Úvodná stránka | Najčastejšie otázky | Cenník reklamy | Kontakty
 
Newsletter
Ak máte záujem pravidelne dostávať e-mailom informácie a novinky, zadajte Váš e-mail

Anketa
Ovplyvňujú crashtesty vaše rozhodovanie pri kúpe automobilu?
  62%
  38%

Počet hlasov: 13267
Vyhľadávanie
Značka 
Kategória 
Hodnotenie 
 
Euro NCAP, organizácia hodnotiaca bezpečnosť vozidiel, predstavila nový systém hodnotenia zameraný na celkovú bezpečnosť áut. Ide o nový prístup k hodnoteniu bezpečnosti, ktorý bude motivovať výrobcov, aby vyrábali komplexne bezpečné automobily.
Euro NCAP dnes uverejňuje aktualizované výsledky výskumu dostupnosti ESC v celej Európskej Únii. Výskum ukázal, že ponuka ESC v jednotlivých štátoch EÚ sa líši...
Euro NCAP s radosťou oznamuje, že teraz testuje novú kategóriu vozidiel, tzv. „pickup-y“, a dnes uverejňuje výsledky jej troch zástupcov - Nissanu Navara, Isuzu D-MAX/Rodeo a Mitsubishi L200...
Euro NCAP testuje naplno  27. 12. 2007
Euro NCAP dnes uverejňuje výsledky šiestich vozidiel: Daihatsu Materia, Mazda 2, Honda Civic, Mercedes Benz triedy C, Renault Laguna a Volvo V70...
Toto vozidlo dosiahlo u Euro NCAP jedny z najlepších výsledkov čo sa týka bezpečnosti detských cestujúcich a je preto sklamaním, že za ochranu dospelých cestujúcich získala len štyri hviezdičky...
Úvodná stránka  Mini vany  Škoda Roomster

Škoda Roomster


Čelný a bočný náraz Ochrana chodcov Ochrana detí
Čelný náraz
Pri prvej skúške čelného nárazu došlo k poškodeniu káblov vedúcich z batérie, čím sa prerušil prívod elektriny. Kvôli tomu dobre nefungovali predpínače bezpečnostných pásov a airbagy sa spustili neskoro. Euro NCAP umožnilo Škode test zopakovať po úprave týchto kritických oblastí. Napriek snahe Škody o ich ochranu boli káble aj pri druhom teste poškodené, no vďaka preprogramovanej kontrolnej jednotke a kondenzátoru v obvode kontrolnej jednotky a predpínačov sa spustili airbagy tak, ako mali. Škoda informovala Euro NCAP, že nebude upravovať už predané vozidlá. Napriek niektorým úspešným úpravám sa Euro NCAP naďalej obáva, že všetky hlavné elektrické káble sa môžu pri čelnom náraze takto poškodiť. Kým nehrozí riziko požiaru, môžu cestujúci vozidlo po nehode opustiť bez toho, aby akýkoľvek jeho elektrický systém (napr. výstražné svetlá) fungoval. Tvrdé konštrukcie v prístrojovej doske predstavovali možné nebezpečenstvo pre panvu, kolená a stehná vodiča i spolujazdca.

Bočný náraz

Vozidlo získalo maximálny počet bodov za výkon pri skúške bočného nárazu a nárazovej skúške do stĺpa.

Ochrana detských cestujúcich

Vozidlo získalo maximálny počet bodov za ochranu oboch figurín detí pri dynamických testoch. Na sedadle spolujazdca sa môže používať detská sedačka orientovaná proti smeru jazdy, pretože airbag sa dá deaktivovať. Avšak informácie pre vodiča o stave airbagu neboli dostatočne jasné. Výstražný štítok, ktorý mal upozorniť na to, aby sa sedačka orientovaná proti smeru jazdy nepoužívala na sedadle spolujazdca, bol nedostatočný. Prítomnosť upnutí a horných upevnení systému ISOFIX na zadných sedadlách nebola jasne vyznačená.

Systém na pripomínanie pripútania bezpečnostným pásom

Tento systém je k dispozícii pre predné sedadlá a vyhovel požiadavkám Euro NCAP.

Ochrana chodcov

Za ochranu nôh chodcov získal nárazník plný počet bodov. No predná hrana kapoty nedostala ani jeden bod a ochrana hláv dospelých chodcov i detí bola prevažne hodnotená ako slabá.




kompletné výsledky testov

čelný náraz - hlava
Kontakt hlavy vodiča s airbagomstabilný
Kontakt hlavy spolujazdca s airbagomstabilný
Volant
- posun dozadunie
- posun nahor5mm
- bočný posun14mm doľava
čelný náraz - hrudník
Kontakt s volantomnie
Posun predného stĺpiku karosérie dozadu5mm
Pevnosť kabíny pre cestujúcichstabilná
čelný náraz - stehná, kolená a panva
Prítomnosť tvrdších častíáno: stredová konzola, zapaľovacia skrinka, stĺpik riadenia a nastavovacia páka, kryt batožinového priestoru
Intenzívne zaťaženie kolienáno: stredová konzola, zapaľovacia skrinka, stĺpik riadenia a nastavovacia páka, kryt batožinového priestoru
čelný náraz - lýtka, chodidlá a členky
Posun pedálu dozadubrzda - 33mm
Posun pedálu nahornie
Porušenie priestoru pre nohynie
bočný náraz - airbagy
Airbag na ochranu hlavyáno
Airbag na ochranu trupuáno
ochrana detí
Detské sedačky použité pri testovaní
- sedačka pre 18-mesačné dieťa
Fair BimboFix Type II ISOFIX, orientácia proti smeru jazdy, využíva upnutia systému ISOFIX a podporný rám
- sedačka pre 3-ročné dieťa
Fair BimboFix Type II ISOFIX, orientácia v smere jazdy, využíva upnutia systému ISOFIX a podporný rám
detské sedačky - čelný náraz
Výstražný štítok na deaktiváciu airbagu
Odstrániteľný obrázkový štítok na konci prístrojovej dosky
Pohyb hlavy dopredu
18-mesačné dieťa (za spolujazdcom)ochránený
3-ročné dieťa (za šoférom)ochránený
Ochrana hrudníka
18-mesačné dieťa: celkové zaťaženiedobrá
18-mesačné dieťa: vertikálne zaťaženiedobrá
3-ročné dieťa: celkové zaťaženiedobrá
3-ročné dieťa: vertikálne zaťaženiedobrá
detské sedačky - bočný náraz
Ochrana hlavy
18-mesačné dieťa (na strane nárazu)ochránená
3-ročné dieťa (na nenarazenej strane)ochránená
Zrýchlenie hlavy
18-mesačné dieťadobré
3-ročné dieťadobré


vodič čelný nárazspolujazdec čelný nárazvodič bočný náraz


 Ochrana:
výborná    adekvátna    dostatočná    slabá    veľmi slabá   


Copyright © 2005 CRASHTEST.SK
Source of information: WWW.EURONCAP.COM
počet návštev: 1 255 985 od XI.2005