Newsletter
Ak máte záujem pravidelne dostávať e-mailom informácie a novinky, zadajte Váš e-mail
Anketa
Ovplyvňujú crashtesty vaše rozhodovanie pri kúpe automobilu?
61%
39%
Počet hlasov: 14301
Euro NCAP, organizácia hodnotiaca bezpečnosť vozidiel, predstavila nový systém hodnotenia zameraný na celkovú bezpečnosť áut. Ide o nový prístup k hodnoteniu bezpečnosti, ktorý bude motivovať výrobcov, aby vyrábali komplexne bezpečné automobily.
|
|
Euro NCAP dnes uverejňuje aktualizované výsledky výskumu dostupnosti ESC v celej Európskej Únii. Výskum ukázal, že ponuka ESC v jednotlivých štátoch EÚ sa líši...
|
|
Euro NCAP s radosťou oznamuje, že teraz testuje novú kategóriu vozidiel, tzv. „pickup-y“, a dnes uverejňuje výsledky jej troch zástupcov - Nissanu Navara, Isuzu D-MAX/Rodeo a Mitsubishi L200...
|
|
Euro NCAP dnes uverejňuje výsledky šiestich vozidiel: Daihatsu Materia, Mazda 2, Honda Civic, Mercedes Benz triedy C, Renault Laguna a Volvo V70...
|
|
Toto vozidlo dosiahlo u Euro NCAP jedny z najlepších výsledkov čo sa týka bezpečnosti detských cestujúcich a je preto sklamaním, že za ochranu dospelých cestujúcich získala len štyri hviezdičky...
|

|
Úvodná stránka Kompaktné vozidlá Kia Cee'd
Kia Cee'd
Čelný a bočný náraz |
Ochrana chodcov |
Ochrana detí |
     |
    |
     |
Čelný náraz Kabína pre cestujúcich ostala počas nárazu stabilná, ale tvrdé konštrukcie v prístrojovej doske predstavovali možné riziko pre kolená a stehná vodiča i spolujazdca. Pedál spojky sa posunul dozadu o viac než 100 mm, no priestor pre nohy ostal neporušený. Bočný náraz Za svoj výkon pri skúške čelného nárazu a nárazovej skúške do stĺpa získalo vozidlo maximálny počet bodov. Ochrana detských cestujúcich Vozidlo získalo maximálny počet bodov za dynamický výkon pri ochrane trojročného dieťaťa pri skúške čelného i bočného nárazu. Airbag spolujazdca sa dal deaktivovať, takže na jeho sedadle sa dala použiť detská sedačka orientovaná proti smeru jazdy. Avšak informácie pre vodiča o stave airbagu neboli dostatočne jasné. Výstražný štítok, ktorý mal upozorniť na to, aby sa sedačka orientovaná proti smeru jazdy nepoužívala na sedadle spolujazdca ak sa predtým nedeaktivuje airbag, nebol jasný a nebol stále viditeľný. Prítomnosť upevnení systému ISOFIX na zadných krajných sedadlách nebola dostatočne dobre vyznačená. Ochrana chodcov Za ochranu nôh chodcov nezískal nárazník ani jeden bod. Ochrana hláv dospelých chodcov bola takisto hodnotená ako prevažne nedostatočná.
| jeden a pol ročné dieťa | Kia branded Britax-Römer Baby Safe Universal | - umiestnenie | orientácia proti smeru jazdy | trojročné dieťa | Kia branded Britax-Römer Duo Universal | - umiestnenie | orientácia v smere jazdy | | Predpínače predných bezpečnostných pásov | áno | Obmedzovače zaťaženia predných bezpečnostných pásov | áno | Predný airbag vodiča | áno | Predný airbag spolucestujúceho | áno | Bočné airbagy | áno | Bočné hlavové airbagy | áno | Kolenný airbag vodiča | nie |
Ochrana:
 |
výborná |
 |
adekvátna |
 |
dostatočná |
 |
slabá |
 |
veľmi slabá |
|