Úvodná stránka | Najčastejšie otázky | Cenník reklamy | Kontakty
 
Newsletter
Ak máte záujem pravidelne dostávať e-mailom informácie a novinky, zadajte Váš e-mail

Anketa
Ovplyvňujú crashtesty vaše rozhodovanie pri kúpe automobilu?
  62%
  38%

Počet hlasov: 13269
Vyhľadávanie
Značka 
Kategória 
Hodnotenie 
 
Euro NCAP, organizácia hodnotiaca bezpečnosť vozidiel, predstavila nový systém hodnotenia zameraný na celkovú bezpečnosť áut. Ide o nový prístup k hodnoteniu bezpečnosti, ktorý bude motivovať výrobcov, aby vyrábali komplexne bezpečné automobily.
Euro NCAP dnes uverejňuje aktualizované výsledky výskumu dostupnosti ESC v celej Európskej Únii. Výskum ukázal, že ponuka ESC v jednotlivých štátoch EÚ sa líši...
Euro NCAP s radosťou oznamuje, že teraz testuje novú kategóriu vozidiel, tzv. „pickup-y“, a dnes uverejňuje výsledky jej troch zástupcov - Nissanu Navara, Isuzu D-MAX/Rodeo a Mitsubishi L200...
Euro NCAP testuje naplno  27. 12. 2007
Euro NCAP dnes uverejňuje výsledky šiestich vozidiel: Daihatsu Materia, Mazda 2, Honda Civic, Mercedes Benz triedy C, Renault Laguna a Volvo V70...
Toto vozidlo dosiahlo u Euro NCAP jedny z najlepších výsledkov čo sa týka bezpečnosti detských cestujúcich a je preto sklamaním, že za ochranu dospelých cestujúcich získala len štyri hviezdičky...

Výsledky crashtestov združenia Euro NCAP

28 November 2005

V Aténach boli zverejnené výsledky najnovších crashtestov, ktoré vykonáva združenie Euro NCAP. Do skupiny úspešných päťhviezdičkových modelov sa pridali ďalšie dva – tentokrát boli úspešné minivany. V ochrane chodcov však k žiadnym prevratným zmenám nedošlo.

Aj naďalej bude preto najrozumnejšie dávať si na autá pozor. Naopak zmenou, ktorú si treba všimnúť, je nová kategória hodnotenia – ochrana detských cestujúcich.

Súčasťou nového testu je takisto čelný a bočný náraz. Bodové hodnotenie (a následné pridelenie hviezdičiek – maximum je 5) získavajú vozidlá podľa schopnosti zabrániť vážnemu poraneniu dieťaťa, ktoré je usadené v detskej sedačke doporučenej výrobcom. Je treba poznamenať, že bodové hodnotenie sa vždy vzťahuje výhradne na kombináciu určitej (doporučenej a testovanej) sedačky a príslušného vozidla. Body teda nehodnotia automobil ani sedačku zvlášť. Euro NCAP zdôrazňuje, že testované vozidlo môže s inou detskou sedačkou dosiahnuť odlišné výsledky a takisto testovaná sedačka umiestnená v inom vozidle môže zabezpečiť iný stupeň ochrany.

Program hodnotenia ochranných vlastností vozidiel pri zrážkach Euro NCAP bol spustený v roku 1997, jeho partnermi sú veľké národné automobilové kluby a množstvo národných i medzinárodných inštitúcií.

