Úvodná stránka | Najčastejšie otázky | Cenník reklamy | Kontakty
 
Newsletter
Ak máte záujem pravidelne dostávať e-mailom informácie a novinky, zadajte Váš e-mail

Anketa
Ovplyvňujú crashtesty vaše rozhodovanie pri kúpe automobilu?
  62%
  38%

Počet hlasov: 13269
Vyhľadávanie
Značka 
Kategória 
Hodnotenie 
 
Euro NCAP, organizácia hodnotiaca bezpečnosť vozidiel, predstavila nový systém hodnotenia zameraný na celkovú bezpečnosť áut. Ide o nový prístup k hodnoteniu bezpečnosti, ktorý bude motivovať výrobcov, aby vyrábali komplexne bezpečné automobily.
Euro NCAP dnes uverejňuje aktualizované výsledky výskumu dostupnosti ESC v celej Európskej Únii. Výskum ukázal, že ponuka ESC v jednotlivých štátoch EÚ sa líši...
Euro NCAP s radosťou oznamuje, že teraz testuje novú kategóriu vozidiel, tzv. „pickup-y“, a dnes uverejňuje výsledky jej troch zástupcov - Nissanu Navara, Isuzu D-MAX/Rodeo a Mitsubishi L200...
Euro NCAP testuje naplno  27. 12. 2007
Euro NCAP dnes uverejňuje výsledky šiestich vozidiel: Daihatsu Materia, Mazda 2, Honda Civic, Mercedes Benz triedy C, Renault Laguna a Volvo V70...
Toto vozidlo dosiahlo u Euro NCAP jedny z najlepších výsledkov čo sa týka bezpečnosti detských cestujúcich a je preto sklamaním, že za ochranu dospelých cestujúcich získala len štyri hviezdičky...

Euro NCAP objavilo nedostatky u dvoch najpredávanejších vozov

10 August 2006
V snahe priniesť spotrebiteľom čo najpresnejšie a najaktuálnejšie informácie o bezpečnosti nových vozidiel uverejňuje organizácia Euro NCAP nové výsledky testovania vozov Chevrolet Kalos, Nissan Note, Toyota RAV4 a Land Rover Discovery III.


Pri nedávnom testovaní objavila organizácia Euro NCAP nedostatky v bezpečnostných systémoch dvoch zo štyroch vozidiel, ktorých výsledky dnes zverejňujeme. U Nissanu Note sa pri skúške bočného nárazu zlomilo jedno z upevnení detskej sedačky systému ISOFIX. Po preskúmaní tejto chyby informoval Nissan Euro NCAP, že dané upevnenie detskej sedačky systému ISOFIX pochádzalo z prvej série, ktorá nebola správne zvarená. Nissan tento problém vyriešil a zaviedol ďalšie kontroly. Takisto oznámil Euro NCAP, že chce požiadať o vrátenie všetkých poškodených modelov a upraviť ich.


Airbagy Toyoty RAV4 sa počas skúšky čelného nárazu aktivovali neskoro, čo bolo spôsobené rýchlym oddelením senzorového kábla pri náraze. Toyota zmenila vedenie káblového zväzku a upravila kontrolnú jednotku airbagu tak, aby sa airbagy rozvinuli v správny čas, i v prípade, že by zlyhalo senzorové spojenie. Pri druhej skúške čelného nárazu na už upravenom modeli sa airbagy rozvinuli správne, no pri teste bol opäť poškodený senzorový kábel. Spomínané zmeny boli zavedené do výroby už pred druhým testovaním Euro NCAP. Toyota oznámila Euro NCAP, že nemá v pláne upravovať už predané vozidlá.


Predseda Euro NCAP, Claes Tingvall, povedal: „I keď obe tieto vozidlá získali štvorhviezdičkové hodnotenie, očakávali sme, že podajú ešte lepší výkon, keďže ide o nové modely. Znepokojuje ma, že skúšky Euro NCAP objavili možné problémy u vozidiel, ktoré už boli vo výrobe a v predaji. Nissan treba pochváliť za úpravu už predaných vozidiel a myslíme si, že všetci zákazníci by mali žiadať o úpravu svojich vozidiel, ak sa objaví takýto nedostatok.“


Čo sa týka ochrany chodcov, Euro NCAP má radosť z toho, že Toyota RAV4 sa stala iba druhým ľahkým offroadom, ktorý získal trojhviezdičkové hodnotenie. Toto je v protiklade s hodnotením Land Roveru Discovery, ktorý za ochranu chodcov získal iba jednu hviezdičku. Zatiaľ nijaký ťažký offroad nezískal viac ako dve hviezdičky.


Claes Tingvall vyhlásil: „Honda CR-V bola prvým offroadom, ktorý za ochranu chodcov získal tri hviezdičky. To bolo v júni 2002. Som rád, že Toyota konečne venovala pozornosť tomuto problému a že RAV4 podal dobrý výkon. Z tohto je zrejmé, že vďaka relatívne jednoduchým dizajnovým zmenám môžu byť chodci lepšie chránení. Vyzývam ďalších výrobcov, aby nasledovali tento príklad.“


Chevrolet Kalos podal najhorší výkon zo všetkých štyroch vozidiel, ktorých výsledky dnes zverejňujeme. Za ochranu dospelých cestujúcich získal iba tri hviezdičky, avšak tento výsledok je lepší ako u Avea, ktorého hodnotenie bolo uverejnené vo februári. Chevrolet informoval Euro NCAP, že Aveo bolo vylepšenou verziou Kalosu.


