Úvodná stránka | Najčastejšie otázky | Cenník reklamy | Kontakty
 
Newsletter
Ak máte záujem pravidelne dostávať e-mailom informácie a novinky, zadajte Váš e-mail

Anketa
Ovplyvňujú crashtesty vaše rozhodovanie pri kúpe automobilu?
  62%
  38%

Počet hlasov: 13148
Vyhľadávanie
Značka 
Kategória 
Hodnotenie 
 
Euro NCAP, organizácia hodnotiaca bezpečnosť vozidiel, predstavila nový systém hodnotenia zameraný na celkovú bezpečnosť áut. Ide o nový prístup k hodnoteniu bezpečnosti, ktorý bude motivovať výrobcov, aby vyrábali komplexne bezpečné automobily.
Euro NCAP dnes uverejňuje aktualizované výsledky výskumu dostupnosti ESC v celej Európskej Únii. Výskum ukázal, že ponuka ESC v jednotlivých štátoch EÚ sa líši...
Euro NCAP s radosťou oznamuje, že teraz testuje novú kategóriu vozidiel, tzv. „pickup-y“, a dnes uverejňuje výsledky jej troch zástupcov - Nissanu Navara, Isuzu D-MAX/Rodeo a Mitsubishi L200...
Euro NCAP testuje naplno  27. 12. 2007
Euro NCAP dnes uverejňuje výsledky šiestich vozidiel: Daihatsu Materia, Mazda 2, Honda Civic, Mercedes Benz triedy C, Renault Laguna a Volvo V70...
Toto vozidlo dosiahlo u Euro NCAP jedny z najlepších výsledkov čo sa týka bezpečnosti detských cestujúcich a je preto sklamaním, že za ochranu dospelých cestujúcich získala len štyri hviezdičky...

Seat mení rozhodnutie

27 December 2006

Španielsky výrobca Seat sa podvolil tlaku zákazníkov a zmenil rozhodnutie odstrániť z Leónu systém na pripomínanie pripútania bezpečnostných pásov. Euro NCAP sa dozvedelo, že tento bezpečnostný prvok nebude od konca augusta 2006 súčasťou vybavenia vozidla – malo to byť jedno z opatrení na zníženie nákladov. Euro NCAP požiadalo Seat, aby toto rozhodnutie ešte zvážil. Keďže Euro NCAP nedostalo nijakú odpoveď, vydalo 25. augusta 2006 tlačové vyhlásenie, kde zákazníkov informovalo o zámere Seatu. Zdá sa, že reakcia verejnosti na túto informáciu presvedčila manažment Seatu o tom, aby zachoval tento systém v štandardnej výbave vozidla.


Seat vydal tlačové vyhlásenie, kde uviedol, že nebol vyrobený nijaký León, ktorý by nebol vybavený týmto systémom. Euro NCAP požiadalo Seat o objasnenie situácie a Seat ho informoval, že nehodlajú tento systém z Leónu odstrániť.


Predseda Euro NCAP, Claes Tingvall: „Toto ukazuje, aký vplyv môže mať verejná mienka na výrobcov áut pri udržiavaní najvyššej úrovne bezpečnosti. Sme radi, že Seat zareagoval tak, ako zareagoval.“


Dnes Euro NCAP zverejňuje najnovšie výsledky nárazových skúšok. Uverejňujeme výsledky štyroch nových vozidiel - Toyota Auris, Hyundai Santa Fe, Kia Magentis a Škoda Roomster. Auris a Roomster získavajú za ochranu dospelých cestujúcich päťhviezdičkové, Magentis a Santa Fe štvorhviezdičkové hodnotenie.


Napriek vynikajúcemu päťhviezdičkovému hodnoteniu Škody za ochranu dospelých cestujúcich odhalili testy Euro NCAP na Roomsteri jednu závadu - hlavné silové káble sú vedené v prednej časti batérie a preto môžu byť poškodené. Pri skúške čelného nárazu došlo k poškodeniu týchto káblov a zastavil sa prívod elektrickej energie do vozidla, následkom čoho nefungovali napínače bezpečnostných pásov. Škoda navrhla potiahnuť káble ochranným vystuženým obalom. Takisto navrhla zmenu, vďaka ktorej sa aj pri poškodení káblov do vozidla dostával dostatok elektriny na to, aby napínače fungovali. Euro NCAP teda povolilo opätovné testovanie, kde sa ukázalo, že ochrana káblov nebola dostatočná a niekoľko káblov bolo poškodených. No vďaka ďalším zmenám napínače bezpečnostných pásov dobre fungovali.


Euro NCAP sa Škody opýtalo, či má v pláne upraviť už predané vozidlá, no Škoda bohužiaľ odmietla. Upravené modely začínajú od sériového čísla TMBVCB5J875025783.


Okrem maximálneho päťhviezdičkového hodnotenia za ochranu dospelých cestujúcich získala Toyota Auris chvályhodné tri hviezdičky za ochranu chodcov. Hyundai Santa Fe však v tejto kategórii nedostal ani jednu hviezdičku, pretože nezískal ani jeden bod. Kia Magentis si viedla takisto mimoriadne zle, obdržala iba tri body a jednohviezdičkové hodnotenie.


