový systém hodnotenia zameraný na celkovú bezpe?nos? áut. Ide o nový prístup k hodnoteniu bezpe?nosti, ktorý bude motivova? výrobcov, aby vyrábali komplexne bezpe?né automobily.
Euro NCAP dnes uverej?uje aktualizované výsledky výskumu dostupnosti ESC v celej Európskej Únii. Výskum ukázal, že ponuka ESC v jednotlivých štátoch EÚ sa líši...
Euro NCAP s rados?ou oznamuje, že teraz testuje novú kategóriu vozidiel, tzv. „pickup-y“, a dnes uverej?uje výsledky jej troch zástupcov - Nissanu Navara, Isuzu D-MAX/Rodeo a Mitsubishi L200...
Euro NCAP testuje naplno  27. 12. 2007
Euro NCAP dnes uverej?uje výsledky šiestich vozidiel: Daihatsu Materia, Mazda 2, Honda Civic, Mercedes Benz triedy C, Renault Laguna a Volvo V70...
Toto vozidlo dosiahlo u Euro NCAP jedny z najlepších výsledkov ?o sa týka bezpe?nosti detských cestujúcich a je preto sklamaním, že za ochranu dospelých cestujúcich získala len štyri hviezdi?ky...

Seat mení rozhodnutie

27 December 2006

Španielsky výrobca Seat sa podvolil tlaku zákazníkov a zmenil rozhodnutie odstráni? z Leónu systém na pripomínanie pripútania bezpe?nostných pásov. Euro NCAP sa dozvedelo, že tento bezpe?nostný prvok nebude od konca augusta 2006 sú?as?ou vybavenia vozidla – malo to by? jedno z opatrení na zníženie nákladov. Euro NCAP požiadalo Seat, aby toto rozhodnutie ešte zvážil. Ke?že Euro NCAP nedostalo nijakú odpove?, vydalo 25. augusta 2006 tla?ové vyhlásenie, kde zákazníkov informovalo o zámere Seatu. Zdá sa, že reakcia verejnosti na túto informáciu presved?ila manažment Seatu o tom, aby zachoval tento systém v štandardnej výbave vozidla.


Seat vydal tla?ové vyhlásenie, kde uviedol, že nebol vyrobený nijaký León, ktorý by nebol vybavený týmto systémom. Euro NCAP požiadalo Seat o objasnenie situácie a Seat ho informoval, že nehodlajú tento systém z Leónu odstráni?.


Predseda Euro NCAP, Claes Tingvall: „Toto ukazuje, aký vplyv môže ma? verejná mienka na výrobcov áut pri udržiavaní najvyššej úrovne bezpe?nosti. Sme radi, že Seat zareagoval tak, ako zareagoval.“


Dnes Euro NCAP zverej?uje najnovšie výsledky nárazových skúšok. Uverej?ujeme výsledky štyroch nových vozidiel - Toyota Auris, Hyundai Santa Fe, Kia Magentis a Škoda Roomster. Auris a Roomster získavajú za ochranu dospelých cestujúcich pä?hviezdi?kové, Magentis a Santa Fe štvorhviezdi?kové hodnotenie.


Napriek vynikajúcemu pä?hviezdi?kovému hodnoteniu Škody za ochranu dospelých cestujúcich odhalili testy Euro NCAP na Roomsteri jednu závadu - hlavné silové káble sú vedené v prednej ?asti batérie a preto môžu by? poškodené. Pri skúške ?elného nárazu došlo k poškodeniu týchto káblov a zastavil sa prívod elektrickej energie do vozidla, následkom ?oho nefungovali napína?e bezpe?nostných pásov. Škoda navrhla potiahnu? káble ochranným vystuženým obalom. Takisto navrhla zmenu, v?aka ktorej sa aj pri poškodení káblov do vozidla dostával dostatok elektriny na to, aby napína?e fungovali. Euro NCAP teda povolilo opätovné testovanie, kde sa ukázalo, že ochrana káblov nebola dostato?ná a nieko?ko káblov bolo poškodených. No v?aka ?alším zmenám napína?e bezpe?nostných pásov dobre fungovali.


Euro NCAP sa Škody opýtalo, ?i má v pláne upravi? už predané vozidlá, no Škoda bohužia? odmietla. Upravené modely za?ínajú od sériového ?ísla TMBVCB5J875025783.


Okrem maximálneho pä?hviezdi?kového hodnotenia za ochranu dospelých cestujúcich získala Toyota Auris chvályhodné tri hviezdi?ky za ochranu chodcov. Hyundai Santa Fe však v tejto kategórii nedostal ani jednu hviezdi?ku, pretože nezískal ani jeden bod. Kia Magentis si viedla takisto mimoriadne zle, obdržala iba tri body a jednohviezdi?kové hodnotenie.


