Úvodná stránka | Najčastejšie otázky | Cenník reklamy | Kontakty
 
Newsletter
Ak máte záujem pravidelne dostávať e-mailom informácie a novinky, zadajte Váš e-mail

Anketa
Ovplyvňujú crashtesty vaše rozhodovanie pri kúpe automobilu?
  62%
  38%

Počet hlasov: 13261
Vyhľadávanie
Značka 
Kategória 
Hodnotenie 
 
Euro NCAP, organizácia hodnotiaca bezpečnosť vozidiel, predstavila nový systém hodnotenia zameraný na celkovú bezpečnosť áut. Ide o nový prístup k hodnoteniu bezpečnosti, ktorý bude motivovať výrobcov, aby vyrábali komplexne bezpečné automobily.
Euro NCAP dnes uverejňuje aktualizované výsledky výskumu dostupnosti ESC v celej Európskej Únii. Výskum ukázal, že ponuka ESC v jednotlivých štátoch EÚ sa líši...
Euro NCAP s radosťou oznamuje, že teraz testuje novú kategóriu vozidiel, tzv. „pickup-y“, a dnes uverejňuje výsledky jej troch zástupcov - Nissanu Navara, Isuzu D-MAX/Rodeo a Mitsubishi L200...
Euro NCAP testuje naplno  27. 12. 2007
Euro NCAP dnes uverejňuje výsledky šiestich vozidiel: Daihatsu Materia, Mazda 2, Honda Civic, Mercedes Benz triedy C, Renault Laguna a Volvo V70...
Toto vozidlo dosiahlo u Euro NCAP jedny z najlepších výsledkov čo sa týka bezpečnosti detských cestujúcich a je preto sklamaním, že za ochranu dospelých cestujúcich získala len štyri hviezdičky...
Úvodná stránka  Stredná trieda  Kia Magentis

Kia Magentis


Čelný a bočný náraz Ochrana chodcov Ochrana detí
Čelný náraz
Pri prvej skúške čelného nárazu sa airbag spolujazdca dostatočne nenafúkol a nezabránil kontaktu hlavy figuríny s prístrojovou doskou. Pedále sa pri náraze posunuli príliš dozadu do priestoru pre nohy vodiča a ohrozili tak spodnú časť nôh, chodidlá a členky vodiča. Kia navrhla tieto dve kritické oblasti vozidla upraviť a Euro NCAP jej povolilo opätovné testovanie vozu. Pri opakovanej skúške sa v airbagu vzduch udržal lepšie a ochránil hlavu spolujazdca. Opatrenia, ktoré mali zmenšiť posun pedálov vzad, boli úspešné len čiastočne a deformácia priestoru pre nohy vodiča ako aj posun brzdového pedálu smerom dozadu mohli vodiča aj tak poraniť. Kolená, stehná a panva vodiča i spolujazdca boli chránené iba slabo a niektoré tvrdé konštrukcie v prístrojovej doske predstavovali pre nich možné nebezpečenstvo.

Bočný náraz

-

Ochrana detských cestujúcich

Vozidlo získalo plný počet bodov za ochranu figuríny trojročného dieťaťa pri dynamických testoch. Kompatibilita vozidla so sedačkou odporučenou pre jeden a pol ročné dieťa bola slabá, kvôli čomu došlo pri skúške čelného nárazu k otočeniu sedačky. Na sedadle spolujazdca sa môže používať detská sedačka orientovaná proti smeru jazdy, pretože airbag sa dá deaktivovať, no informácie pre vodiča o stave airbagu neboli dostatočne jasné. Výstražný štítok, ktorý mal upozorniť na to, aby sa sedačka orientovaná proti smeru jazdy nepoužívala na sedadle spolujazdca, nebol dosť jasný a prítomnosť upnutí a horných upevnení systému ISOFIX na zadných sedadlách nebola príslušne vyznačená.

Systém na pripomínanie pripútania bezpečnostným pásom

Tento systém je k dispozícii pre predné sedadlá a vyhovel požiadavkám Euro NCAP.

Ochrana chodcov

Za nedostatočnú ochranu nôh chodcov nezískal nárazník ani predná hrana kapoty ani jeden bod. Takisto kapota dostala nula bodov za ochranu hlavy dospelého chodca. Časť plochy kapoty, kam pravdepodobne pri náraze dopadne hlava dieťaťa, dostala len tri body. Výrobcovia majú príležitosť označiť testované oblasti, o ktorých si myslia, že podajú lepší výkon ako pri testoch Euro NCAP. Kia žiadnu takúto oblasť pre Magentis neuviedla.




kompletné výsledky testov

čelný náraz - hlava
Kontakt hlavy vodiča s airbagomstabilný
Kontakt hlavy spolujazdca s airbagomstabilný
Volant
- posun dozadu20mm
- posun nahornie
- bočný posun14mm doľava
čelný náraz - hrudník
Kontakt s volantomnie
Posun predného stĺpiku karosérie dozadu13mm
Pevnosť kabíny pre cestujúcichstabilná
čelný náraz - stehná, kolená a panva
Prítomnosť tvrdších častíáno: kovová konzola v palubnej doske, kovový lem, stĺpik riadenia a krycia nosná vežička, veko odkladacej skrinky
Intenzívne zaťaženie kolienáno: kovová konzola v palubnej doske, kovový lem, stĺpik riadenia a krycia nosná vežička, veko odkladacej skrinky
čelný náraz - lýtka, chodidlá a členky
Posun pedálu dozadubrzda - 137mm
Posun pedálu nahorbrzda - 54mm
Porušenie priestoru pre nohynie
bočný náraz - airbagy
Airbag na ochranu hlavyáno
Airbag na ochranu trupuáno
ochrana detí
Detské sedačky použité pri testovaní
- sedačka pre 18-mesačné dieťa
Britax-Römer BabySafe Universal, orientácia proti smeru jazdy, využíva bezpečnostné pásy
- sedačka pre 3-ročné dieťa
Britax-Römer Duo, orientácia v smere jazdy, využíva upnutia a horné upevnenie systému ISOFIX
detské sedačky - čelný náraz
Výstražný štítok na deaktiváciu airbagu
Výstražný štítok napevno pripevnený na jednej strane slnečnej clony spolujazdca
Pohyb hlavy dopredu
18-mesačné dieťa (za spolujazdcom)ochránený
3-ročné dieťa (za šoférom)ochránený
Ochrana hrudníka
18-mesačné dieťa: celkové zaťaženiedostatočná
18-mesačné dieťa: vertikálne zaťaženiedobrá
3-ročné dieťa: celkové zaťaženiedobrá
3-ročné dieťa: vertikálne zaťaženiedobrá
detské sedačky - bočný náraz
Ochrana hlavy
18-mesačné dieťa (na strane nárazu)ochránená
3-ročné dieťa (na nenarazenej strane)ochránená
Zrýchlenie hlavy
18-mesačné dieťadobré
3-ročné dieťadobré


vodič čelný nárazspolujazdec čelný nárazvodič bočný náraz


 Ochrana:
výborná    adekvátna    dostatočná    slabá    veľmi slabá   


Copyright © 2005 CRASHTEST.SK
Source of information: WWW.EURONCAP.COM
počet návštev: 1 254 745 od XI.2005