![]() |
Úvodná stránka | Najčastejšie otázky | Cenník reklamy | Kontakty | ||||||||||||
![]() |
|
![]() |
|||||||||||
Nové crashtesty Dacie Logan23 Máj 2006
Organizácia Euro NCAP upozorňovala médiá na veľmi zaujímavú a rôznorodú skupinu testovaných vozidiel už so značným predstihom, lebo správne tušila, že na výsledky tohto kola crashtestov už čakajú tisíce napätých fanúšikov i nervóznych manažérov. Okrem Smartu Forfour a Fiatu Stilo sa skúšok účastnili aj významné novinky ako nové BMW 3, Mercedez-Benz triedy A alebo Dacia Logan. Renault nenechal nič na náhodu a znova vyskúšal odolnosť modelu Vel Satis ale aj úplné novinky, napríklad novú generáciu Renaultu Clio. Štyri z celkových siedmych skúsených vozidiel získali päť hviezdičiek za ochranu cestujúcich, iba jeden automobil však dostal dve hviezdičky za ochranu chodcov. Najhorším výsledkom v tomto kole crashtestov sú tri hviezdičky Dacie Logan za ochranu cestujúcich. Teraz niečo konkrétnejšie k jednotlivým výsledkom. V kategórii malých vozidiel sa stretli dve vozidlá – Smart Forfour a nový Renault Clio. Clio obstálo už tradične veľmi dobre pri čelnom (88%) i bočnom náraze (100%), ale sklamalo deviatimi bodmi (25%) za ochranu chodcov. Štyri hviezdičky a 80% za ochranu detských cestujúcich je dobrý výsledok. Smart Forfour výsledky Clia nedosiahol. Čelný náraz ohodnotený dvanástimi bodmi (75%) a bočný náraz s 13 bodmi (72%) spolu s bodom za systém na pripomínanie pripútania pasažierov bezpečnostným pásom vyniesli Forfouru štyri hviezdičky za ochranu cestujúcich. Pre chodcov predstavuje Fourfour podľa Euro NCAP ešte väčšie riziko než Clio, v tejto disciplíne získalo vozidlo iba 7 bodov, teda 19%. Slabá je tiež ochrana detských cestujúcich (37%, teda 2 hviezdičky). Do kategórie kompaktných vozidiel zaradilo Euro NCAP Daciu Logan, Mercedes-Benz triedy A a Fiat Stilo. Dacia Logan si v súťaži s drahšími konkurentmi vybojovala tri hviezdičky za ochranu chodcov s ôsmymi bodmi (50%) za čelný náraz a jedenástimi bodmi (61%) za bočný náraz. Horšie bodové hodnotenie si Logan vyslúžil za slabšiu ochranu kolien vodiča a zvýšený tlak na vodičov i spolujazdcov hrudník. Riziko poranenia hrozí takisto od stĺpiku riadenia. Za ochranu chodcov dostala Dacia Logan iba 5 bodov (14%), za ochranu detí to však bolo 31 bodov (63%). Ďalším testovaným vozidlom v kategórii kompaktných vozidiel je Fiat Stilo. Jeho výsledky sú nadpriemerné so štyrmi hviezdičkami za ochranu cestujúcich (69% za čelný náraz a 83% za bočný náraz), jednou hviezdičkou (22%) za ochranu chodcov a štyrmi hviezdičkami (76%) za ochranu detí. V roku 1999 získal Mercedes-Benz triedy A štyri hviezdičky (69% za čelný náraz a 89% za bočný náraz), takže mal s novým „A-čkom“ čo zlepšovať. Podarilo sa mu to, pretože nová trieda A výborne obstála pri čelnom (94%) a ešte lepšie pri bočnom náraze (100%) a ako jediná získala dve hviezdičky za ochranu chodcov (17 bodov, 47%). Ochrana detí bola ohodnotená 38 bodmi (78%), teda štyrmi hviezdičkami. Výsledok novej triedy A bol jeden z najlepších. Keby nové BMW 3 nedosiahlo nízke hodnotenie za ochranu chodcov, zaradilo by sa medzi úplnú špičku. Takto sa muselo uspokojiť so 100%-tným bodovým ziskom za čelný náraz a 94% za bočný náraz. Bezpečnosť detí (39 bodov, 80%) je veľmi dobrá, ale už spomínaná ochrana chodcov so štyrmi bodmi a 11% potrebuje vylepšiť. Renault Vel Satis si po dvoch rokoch zopakoval crashtest, tentokrát však aj so systémom na pripomínanie pripútania pasažierov bezpečnostným pásom. Tento pomohol zvýšiť hodnotenie, ale celkový výsledok s piatimi hviezdičkami za ochranu cestujúcich (100%-tný bodový zisk získal Vel Satis za bočný náraz) a slabou jednou hviezdičkou (iba 6%) za ochranu chodcov ostal nezmenený. Zoznam článkov: 19. 2. 2009 - Nový systém hodnotenia pomôže zlepšiť bezpečnosť vozidiel 21. 7. 2008 - Rok po zavedení ESC (elektronická kontrola stability) – výrobcovia ju stále neposkytujú ako súčasť štandardného vybavenia 3. 3. 2008 - Euro NCAP poukazuje na slabé miesta automobiliek v novej kategórii 27. 12. 2007 - Euro NCAP testuje naplno 5. 12. 2007 - Dnes Euro NCAP zverejňuje výsledky pre ľahký offroad Nissan X-Trail 2. 10. 2007 - Najnovšie výsledky crash testov od Euro NCAP 5. 9. 2007 - Autá s vysokými očakávaniami – Fiat 500 a Kia Cee’d 18. 7. 2007 - Euro NCAP zverejňuje najnovšie výsledky pre Dodge Caliber 5. 3. 2007 - Euro NCAP zverejnilo päť nových výsledkov crashtestov 19. 2. 2007 - VANY: niektorí výrobcovia stále nedbajú na bezpečnosť 27. 12. 2006 - Seat mení rozhodnutie 5. 12. 2006 - Nové výsledky Hyundai Sonata, Ford Galaxy, Mercedes-Benz triedy B, Lexus IS a Citroën C4 Picasso, Hondy Civic a Audi Q7 26. 9. 2006 - Euro NCAP oznamuje prvé udelenie štyroch hviezdičiek za ochranu chodcov 10. 8. 2006 - Euro NCAP objavilo nedostatky u dvoch najpredávanejších vozov 31. 5. 2006 - Odpovede na vaše najčastejšie kladené otázky. 23. 5. 2006 - Konferencia pri príležitosti 10. výročia existencie Euro NCAP 23. 5. 2006 - Nové crashtesty Dacie Logan 23. 5. 2006 - Euro NCAP dvíha varovný prst pre automobilový priemysel, keďže novému Chevroletu Aveo* udeľuje prečiarknutú druhú hviezdičku 4. 5. 2006 - FIAT IDEA a NISSAN PATHFINDER získavajú od Euro NCAP štyri hviezdičky 28. 11. 2005 - Výsledky crashtestov združenia Euro NCAP |
|||||||||||||
počet návštev: 1 370 345 od XI.2005 |