Podrobné hodnotenia týchto vozidiel sú k dispozícii na www.euroncap.com. Úplné výsledky testov budú k dispozícii od 28. júla 2006.


Záväzok Euro NCAP voči zákazníkom je zárukou toho, že výsledky testovania sa zverejňujú čo najskôr. Ak máte záujem o podrobné výsledky najbližších skúšok, sledujte našu stránku.


Ak máte záujem o ďalšie informácie, kontaktujte pracovisko Euro NCAP: office@euroncap.com.


Zoznam výsledkov:


MALÉ VOZIDLÁ:


CHEVROLET KALOS
Ochrana cestujúcich: 3 hviezdičky
Ochrana detí: 3 hviezdičky
Ochrana chodcov: 2 hviezdičky


NISSAN NOTE
Ochrana cestujúcich: 4 hviezdičky
Ochrana detí: 3 hviezdičky
Ochrana chodcov: 2 hviezdičky


ĽAHKÝ OFFROAD:


TOYOTA RAV4
Ochrana cestujúcich: 4 hviezdičky
Ochrana detí: 4 hviezdičky
Ochrana chodcov: 3 hviezdičkY


ŤAŽKÝ OFFROAD:


LAND ROVER DISCOVERY III
Ochrana cestujúcich: 4 hviezdičky
Ochrana detí: 4 hviezdičky
Ochrana chodcov: 1 hviezdička


Edičná poznámka:


1. Keďže sa pred nedávnom zaviedla kategória hodnotenia ochrany detských cestujúcich, je dôležité správne chápať kategóriu hodnotenia ochrany dospelých pasažierov. Kedysi sa označovalo názvami „celkové“ hodnotenie alebo hodnotenie „ochrany cestujúcich“, ani jeden názov však dnes už nevyhovuje.


2. Skúška čelného nárazu sa vykonáva pri rýchlosti 64 km/h (40mph) do predsunutej deformačnej bariéry, skúška bočného nárazu pri rýchlosti 50 km/h (30mph), skúška nárazu do stĺpa pri rýchlosti 29 km/h (18mph) a skúšky ochrany chodcov pri rýchlosti 40 km/h (25mph).


3. Porovnanie rôznych veľkostných kategórií: Nesnažte sa porovnávať hodnotenia vozidiel v odlišných sekciách resp. hmotnostných skupinách. Cieľom skúšky čelného nárazu je vyhodnotiť správanie vozidla pri náraze na iné vozidlo podobnej hmotnosti. Nie je možné určiť, čo by sa stalo, keby do seba narazili vozidlá značne odlišnej hmotnosti. Najväčší vplyv nemá rozdiel hmotnosti, ale pôsobenie hmotnosti na konštrukčnú pevnosť spojené s relatívnou výškou konštrukcie od zeme.




Zoznam článkov:
19. 2. 2009 - Nový systém hodnotenia pomôže zlepšiť bezpečnosť vozidiel
21. 7. 2008 - Rok po zavedení ESC (elektronická kontrola stability) – výrobcovia ju stále neposkytujú ako súčasť štandardného vybavenia
3. 3. 2008 - Euro NCAP poukazuje na slabé miesta automobiliek v novej kategórii
27. 12. 2007 - Euro NCAP testuje naplno
5. 12. 2007 - Dnes Euro NCAP zverejňuje výsledky pre ľahký offroad Nissan X-Trail
2. 10. 2007 - Najnovšie výsledky crash testov od Euro NCAP
5. 9. 2007 - Autá s vysokými očakávaniami – Fiat 500 a Kia Cee’d
18. 7. 2007 - Euro NCAP zverejňuje najnovšie výsledky pre Dodge Caliber
5. 3. 2007 - Euro NCAP zverejnilo päť nových výsledkov crashtestov
19. 2. 2007 - VANY: niektorí výrobcovia stále nedbajú na bezpečnosť
27. 12. 2006 - Seat mení rozhodnutie
5. 12. 2006 - Nové výsledky Hyundai Sonata, Ford Galaxy, Mercedes-Benz triedy B, Lexus IS a Citroën C4 Picasso, Hondy Civic a Audi Q7
26. 9. 2006 - Euro NCAP oznamuje prvé udelenie štyroch hviezdičiek za ochranu chodcov
10. 8. 2006 - Euro NCAP objavilo nedostatky u dvoch najpredávanejších vozov
31. 5. 2006 - Odpovede na vaše najčastejšie kladené otázky.
23. 5. 2006 - Konferencia pri príležitosti 10. výročia existencie Euro NCAP
23. 5. 2006 - Nové crashtesty Dacie Logan
23. 5. 2006 - Euro NCAP dvíha varovný prst pre automobilový priemysel, keďže novému Chevroletu Aveo* udeľuje prečiarknutú druhú hviezdičku
4. 5. 2006 - FIAT IDEA a NISSAN PATHFINDER získavajú od Euro NCAP štyri hviezdičky
28. 11. 2005 - Výsledky crashtestov združenia Euro NCAP
Copyright © 2005 CRASHTEST.SK
Source of information: WWW.EURONCAP.COM
počet návštev: 1 256 172 od XI.2005