Úvodná stránka | Najčastejšie otázky | Cenník reklamy | Kontakty
 
Newsletter
Ak máte záujem pravidelne dostávať e-mailom informácie a novinky, zadajte Váš e-mail

Anketa
Ovplyvňujú crashtesty vaše rozhodovanie pri kúpe automobilu?
  62%
  38%

Počet hlasov: 13148
Vyhľadávanie
Značka 
Kategória 
Hodnotenie 
 
Euro NCAP, organizácia hodnotiaca bezpečnosť vozidiel, predstavila nový systém hodnotenia zameraný na celkovú bezpečnosť áut. Ide o nový prístup k hodnoteniu bezpečnosti, ktorý bude motivovať výrobcov, aby vyrábali komplexne bezpečné automobily.
Euro NCAP dnes uverejňuje aktualizované výsledky výskumu dostupnosti ESC v celej Európskej Únii. Výskum ukázal, že ponuka ESC v jednotlivých štátoch EÚ sa líši...
Euro NCAP s radosťou oznamuje, že teraz testuje novú kategóriu vozidiel, tzv. „pickup-y“, a dnes uverejňuje výsledky jej troch zástupcov - Nissanu Navara, Isuzu D-MAX/Rodeo a Mitsubishi L200...
Euro NCAP testuje naplno  27. 12. 2007
Euro NCAP dnes uverejňuje výsledky šiestich vozidiel: Daihatsu Materia, Mazda 2, Honda Civic, Mercedes Benz triedy C, Renault Laguna a Volvo V70...
Toto vozidlo dosiahlo u Euro NCAP jedny z najlepších výsledkov čo sa týka bezpečnosti detských cestujúcich a je preto sklamaním, že za ochranu dospelých cestujúcich získala len štyri hviezdičky...

FIAT IDEA a NISSAN PATHFINDER získavajú od Euro NCAP štyri hviezdičky

4 Máj 2006

FIAT IDEA a NISSAN PATHFINDER získavajú od Euro NCAP štyri hviezdičky
V snahe priniesť zákazníkom najpresnejšie a najaktuálnejšie informácie ohľadne bezpečnosti nových vozidiel, oznamuje Euro NCAP najnovšie výsledky testovania.
Obe najnovšie testované vozidlá, minivan Fiat Idea a veľký offroad Nissan Pathfinder, získali za ochranu pasažierov štvorhviezdičkové hodnotenie. No zatiaľ čo Fiat Idea získal štyri hviezdičky len tesne, Pathfinder dostal takmer päť hviezdičiek, čo je najvyššie hodnotenie Euro NCAP. Je dôležité poznamenať, že hodnotenie ochrany pasažierov by sa malo porovnávať v rámci rovnakej kategórie vozidiel.
Fiat Idea je vybavený bočným hlavovým airbagom (záclonkou), no je zvláštne, že v štandardnom vybavení sa nenachádza airbag na ochranu tela pri bočnom náraze. Takisto keby bol súčasťou štandardnej výbavy vozidla systém ISOFIX na upevnenie detských sedačiek, získal by Fiat Idea vyššie hodnotenie za ochranu detských cestujúcich.
Euro NCAP hodnotí ochranu chodcov Fiatu Idea ako veľmi zlú.
Predseda Euro NCAP Claes Tingvall upozorňuje: „Všade, kde je to možné, by mali spotrebitelia trvať na tom, aby bolo ich vozidlo vybavené čo najväčším počtom možných bezpečnostných zariadení, i keď ich výrobcovia nezahŕňajú do štandardnej výbavy. Zákazníci by mali naďalej zdôrazňovať aspekt bezpečnosti, aby tak nútili výrobcov zabezpečiť optimálnu úroveň dostupného vybavenia.“
.
Zoznam výsledkov Minivan:
Fiat Idea
Ochrana cestujúcich: 4 hviezdičky
Ochrana detí: 2 hviezdičky
Ochrana chodcov: 1 hviezdička
Veľký offroad:
Nissan Pathfinder
Ochrana cestujúcich: 4 hviezdičky
Ochrana detí: 3 hviezdičky
Ochrana chodcov: 2 hviezdičky