Claes Tingvall: „Toto sú hrozné výsledky týchto dvoch kórejských výrobcov. Už dlho sa v automobilovom priemysle zdôraz?uje význam ochrany chodcov, ale iba nieko?ko výrobcov sa v tomto smere vylepšuje. Toyota Auris sa za?le?uje do rozrastajúcej sa skupiny vozidiel s troma hviezdi?kami. To, že Santa Fe nezískala ani jeden bod, je dôkazom toho, že Hyundai neurobil pre ochranu chodcov ni? a ignoruje bezpe?nos? tejto dôležitej skupiny ú?astníkov cestne premávky. Výrobcovia ako Hyundai a Kia ?aleko zaostávajú za najlepšími a je najvyšší ?as, aby si uvedomili, že takéto chabé výsledky sú neprijate?né.“


Zodpovednos? Euro NCAP vo?i zákazníkom je zárukou toho, že výsledky testovania sa zverej?ujú ?o najskôr. Ak máte záujem o podrobné výsledky najbližších skúšok, sledujte našu stránku.


Zoznam výsledkov:


Kompaktné vozidlá


Toyota Auris
Ochrana cestujúcich: 5 hviezdi?iek
Ochrana detí: 4 hviezdi?ky
Ochrana chodcov: 3 hviezdi?ky


Stredná trieda


Kia Magentis
Ochrana cestujúcich: 4 hviezdi?ky
Ochrana detí: 3 hviezdi?ky
Ochrana chodcov: 1 hviezdi?ka


Mini vany


Ochrana cestujúcich: 5 hviezdi?iek
Ochrana detí: 4 hviezdi?ky
Ochrana chodcov: 2 hviezdi?ky


?ažké offroady


Hyundai Santa Fe
Ochrana cestujúcich: 4 hviezdi?ky
Ochrana detí: 4 hviezdi?ky
Ochrana chodcov: 0 hviezdi?iek


Edi?ná poznámka:


1. Ke?že sa pred nedávnom zaviedla kategória hodnotenia ochrany detských cestujúcich, je dôležité správne chápa? kategóriu hodnotenia ochrany dospelých pasažierov. Kedysi sa ozna?ovalo názvami „celkové“ hodnotenie alebo hodnotenie „ochrany cestujúcich“, ani jeden názov však dnes už nevyhovuje.


2. Skúška ?elného nárazu sa vykonáva pri rýchlosti 64 km/h (40mph) do predsunutej deforma?nej bariéry, skúška bo?ného nárazu pri rýchlosti 50 km/h (30mph), skúška nárazu do st?pa pri rýchlosti 29 km/h (18mph) a skúšky ochrany chodcov pri rýchlosti 40 km/h (25mph).


3. Porovnanie rôznych ve?kostných kategórií: Nesnažte sa porovnáva? hodnotenia vozidiel v odlišných sekciách resp. hmotnostných skupinách. Cie?om skúšky ?elného nárazu je vyhodnoti? správanie vozidla pri náraze na iné vozidlo podobnej hmotnosti. Nie je možné ur?i?, ?o by sa stalo, keby do seba narazili vozidlá zna?ne odlišnej hmotnosti. Najvä?ší vplyv nemá rozdiel hmotnosti, ale pôsobenie hmotnosti na konštruk?nú pevnos? spojené s relatívnou výškou konštrukcie od zeme.



Zoznam článkov:
19. 2. 2009 - Nový systém hodnotenia pomôže zlepši? bezpe?nos? vozidiel
21. 7. 2008 - Rok po zavedení ESC (elektronická kontrola stability) – výrobcovia ju stále neposkytujú ako sú?as? štandardného vybavenia
3. 3. 2008 - Euro NCAP poukazuje na slabé miesta automobiliek v novej kategórii
27. 12. 2007 - Euro NCAP testuje naplno
5. 12. 2007 - Dnes Euro NCAP zverej?uje výsledky pre ?ahký offroad Nissan X-Trail
2. 10. 2007 - Najnovšie výsledky crash testov od Euro NCAP
5. 9. 2007 - Autá s vysokými o?akávaniami – Fiat 500 a Kia Cee’d
18. 7. 2007 - Euro NCAP zverej?uje najnovšie výsledky pre Dodge Caliber
5. 3. 2007 - Euro NCAP zverejnilo pä? nových výsledkov crashtestov
19. 2. 2007 - VANY: niektorí výrobcovia stále nedbajú na bezpe?nos?
27. 12. 2006 - Seat mení rozhodnutie
5. 12. 2006 - Nové výsledky Hyundai Sonata, Ford Galaxy, Mercedes-Benz triedy B, Lexus IS a Citroën C4 Picasso, Hondy Civic a Audi Q7
26. 9. 2006 - Euro NCAP oznamuje prvé udelenie štyroch hviezdi?iek za ochranu chodcov
10. 8. 2006 - Euro NCAP objavilo nedostatky u dvoch najpredávanejších vozov
31. 5. 2006 - Odpovede na vaše naj?astejšie kladené otázky.
23. 5. 2006 - Konferencia pri príležitosti 10. výro?ia existencie Euro NCAP
23. 5. 2006 - Nové crashtesty Dacie Logan
23. 5. 2006 - Euro NCAP dvíha varovný prst pre automobilový priemysel, ke?že novému Chevroletu Aveo* ude?uje pre?iarknutú druhú hviezdi?ku
4. 5. 2006 - FIAT IDEA a NISSAN PATHFINDER získavajú od Euro NCAP štyri hviezdi?ky
28. 11. 2005 - Výsledky crashtestov združenia Euro NCAP
Copyright © 2005 CRASHTEST.SK
Source of information: WWW.EURONCAP.COM
počet návštev: 1 400 160 od XI.2005