Úvodná stránka | Najčastejšie otázky | Cenník reklamy | Kontakty
 
Newsletter
Ak máte záujem pravidelne dostávať e-mailom informácie a novinky, zadajte Váš e-mail

Anketa
Ovplyvňujú crashtesty vaše rozhodovanie pri kúpe automobilu?
  62%
  38%

Počet hlasov: 13148
Vyhľadávanie
Značka 
Kategória 
Hodnotenie 
 
Euro NCAP, organizácia hodnotiaca bezpečnosť vozidiel, predstavila nový systém hodnotenia zameraný na celkovú bezpečnosť áut. Ide o nový prístup k hodnoteniu bezpečnosti, ktorý bude motivovať výrobcov, aby vyrábali komplexne bezpečné automobily.
Euro NCAP dnes uverejňuje aktualizované výsledky výskumu dostupnosti ESC v celej Európskej Únii. Výskum ukázal, že ponuka ESC v jednotlivých štátoch EÚ sa líši...
Euro NCAP s radosťou oznamuje, že teraz testuje novú kategóriu vozidiel, tzv. „pickup-y“, a dnes uverejňuje výsledky jej troch zástupcov - Nissanu Navara, Isuzu D-MAX/Rodeo a Mitsubishi L200...
Euro NCAP testuje naplno  27. 12. 2007
Euro NCAP dnes uverejňuje výsledky šiestich vozidiel: Daihatsu Materia, Mazda 2, Honda Civic, Mercedes Benz triedy C, Renault Laguna a Volvo V70...
Toto vozidlo dosiahlo u Euro NCAP jedny z najlepších výsledkov čo sa týka bezpečnosti detských cestujúcich a je preto sklamaním, že za ochranu dospelých cestujúcich získala len štyri hviezdičky...

Euro NCAP dvíha varovný prst pre automobilový priemysel, keďže novému Chevroletu Aveo* udeľuje prečiarknutú druhú hviezdičku

23 Máj 2006
V posledných rokoch získava čoraz viac vozidiel v testoch Euro NCAP najvyššie známky za ochranu dospelých cestujúcich, a preto niektorí odborníci požadujú zavedenie nových kritérií testovania a šiestej hviezdičky.

No výsledky, ktoré dnes oznámilo Euro NCAP, dokazujú, že zatiaľ čo niektorí výrobcovia bezpečnosť neustále vylepšujú, iných čaká ešte veľa práce.

Euro NCAP v tejto poslednej fáze testovalo šesť vozidiel, z ktorých iba dve v týchto prestížnych európskych nezávislých crash testoch získali najvyššie päťhviezdičkové vyznamenanie za ochranu cestujúcich.

Claes Tingvall, predseda Euro NCAP, sa vyjadril:

„Mám radosť z toho, že dve zo šiestich vozidiel získali maximálne päťhviezdičkové hodnotenie za ochranu dospelých cestujúcich. Je upokojujúce vedieť, že čoraz viac výrobcov vozidiel teraz kladie dôraz na bezpečnosť a radi uverejňujeme ich výsledky.

No prajeme si, aby všetky vozidlá dosiahli najvyššiu úroveň bezpečnosti, a z tohto ohľadu je treba urobiť ešte veľa práce. Euro NCAP bude spotrebiteľom naďalej ponúkať najlepšie dostupné informácie ohľadne bezpečnosti nových vozidiel.“

Euro NCAP poukázalo na nedostatky Chevroletu Aveo, ide najmä o neprijateľne vysoké riziko smrteľného poranenia hrudníka vodiča, ktoré vyšlo najavo pri skúške čelného nárazu. Na základe toho je druhá hviezdička v hodnotení vozidla prečiarknutá. Hoci Aveo dosiahlo celkovo dostatočný počet bodov na získanie troch hviezdičiek, Euro NCAP trvá na uznaní minimálneho výkonu pri skúškach čelného i bočného nárazu. Aj napriek tomu, že výkon vozidla pri skúške bočného nárazu bol dobrý, nezískalo dostatok bodov pri skúške čelného nárazu, a teda mu nemohli byť udelené tri hviezdičky.

Avšak Chevrolet nie je jediným vozidlom, na ktoré si Euro NCAP poriadne posvietilo. Kia Cerato zle obstála pri skúškach bočného nárazu, pretože vodičovi hrozilo vysoké riziko poranenia hrudníka.

Naopak Peugeot 207 sa pripája k zväčšujúcej sa skupine malých vozidiel, ktoré od Euro NCAP získali päť hviezdičiek za ochranu dospelých cestujúcich. Toto dokazuje, že dokonca najmenšie vozidlá môžu byť na európskych vozovkách bezpečné.