Claes Tingvall: „Toto sú hrozné výsledky týchto dvoch kórejských výrobcov. Už dlho sa v automobilovom priemysle zdôrazňuje význam ochrany chodcov, ale iba niekoľko výrobcov sa v tomto smere vylepšuje. Toyota Auris sa začleňuje do rozrastajúcej sa skupiny vozidiel s troma hviezdičkami. To, že Santa Fe nezískala ani jeden bod, je dôkazom toho, že Hyundai neurobil pre ochranu chodcov nič a ignoruje bezpečnosť tejto dôležitej skupiny účastníkov cestne premávky. Výrobcovia ako Hyundai a Kia ďaleko zaostávajú za najlepšími a je najvyšší čas, aby si uvedomili, že takéto chabé výsledky sú neprijateľné.“


Zodpovednosť Euro NCAP voči zákazníkom je zárukou toho, že výsledky testovania sa zverejňujú čo najskôr. Ak máte záujem o podrobné výsledky najbližších skúšok, sledujte našu stránku.


Zoznam výsledkov:


Kompaktné vozidlá


Toyota Auris
Ochrana cestujúcich: 5 hviezdičiek
Ochrana detí: 4 hviezdičky
Ochrana chodcov: 3 hviezdičky


Stredná trieda


Kia Magentis
Ochrana cestujúcich: 4 hviezdičky
Ochrana detí: 3 hviezdičky
Ochrana chodcov: 1 hviezdička


Mini vany


Ochrana cestujúcich: 5 hviezdičiek
Ochrana detí: 4 hviezdičky
Ochrana chodcov: 2 hviezdičky


Ťažké offroady


Hyundai Santa Fe
Ochrana cestujúcich: 4 hviezdičky
Ochrana detí: 4 hviezdičky
Ochrana chodcov: 0 hviezdičiek


Edičná poznámka:


1. Keďže sa pred nedávnom zaviedla kategória hodnotenia ochrany detských cestujúcich, je dôležité správne chápať kategóriu hodnotenia ochrany dospelých pasažierov. Kedysi sa označovalo názvami „celkové“ hodnotenie alebo hodnotenie „ochrany cestujúcich“, ani jeden názov však dnes už nevyhovuje.


2. Skúška čelného nárazu sa vykonáva pri rýchlosti 64 km/h (40mph) do predsunutej deformačnej bariéry, skúška bočného nárazu pri rýchlosti 50 km/h (30mph), skúška nárazu do stĺpa pri rýchlosti 29 km/h (18mph) a skúšky ochrany chodcov pri rýchlosti 40 km/h (25mph).


3. Porovnanie rôznych veľkostných kategórií: Nesnažte sa porovnávať hodnotenia vozidiel v odlišných sekciách resp. hmotnostných skupinách. Cieľom skúšky čelného nárazu je vyhodnotiť správanie vozidla pri náraze na iné vozidlo podobnej hmotnosti. Nie je možné určiť, čo by sa stalo, keby do seba narazili vozidlá značne odlišnej hmotnosti. Najväčší vplyv nemá rozdiel hmotnosti, ale pôsobenie hmotnosti na konštrukčnú pevnosť spojené s relatívnou výškou konštrukcie od zeme.



Zoznam článkov:
19. 2. 2009 - Nový systém hodnotenia pomôže zlepšiť bezpečnosť vozidiel
21. 7. 2008 - Rok po zavedení ESC (elektronická kontrola stability) – výrobcovia ju stále neposkytujú ako súčasť štandardného vybavenia
3. 3. 2008 - Euro NCAP poukazuje na slabé miesta automobiliek v novej kategórii
27. 12. 2007 - Euro NCAP testuje naplno
5. 12. 2007 - Dnes Euro NCAP zverejňuje výsledky pre ľahký offroad Nissan X-Trail
2. 10. 2007 - Najnovšie výsledky crash testov od Euro NCAP
5. 9. 2007 - Autá s vysokými očakávaniami – Fiat 500 a Kia Cee’d
18. 7. 2007 - Euro NCAP zverejňuje najnovšie výsledky pre Dodge Caliber
5. 3. 2007 - Euro NCAP zverejnilo päť nových výsledkov crashtestov
19. 2. 2007 - VANY: niektorí výrobcovia stále nedbajú na bezpečnosť
27. 12. 2006 - Seat mení rozhodnutie
5. 12. 2006 - Nové výsledky Hyundai Sonata, Ford Galaxy, Mercedes-Benz triedy B, Lexus IS a Citroën C4 Picasso, Hondy Civic a Audi Q7
26. 9. 2006 - Euro NCAP oznamuje prvé udelenie štyroch hviezdičiek za ochranu chodcov
10. 8. 2006 - Euro NCAP objavilo nedostatky u dvoch najpredávanejších vozov
31. 5. 2006 - Odpovede na vaše najčastejšie kladené otázky.
23. 5. 2006 - Konferencia pri príležitosti 10. výročia existencie Euro NCAP
23. 5. 2006 - Nové crashtesty Dacie Logan
23. 5. 2006 - Euro NCAP dvíha varovný prst pre automobilový priemysel, keďže novému Chevroletu Aveo* udeľuje prečiarknutú druhú hviezdičku
4. 5. 2006 - FIAT IDEA a NISSAN PATHFINDER získavajú od Euro NCAP štyri hviezdičky
28. 11. 2005 - Výsledky crashtestov združenia Euro NCAP
Copyright © 2005 CRASHTEST.SK
Source of information: WWW.EURONCAP.COM
počet návštev: 1 242 425 od XI.2005