Úvodná stránka | Najčastejšie otázky | Cenník reklamy | Kontakty
 
Newsletter
Ak máte záujem pravidelne dostávať e-mailom informácie a novinky, zadajte Váš e-mail

Anketa
Ovplyvňujú crashtesty vaše rozhodovanie pri kúpe automobilu?
  62%
  38%

Počet hlasov: 13148
Vyhľadávanie
Značka 
Kategória 
Hodnotenie 
 
Euro NCAP, organizácia hodnotiaca bezpečnosť vozidiel, predstavila nový systém hodnotenia zameraný na celkovú bezpečnosť áut. Ide o nový prístup k hodnoteniu bezpečnosti, ktorý bude motivovať výrobcov, aby vyrábali komplexne bezpečné automobily.
Euro NCAP dnes uverejňuje aktualizované výsledky výskumu dostupnosti ESC v celej Európskej Únii. Výskum ukázal, že ponuka ESC v jednotlivých štátoch EÚ sa líši...
Euro NCAP s radosťou oznamuje, že teraz testuje novú kategóriu vozidiel, tzv. „pickup-y“, a dnes uverejňuje výsledky jej troch zástupcov - Nissanu Navara, Isuzu D-MAX/Rodeo a Mitsubishi L200...
Euro NCAP testuje naplno  27. 12. 2007
Euro NCAP dnes uverejňuje výsledky šiestich vozidiel: Daihatsu Materia, Mazda 2, Honda Civic, Mercedes Benz triedy C, Renault Laguna a Volvo V70...
Toto vozidlo dosiahlo u Euro NCAP jedny z najlepších výsledkov čo sa týka bezpečnosti detských cestujúcich a je preto sklamaním, že za ochranu dospelých cestujúcich získala len štyri hviezdičky...
Úvodná stránka  Malé vozidlá  Škoda Fabia

Škoda Fabia


Čelný a bočný náraz Ochrana chodcov Ochrana detí
Čelný náraz
Kabína pre cestujúcich ostala počas nárazu stabilná, ale tvrdé konštrukcie v prístrojovej doske predstavovali možné riziko pre kolená a stehná vodiča i spolujazdca.

Bočný náraz
Keby sa hodnotili len merania z figurín, Fabia by získala za skúšku bočného nárazu i nárazovú skúšku do stĺpa maximálny počet bodov. Ale pri skúške bočného nárazu sa západka na zadných dverách posunula z primárnej do sekundárnej polohy a vozidlo stratilo jeden bod udeľovaný za tento test.

Ochrana detských cestujúcich

Pri skúške čelného i bočného nárazu získala Fabia za ochranu 18-mesačného dieťaťa plný počet bodov. Pri bočnom náraze sa sedačka pre trojročné dieťa otočila tak, že nedokázala úplne udržať hlavu dieťaťa, kvôli čomu sa mohla hlava dieťaťa dostať do kontaktu s vnútornými časťami vozidla. K dispozícii je tlačidlo na deaktiváciu airbagu spolujazdca, takže na jeho sedadle sa dala použiť detská sedačka orientovaná proti smeru jazdy. Avšak informácie pre vodiča o stave airbagu neboli dosť jasné. Vozidlám, ktoré nie sú týmto tlačidlom vybavené, airbag deaktivuje príslušný predajca. Nedostatočné bolo varovanie o nebezpečí použitia detskej sedačky orientovanej proti smeru jazdy na sedadle spolujazdca bez predchádzajúcej deaktivácie airbagu. Prítomnosť upevnení systému ISOFIX na zadných krajných sedadlách nebola zreteľne vyznačená.
    
Ochrana chodcov
Nárazník získal za ochranu nôh chodcov maximálny počet bodov. Predná hrana kapoty však nezískala ani jeden bod.


Ochrana detských cestujúcich

jeden a pol ročné dieťa
Fair Bimbo Fix Type II ISOFIX
- umiestnenie
orientácia proti smeru jazdy
trojročné dieťa
Fair Bimbo Fix Type II ISOFIX
- umiestnenie
orientácia v smere jazdy


Bezpečnostné vybavenie

Predpínače predných bezpečnostných pásov
áno
Obmedzovače zaťaženia predných bezpečnostných pásov
áno
Predný airbag vodiča
áno
Predný airbag spolucestujúceho
áno
Bočné airbagy
áno
Bočné hlavové airbagy
áno
Kolenný airbag vodiča nie




 Ochrana:
výborná    adekvátna    dostatočná    slabá    veľmi slabá   


Copyright © 2005 CRASHTEST.SK
Source of information: WWW.EURONCAP.COM
počet návštev: 1 242 417 od XI.2005