Úvodná stránka | Najčastejšie otázky | Cenník reklamy | Kontakty
 
Newsletter
Ak máte záujem pravidelne dostávať e-mailom informácie a novinky, zadajte Váš e-mail

Anketa
Ovplyvňujú crashtesty vaše rozhodovanie pri kúpe automobilu?
  62%
  38%

Počet hlasov: 13148
Vyhľadávanie
Značka 
Kategória 
Hodnotenie 
 
Euro NCAP, organizácia hodnotiaca bezpečnosť vozidiel, predstavila nový systém hodnotenia zameraný na celkovú bezpečnosť áut. Ide o nový prístup k hodnoteniu bezpečnosti, ktorý bude motivovať výrobcov, aby vyrábali komplexne bezpečné automobily.
Euro NCAP dnes uverejňuje aktualizované výsledky výskumu dostupnosti ESC v celej Európskej Únii. Výskum ukázal, že ponuka ESC v jednotlivých štátoch EÚ sa líši...
Euro NCAP s radosťou oznamuje, že teraz testuje novú kategóriu vozidiel, tzv. „pickup-y“, a dnes uverejňuje výsledky jej troch zástupcov - Nissanu Navara, Isuzu D-MAX/Rodeo a Mitsubishi L200...
Euro NCAP testuje naplno  27. 12. 2007
Euro NCAP dnes uverejňuje výsledky šiestich vozidiel: Daihatsu Materia, Mazda 2, Honda Civic, Mercedes Benz triedy C, Renault Laguna a Volvo V70...
Toto vozidlo dosiahlo u Euro NCAP jedny z najlepších výsledkov čo sa týka bezpečnosti detských cestujúcich a je preto sklamaním, že za ochranu dospelých cestujúcich získala len štyri hviezdičky...
Úvodná stránka  Malé vozidlá  Mazda 2

Mazda 2


Čelný a bočný náraz Ochrana chodcov Ochrana detí
Čelný náraz
Pri prvej skúške sa kvôli malej chybe tesne pred nárazom neskoro spustili airbagy a ochrana vodiča i spolujazdca bola spochybnená. Mazda preskúmala problém a vylepšila software na ovládanie airbagu tak, aby takéto situácie zvládal efektívnejšie, pretože pri skutočných nehodách k takýmto poruchám môže dochádzať. Automobily vo výrobe sú teraz vybavené novým softwarom a všetky vozidlá vyrobené predtým budú vylepšené. Pri opätovnom testovaní sa airbagy spustili správne. Kabína pre cestujúcich ostala stabilná a kolená i stehná vodiča a spolujazdca boli dobre chránené. Mazda ukázala, že kolená a stehná rôzne vysokých cestujúcich v rozličných polohách pri sedení by boli ochránené rovnako dobre.

Bočný náraz
Počas nárazu sa otvorili zadné dvere na strane nárazu a vozidlu bol za to strhnutý jeden bod.

Ochrana detských cestujúcich
Mazda 2 získala maximálny počet bodov za ochranu trojročného dieťaťa na základe reakcií figuríny pri čelnom a bočnom náraze. Dealeri Mazdy môžu deaktivovať airbag spolujazdca, takže na jeho sedadle sa dá použiť detská sedačka orientovaná proti smeru jazdy. Bez tejto úpravy by sa na tomto sedadle nemala používať detská sedačka orientovaná proti smeru jazdy, pretože airbag sa nedá deaktivovať manuálne. Výstražný štítok, ktorý mal na toto upozorniť, nebol primeraný a bol viditeľný iba keď bola slnečná clona spolujazdca sklopená. Prítomnosť upevnení systému ISOFIX na zadných sedadlách nebola dostatočne dobre vyznačená.

Ochrana chodcov
Ochrana, ktorú nohám chodcov poskytuje nárazník, bola ohodnotená ako primeraná. Plocha kapoty, kam môže pri náraze dopadnúť hlava dospelého chodca, bola ohodnotená ako prevažne slabá.


Ochrana detských cestujúcich

jeden a pol ročné dieťa
Römer BabySafe Plus ISOFIX
- umiestnenie
orientácia proti smeru jazdy
trojročné dieťa
Römer Duo Plus
- umiestnenie
orientácia v smere jazdy


Bezpečnostné vybavenie

Predpínače predných bezpečnostných pásov
áno
Obmedzovače zaťaženia predných bezpečnostných pásov
áno
Predný airbag vodiča
áno
Predný airbag spolucestujúceho
áno
Bočné airbagy
áno
Bočné hlavové airbagy
áno
Kolenný airbag vodiča nie




 Ochrana:
výborná    adekvátna    dostatočná    slabá    veľmi slabá   


Copyright © 2005 CRASHTEST.SK
Source of information: WWW.EURONCAP.COM
počet návštev: 1 242 415 od XI.2005