Úvodná stránka | Najčastejšie otázky | Cenník reklamy | Kontakty
 
Newsletter
Ak máte záujem pravidelne dostávať e-mailom informácie a novinky, zadajte Váš e-mail

Anketa
Ovplyvňujú crashtesty vaše rozhodovanie pri kúpe automobilu?
  62%
  38%

Počet hlasov: 13267
Vyhľadávanie
Značka 
Kategória 
Hodnotenie 
 
Euro NCAP, organizácia hodnotiaca bezpečnosť vozidiel, predstavila nový systém hodnotenia zameraný na celkovú bezpečnosť áut. Ide o nový prístup k hodnoteniu bezpečnosti, ktorý bude motivovať výrobcov, aby vyrábali komplexne bezpečné automobily.
Euro NCAP dnes uverejňuje aktualizované výsledky výskumu dostupnosti ESC v celej Európskej Únii. Výskum ukázal, že ponuka ESC v jednotlivých štátoch EÚ sa líši...
Euro NCAP s radosťou oznamuje, že teraz testuje novú kategóriu vozidiel, tzv. „pickup-y“, a dnes uverejňuje výsledky jej troch zástupcov - Nissanu Navara, Isuzu D-MAX/Rodeo a Mitsubishi L200...
Euro NCAP testuje naplno  27. 12. 2007
Euro NCAP dnes uverejňuje výsledky šiestich vozidiel: Daihatsu Materia, Mazda 2, Honda Civic, Mercedes Benz triedy C, Renault Laguna a Volvo V70...
Toto vozidlo dosiahlo u Euro NCAP jedny z najlepších výsledkov čo sa týka bezpečnosti detských cestujúcich a je preto sklamaním, že za ochranu dospelých cestujúcich získala len štyri hviezdičky...
Úvodná stránka  Malé vozidlá  Daihatsu Materia

Daihatsu Materia


Čelný a bočný náraz Ochrana chodcov Ochrana detí
Čelný náraz
Figurína vodiča zaznamenala značný vyrovnávací pohyb medzi stehennou a holennou kosťou, ktorý môže spôsobiť poranenie kolien. Kvôli tomuto, ako aj tvrdým konštrukciám v prístrojovej doske, ktoré predstavujú ďalšie riziko pre vodiča, dostalo vozidlo slabé hodnotenie za ochranu kolien, stehien a panvy. Počas nárazu ostala kabína pre cestujúcich stabilná.

Bočný náraz
Súčasťou nepovinnej výbavy je hlavový airbag. Nakoľko nie je súčasťou základnej výbavy, vozidlo nepodstúpilo nárazovú skúšku do stĺpa.

Ochrana detských cestujúcich
Airbag spolujazdca sa dal deaktivovať, takže na jeho sedadle sa dala použiť detská sedačka orientovaná proti smeru jazdy. Avšak informácie pre vodiča o stave airbagu neboli dostatočne jasné. Vo vozidle sú umiestnené jasné výstražné štítky, ktoré upozorňujú na to, aby sa sedačka orientovaná proti smeru jazdy nepoužívala na sedadle spolujazdca, ak nie je airbag deaktivovaný. Prítomnosť upevnení systému ISOFIX na zadných sedadlách nebola dostatočne dobre vyznačená.

Ochrana chodcov
Nárazník i plocha kapoty, kam môže pri náraze dopadnúť hlava dospelého chodca, poskytujú primeranú ochranu. Avšak predná hrana kapoty i plocha, kam môže pri náraze dopadnúť hlava dieťaťa, poskytli značne slabú ochranu.


Ochrana detských cestujúcich

jeden a pol ročné dieťa
Britax-Römer BabySafe Plus
- umiestnenie
orientácia proti smeru jazdy
trojročné dieťa
Britax-Römer Duo Plus ISOFIX
- umiestnenie
orientácia v smere jazdy


Bezpečnostné vybavenie

Predpínače predných bezpečnostných pásov
áno
Obmedzovače zaťaženia predných bezpečnostných pásov
áno
Predný airbag vodiča
áno
Predný airbag spolucestujúceho
áno
Bočné airbagy
áno
Bočné hlavové airbagy
nie
Kolenný airbag vodiča nie




 Ochrana:
výborná    adekvátna    dostatočná    slabá    veľmi slabá   


Copyright © 2005 CRASHTEST.SK
Source of information: WWW.EURONCAP.COM
počet návštev: 1 256 111 od XI.2005