Takisto Alfa Romeo 159 sa môže popýšiť vynikajúcimi výsledkami za ochranu dospelých cestujúcich a päťhviezdičkovým hodnotením od Euro NCAP. Je to prvý model Alfa Romeo, ktorému Euro NCAP udelilo päť hviezdičiek za skúšky ochrany dospelých cestujúcich. Znepokojujúcejšie sú však výsledky vozidla zo skúšky ochrany chodcov, za túto získalo iba jednu hviezdičku.

Claes Tingvall, predseda Euro NCAP, uviedol:

„Som rád, že Alfa Romeo dostala od Euro NCAP vytúžených päť hviezdičiek za ochranu dospelých cestujúcich, no som sklamaný z toho, že sa výrobcovia nesnažili získať rovnaké výsledky aj za ochranu chodcov. Čoraz viditeľnejší je rozdiel medzi tými výrobcami áut, ktorým záleží na tom, aby ich modely poskytovali lepšiu ochranu chodcov, a tými, pre ktorých tento aspekt nie je až taký podstatný. Ak dokážu vozidlá získať chvályhodné výsledky aj bez použitia nejakej zdokonalenej technológie, neexistuje ospravedlnenie pre nízke výkony, ktoré sme v tejto fáze videli. Nie je dôvod, prečo by vozidlá nemohli zabezpečiť vysokú úroveň ochrany všetkých účastníkov cestnej premávky.“

Ďalšie výsledky skúšok odolnosti proti nárazu v kategóriách kompaktné vozidlá, stredná trieda, malé vozidlá a ľahké offroady sú zverejnené od dnešného dňa na www.euroncap.com.

* Chevrolet Aveo je modernejšou verziou Chevroletu / Daewoo Kalos. Bolo nám povedané, že Aveo nahradí Kalos, no teraz máme informácie, že Kalos bude naďalej k dispozícii ako troj/päťdverová verzia do roku 2008. Dovtedy má byť Aveo k dispozícii iba ako sedan.

Bolo naznačené, že nová verzia bude aj bezpečnejšia, a Euro NCAP môže iba predpokladať, že Aveo poskytne lepšiu bezpečnosť ako Kalos. No pretože my sme hodnotili sedan, nevieme posúdiť, či troj/päťdverový model podá rovnaký výkon.

Zoznam výsledkov

Stredná trieda:

Alfa Romeo 159
Ochrana cestujúcich: 5 hviezdičiek
Ochrana detí: 4 hviezdičky
Ochrana chodcov: 1 hviezdička

Kompaktné vozidlá:
 
Kia Cerato
Ochrana cestujúcich: 3 hviezdičky
Ochrana detí: 3 hviezdičky
Ochrana chodcov: 1 hviezdička

Chevrolet Aveo
Ochrana cestujúcich: 2 hviezdičky – druhá prečiarknutá
Ochrana detí: 3 hviezdičky
Ochrana chodcov: 3 hviezdičky

Malé vozidlá:

Peugeot 207
Ochrana cestujúcich: 5 hviezdičiek
Ochrana detí: 4 hviezdičky
Ochrana chodcov: 3 hviezdičky

Suzuki SX4
Ochrana cestujúcich: 4 hviezdičky
Ochrana detí: 3 hviezdičky
Ochrana chodcov: 3 hviezdičky

Ľahké offroady:

Hyundai Tucson
Ochrana cestujúcich: 4 hviezdičky
Ochrana detí: 3 hviezdičky
Ochrana chodcov: 1 hviezdička

Ak máte záujem o ďalšie informácie, kontaktujte prosím manažérku Euro NCAP pre komunikáciu Cordeliu Wilson e-mailom na cordelia_wilson@euroncap.com alebo telefonicky na + 32 4007746.

Edičná poznámka:

1. Prečiarknutá hviezdička naznačuje vážne riziko smrteľných poranení istej časti tela. V prípade Chevroletu Aveo hrozilo vodičovi vážne poranenie pri skúške čelného nárazu pri rýchlosti 64 km/h.

2. Na Euro NCAP sa účastnia nasledovné organizácie: Ministerstvá dopravy vo Švédsku, Holandsku, Francúzsku, Nemecku, Spojenom kráľovstve a Katalánsku, ďalej Nadácia FIA, Allgemeiner Deutscher Automobil-Club (ADAC), Thatcham v zastúpení Britských automobilových poisťovacích spoločností a International Consumer Research and Testing (ICRT - Medzinárodný prieskum a testovanie spotrebiteľov) v zastúpení európskych spotrebiteľských organizácií. Euro NCAP je tiež podporované Európskou Komisiou.

