Úvodná stránka | Najčastejšie otázky | Cenník reklamy | Kontakty
 
Newsletter
Ak máte záujem pravidelne dostávať e-mailom informácie a novinky, zadajte Váš e-mail

Anketa
Ovplyvňujú crashtesty vaše rozhodovanie pri kúpe automobilu?
  62%
  38%

Počet hlasov: 13146
Vyhľadávanie
Značka 
Kategória 
Hodnotenie 
 
Euro NCAP, organizácia hodnotiaca bezpečnosť vozidiel, predstavila nový systém hodnotenia zameraný na celkovú bezpečnosť áut. Ide o nový prístup k hodnoteniu bezpečnosti, ktorý bude motivovať výrobcov, aby vyrábali komplexne bezpečné automobily.
Euro NCAP dnes uverejňuje aktualizované výsledky výskumu dostupnosti ESC v celej Európskej Únii. Výskum ukázal, že ponuka ESC v jednotlivých štátoch EÚ sa líši...
Euro NCAP s radosťou oznamuje, že teraz testuje novú kategóriu vozidiel, tzv. „pickup-y“, a dnes uverejňuje výsledky jej troch zástupcov - Nissanu Navara, Isuzu D-MAX/Rodeo a Mitsubishi L200...
Euro NCAP testuje naplno  27. 12. 2007
Euro NCAP dnes uverejňuje výsledky šiestich vozidiel: Daihatsu Materia, Mazda 2, Honda Civic, Mercedes Benz triedy C, Renault Laguna a Volvo V70...
Toto vozidlo dosiahlo u Euro NCAP jedny z najlepších výsledkov čo sa týka bezpečnosti detských cestujúcich a je preto sklamaním, že za ochranu dospelých cestujúcich získala len štyri hviezdičky...
Úvodná stránka  Vany  Kia Carnival / Sedona

Kia Carnival / Sedona


Čelný a bočný náraz Ochrana chodcov Ochrana detí
Čelný náraz
Časti motora sa pri náraze posunuli dozadu, následkom čoho sa pretrhol priestor pre nohy vodiča a uvoľnili sa niektoré bodové zvary. Niektoré tvrdé konštrukcie v prístrojovej doske predstavovali možné nebezpečenstvo pre kolená a stehná vodiča i spolujazdca. Brzdový pedál sa posunul dozadu o viac než 100 mm, čím ohrozil členky a spodnú časť nôh vodiča.

Bočný náraz

Vozidlo získalo maximálny počet bodov za výkon pri skúške bočného nárazu a nárazovej skúške do stĺpa.

Ochrana detských cestujúcich

Na sedadle spolujazdca sa môže používať detská sedačka orientovaná proti smeru jazdy, pretože airbag sa dá deaktivovať. No informácie pre vodiča o stave airbagu neboli dostatočne jasné. Výstražný štítok, ktorý mal upozorniť na to, aby sa sedačka orientovaná proti smeru jazdy nepoužívala na sedadle spolujazdca, sa nachádzal iba na jednej strane tienidla proti slnku, a keď bolo toto sklopené, nebol viditeľný. Prítomnosť upevnení systému ISOFIX na zadných sedadlách nebola výrazne vyznačená.

Systém na pripomínanie pripútania bezpečnostným pásom

Tento systém má k dispozícii iba vodič. Systém vyhovel požiadavkám Euro NCAP.

Ochrana chodcov

Za ochranu nôh chodcov nezískal nárazník ani predná hrana kapoty ani jeden bod. Časť plochy kapoty, kam pravdepodobne pri náraze dopadne hlava dieťaťa, neposkytla takisto nijakú ochranu. Hlavu dospelého chodca chránila kapota vozidla prevažne veľmi slabo.




kompletné výsledky testov

čelný náraz - hlava
Kontakt hlavy vodiča s airbagomstabilný
Kontakt hlavy spolujazdca s airbagomstabilný
Volant
- posun dozadu24mm
- posun nahor0mm
- bočný posun17mm doľava
čelný náraz - hrudník
Kontakt s volantomnie
Posun predného stĺpiku karosérie dozadu28mm
Pevnosť kabíny pre cestujúcichstabilná
čelný náraz - stehná, kolená a panva
Prítomnosť tvrdších častíáno: podporná palubná doska, stĺpik riadenia, zapaľovacia skrinka, odkladacia skrinka
Intenzívne zaťaženie kolienáno: podporná palubná doska, stĺpik riadenia, zapaľovacia skrinka, odkladacia skrinka
čelný náraz - lýtka, chodidlá a členky
Posun pedálu dozadubrzda - 112mm
Posun pedálu nahorspojka - 13mm
Porušenie priestoru pre nohyporušenie
bočný náraz - airbagy
Airbag na ochranu hlavyáno
Airbag na ochranu trupuáno
ochrana detí
Detské sedačky použité pri testovaní
- sedačka pre 18-mesačné dieťa
Britax-Romer BabySafe Plus Universal, orientácia proti smeru jazdy, využíva bezpečnostné pásy
- sedačka pre 3-ročné dieťa
Britax-Romer Duo Plus Universal ISOFIX, orientácia v smere jazdy, využíva upnutia a horné upevnenie systému ISOFIX
detské sedačky - čelný náraz
Výstražný štítok na deaktiváciu airbagu
Textový a obrázkový výstražný štítok na jednej strane slnečnej clony spolujazdca
Pohyb hlavy dopredu
18-mesačné dieťa (za spolujazdcom)ochránený
3-ročné dieťa (za šoférom)ochránený
Ochrana hrudníka
18-mesačné dieťa: celkové zaťaženiedostatočná
18-mesačné dieťa: vertikálne zaťaženiedobrá
3-ročné dieťa: celkové zaťaženiedostatočná
3-ročné dieťa: vertikálne zaťaženiedobrá
detské sedačky - bočný náraz
Ochrana hlavy
18-mesačné dieťa (na strane nárazu)ochránená
3-ročné dieťa (na nenarazenej strane)ochránená
Zrýchlenie hlavy
18-mesačné dieťadobré
3-ročné dieťadobré



vodič čelný nárazspolujazdec čelný nárazvodič bočný náraz


 Ochrana:
výborná    adekvátna    dostatočná    slabá    veľmi slabá   


Copyright © 2005 CRASHTEST.SK
Source of information: WWW.EURONCAP.COM
počet návštev: 1 242 263 od XI.2005