Edičná poznámka:
1. Keďže sa pred nedávnom zaviedla kategória hodnotenia ochrany detských cestujúcich, je dôležité správne chápať kategóriu hodnotenia ochrany dospelých pasažierov. Kedysi sa označovalo názvami „celkové“ hodnotenie alebo hodnotenie „ochrany cestujúcich“, ani jeden názov však dnes už nevyhovuje.
2. Skúška čelného nárazu sa vykonáva pri rýchlosti 64 km/h (40mph) do predsunutej deformačnej bariéry, skúška bočného nárazu pri rýchlosti 50 km/h (30mph), skúška nárazu do stĺpa pri rýchlosti 29 km/h (18mph) a skúšky ochrany chodcov pri rýchlosti 40 km/h (25mph).
3. Porovnanie rôznych veľkostných kategórií: Nesnažte sa porovnávať hodnotenia vozidiel v odlišných sekciách resp. hmotnostných skupinách. Cieľom skúšky čelného nárazu je vyhodnotiť správanie vozidla pri náraze na iné vozidlo podobnej hmotnosti. Nie je možné určiť, čo by sa stalo, keby do seba narazili vozidlá značne odlišnej hmotnosti. Najväčší vplyv nemá rozdiel hmotnosti, ale pôsobenie hmotnosti na konštrukčnú pevnosť spojené s relatívnou výškou konštrukcie od zeme.



Zoznam článkov:
19. 2. 2009 - Nový systém hodnotenia pomôže zlepšiť bezpečnosť vozidiel
21. 7. 2008 - Rok po zavedení ESC (elektronická kontrola stability) – výrobcovia ju stále neposkytujú ako súčasť štandardného vybavenia
3. 3. 2008 - Euro NCAP poukazuje na slabé miesta automobiliek v novej kategórii
27. 12. 2007 - Euro NCAP testuje naplno
5. 12. 2007 - Dnes Euro NCAP zverejňuje výsledky pre ľahký offroad Nissan X-Trail
2. 10. 2007 - Najnovšie výsledky crash testov od Euro NCAP
5. 9. 2007 - Autá s vysokými očakávaniami – Fiat 500 a Kia Cee’d
18. 7. 2007 - Euro NCAP zverejňuje najnovšie výsledky pre Dodge Caliber
5. 3. 2007 - Euro NCAP zverejnilo päť nových výsledkov crashtestov
19. 2. 2007 - VANY: niektorí výrobcovia stále nedbajú na bezpečnosť
27. 12. 2006 - Seat mení rozhodnutie
5. 12. 2006 - Nové výsledky Hyundai Sonata, Ford Galaxy, Mercedes-Benz triedy B, Lexus IS a Citroën C4 Picasso, Hondy Civic a Audi Q7
26. 9. 2006 - Euro NCAP oznamuje prvé udelenie štyroch hviezdičiek za ochranu chodcov
10. 8. 2006 - Euro NCAP objavilo nedostatky u dvoch najpredávanejších vozov
31. 5. 2006 - Odpovede na vaše najčastejšie kladené otázky.
23. 5. 2006 - Konferencia pri príležitosti 10. výročia existencie Euro NCAP
23. 5. 2006 - Nové crashtesty Dacie Logan
23. 5. 2006 - Euro NCAP dvíha varovný prst pre automobilový priemysel, keďže novému Chevroletu Aveo* udeľuje prečiarknutú druhú hviezdičku
4. 5. 2006 - FIAT IDEA a NISSAN PATHFINDER získavajú od Euro NCAP štyri hviezdičky
28. 11. 2005 - Výsledky crashtestov združenia Euro NCAP
Copyright © 2005 CRASHTEST.SK
Source of information: WWW.EURONCAP.COM
počet návštev: 1 242 433 od XI.2005