3. Výsledky fázy 17+ sa oznamujú on-line a budú k dispozícii na internetovej stránke 24. februára 2006.

4. Bude sa pokračovať s testovaním nových vozov všetkých skupín.

5. Euro NCAP v novembri 2003 predstavilo dodatočné hodnotenie ochrany detí. Táto ochrana sa hodnotí pre kombináciu vozidla a špeciálnych detských sedačiek, ktoré odporučil výrobca vozidla. Teraz môže táto kombinácia získať za ochranu poskytnutú deťom až päť hviezdičiek. Hodnotí sa popis inštrukcií na upevnenie detských sedačiek, schopnosť vozidla sedačky bezpečne umiestniť a ich výkon pri skúške čelného a bočného nárazu. No existujú dôležité obmedzenia tohto hodnotenia:
a. Hodnotenie ochrany detí sa nevzťahuje na samotné vozidlo, ani na vozidlo s odlišnou kombináciou detských sedačiek.
b. Nehodnotí sa samotná testovaná detská sedačka.
c. Tá istá detská sedačka testovaná v kombinácii s inými vozidlami môže pri hodnotení ochrany detí podať odlišné výsledky.

6. Keďže sa pred nedávnom zaviedla kategória hodnotenia ochrany detských cestujúcich, je dôležité správne chápať kategóriu hodnotenia ochrany dospelých pasažierov. Kedysi sa označovala názvami „celkové“ hodnotenie alebo hodnotenie „ochrany cestujúcich“, ani jeden názov však dnes už nevyhovuje.

7. Skúška čelného nárazu sa vykonáva pri rýchlosti 64 km/h (40mph) do predsunutej deformovateľnej bariéry, skúška bočného nárazu pri rýchlosti 50 km/h (30mph), skúška nárazu do stĺpa pri rýchlosti 29 km/h (18mph) a skúšky ochrany chodcov pri rýchlosti 40 km/h (25mph).

8. Porovnanie rôznych veľkostných kategórií: Nesnažte sa porovnávať hodnotenia vozidiel v odlišných sekciách resp. hmotnostných skupinách. Cieľom skúšky čelného nárazu je vyhodnotiť správanie vozidla pri náraze na iné vozidlo podobnej hmotnosti. Nie je možné určiť, čo by sa stalo, keby do seba narazili vozidlá značne odlišnej hmotnosti. Najväčší vplyv nemá rozdiel hmotnosti, ale pôsobenie hmotnosti na konštrukčnú pevnosť spojené s relatívnou výškou konštrukcie od zeme.



Zoznam článkov:
19. 2. 2009 - Nový systém hodnotenia pomôže zlepšiť bezpečnosť vozidiel
21. 7. 2008 - Rok po zavedení ESC (elektronická kontrola stability) – výrobcovia ju stále neposkytujú ako súčasť štandardného vybavenia
3. 3. 2008 - Euro NCAP poukazuje na slabé miesta automobiliek v novej kategórii
27. 12. 2007 - Euro NCAP testuje naplno
5. 12. 2007 - Dnes Euro NCAP zverejňuje výsledky pre ľahký offroad Nissan X-Trail
2. 10. 2007 - Najnovšie výsledky crash testov od Euro NCAP
5. 9. 2007 - Autá s vysokými očakávaniami – Fiat 500 a Kia Cee’d
18. 7. 2007 - Euro NCAP zverejňuje najnovšie výsledky pre Dodge Caliber
5. 3. 2007 - Euro NCAP zverejnilo päť nových výsledkov crashtestov
19. 2. 2007 - VANY: niektorí výrobcovia stále nedbajú na bezpečnosť
27. 12. 2006 - Seat mení rozhodnutie
5. 12. 2006 - Nové výsledky Hyundai Sonata, Ford Galaxy, Mercedes-Benz triedy B, Lexus IS a Citroën C4 Picasso, Hondy Civic a Audi Q7
26. 9. 2006 - Euro NCAP oznamuje prvé udelenie štyroch hviezdičiek za ochranu chodcov
10. 8. 2006 - Euro NCAP objavilo nedostatky u dvoch najpredávanejších vozov
31. 5. 2006 - Odpovede na vaše najčastejšie kladené otázky.
23. 5. 2006 - Konferencia pri príležitosti 10. výročia existencie Euro NCAP
23. 5. 2006 - Nové crashtesty Dacie Logan
23. 5. 2006 - Euro NCAP dvíha varovný prst pre automobilový priemysel, keďže novému Chevroletu Aveo* udeľuje prečiarknutú druhú hviezdičku
4. 5. 2006 - FIAT IDEA a NISSAN PATHFINDER získavajú od Euro NCAP štyri hviezdičky
28. 11. 2005 - Výsledky crashtestov združenia Euro NCAP
Copyright © 2005 CRASHTEST.SK
Source of information: WWW.EURONCAP.COM
počet návštev: 1 242 431 od XI.2005