Víťazov jesenného kola testov je viac, v „klasických“ disciplínach sa najlepšie darilo VW
Touran, ktorý získal päť hviezdičiek (maximálny počet) za ochranu cestujúcich a tri (z maximálnych štyroch) za ochranu chodcov. Jedinou chybou je však fakt, že v testoch ochrany detských cestujúcich úplne prepadol a nezískal ani jednu hviezdičku. Úspešný bol aj nový Renault Scénic, ktorý získal za ochranu dospelých cestujúcich 5 hviezdičiek, oproti Touranu má o jednu hviezdičku menej za ochranu chodcov, teda „štandardné“ dve. Z testov ochrany detských cestujúcich získal tri hviezdičky, čo zodpovedá výsledkom ostatných hodnotených vozidiel. Tretím modelom, ktorý sa oplatí spomenúť, je opäť minivan, Ford Focus C-Max. V „klasických disciplínach“ síce získal dnes už štandardné čtyri a dve hviezdičky, no nadštandardný výkon podal pri ochrane detí. V kombinácii so sedačkou, ktorú pre C-Max odporúča výrobca, podal tento model najlepší výkon spomedzi všetkých testovaných vozidiel a získal 4 hviezdičky z piatich.

Na opačnom konci skončil ďalší Renault – praktické Kangoo získalo iba dve hviezdičky za ochranu detských cestujúcich a jednu za ochranu chodcov. Všetky ostatné modely získali aspoň 3 hviezdičky.

Čo sa týka ostatných testovaných vozidiel, za ochranu cestujúcich dostali všetky 4 hviezdičky. Bohužiaľ sa opäť potvrdilo, že výrobcovia automobilov stále neberú dostatočný ohľad na ostatných, zraniteľných účastníkov cestnej premávky. Okrem už spomenutého Touranu totiž nikto nezískal viac ako dve hviezdičky. Nová disciplína, ochrana detských cestujúcich, skončila pomerne dobre a mohla by byť novým podnetom pre automobilky pri rozmýšľaní nad bezpečnosťou svojich produktov. Novo ustanoveným štandardom sú tri hviezdičky (z maximálnych 5).



Zoznam článkov:
19. 2. 2009 - Nový systém hodnotenia pomôže zlepšiť bezpečnosť vozidiel
21. 7. 2008 - Rok po zavedení ESC (elektronická kontrola stability) – výrobcovia ju stále neposkytujú ako súčasť štandardného vybavenia
3. 3. 2008 - Euro NCAP poukazuje na slabé miesta automobiliek v novej kategórii
27. 12. 2007 - Euro NCAP testuje naplno
5. 12. 2007 - Dnes Euro NCAP zverejňuje výsledky pre ľahký offroad Nissan X-Trail
2. 10. 2007 - Najnovšie výsledky crash testov od Euro NCAP
5. 9. 2007 - Autá s vysokými očakávaniami – Fiat 500 a Kia Cee’d
18. 7. 2007 - Euro NCAP zverejňuje najnovšie výsledky pre Dodge Caliber
5. 3. 2007 - Euro NCAP zverejnilo päť nových výsledkov crashtestov
19. 2. 2007 - VANY: niektorí výrobcovia stále nedbajú na bezpečnosť
27. 12. 2006 - Seat mení rozhodnutie
5. 12. 2006 - Nové výsledky Hyundai Sonata, Ford Galaxy, Mercedes-Benz triedy B, Lexus IS a Citroën C4 Picasso, Hondy Civic a Audi Q7
26. 9. 2006 - Euro NCAP oznamuje prvé udelenie štyroch hviezdičiek za ochranu chodcov
10. 8. 2006 - Euro NCAP objavilo nedostatky u dvoch najpredávanejších vozov
31. 5. 2006 - Odpovede na vaše najčastejšie kladené otázky.
23. 5. 2006 - Konferencia pri príležitosti 10. výročia existencie Euro NCAP
23. 5. 2006 - Nové crashtesty Dacie Logan
23. 5. 2006 - Euro NCAP dvíha varovný prst pre automobilový priemysel, keďže novému Chevroletu Aveo* udeľuje prečiarknutú druhú hviezdičku
4. 5. 2006 - FIAT IDEA a NISSAN PATHFINDER získavajú od Euro NCAP štyri hviezdičky
28. 11. 2005 - Výsledky crashtestov združenia Euro NCAP
Copyright © 2005 CRASHTEST.SK
Source of information: WWW.EURONCAP.COM
počet návštev: 1 256 170 od XI.2005