Úvodná stránka | Najčastejšie otázky | Cenník reklamy | Kontakty
 
Newsletter
Ak máte záujem pravidelne dostávať e-mailom informácie a novinky, zadajte Váš e-mail

Anketa
Ovplyvňujú crashtesty vaše rozhodovanie pri kúpe automobilu?
  62%
  38%

Počet hlasov: 13267
Vyhľadávanie
Značka 
Kategória 
Hodnotenie 
 
Euro NCAP, organizácia hodnotiaca bezpečnosť vozidiel, predstavila nový systém hodnotenia zameraný na celkovú bezpečnosť áut. Ide o nový prístup k hodnoteniu bezpečnosti, ktorý bude motivovať výrobcov, aby vyrábali komplexne bezpečné automobily.
Euro NCAP dnes uverejňuje aktualizované výsledky výskumu dostupnosti ESC v celej Európskej Únii. Výskum ukázal, že ponuka ESC v jednotlivých štátoch EÚ sa líši...
Euro NCAP s radosťou oznamuje, že teraz testuje novú kategóriu vozidiel, tzv. „pickup-y“, a dnes uverejňuje výsledky jej troch zástupcov - Nissanu Navara, Isuzu D-MAX/Rodeo a Mitsubishi L200...
Euro NCAP testuje naplno  27. 12. 2007
Euro NCAP dnes uverejňuje výsledky šiestich vozidiel: Daihatsu Materia, Mazda 2, Honda Civic, Mercedes Benz triedy C, Renault Laguna a Volvo V70...
Toto vozidlo dosiahlo u Euro NCAP jedny z najlepších výsledkov čo sa týka bezpečnosti detských cestujúcich a je preto sklamaním, že za ochranu dospelých cestujúcich získala len štyri hviezdičky...
Úvodná stránka  Mini vany  Citroën C4 Picasso

Citroën C4 Picasso


Čelný a bočný náraz Ochrana chodcov Ochrana detí
Čelný náraz
Súčasťou štandardného vybavenia Picassa je kolenný airbag pre vodiča. U takto vybavených vozidiel majú výrobcovia šancu predviesť Euro NCAP, že ochranu poskytuje celá šírka prístrojovej dosky, a to pre cestujúcich rozličnej váhy i výšky. Euro NCAP si myslí, že niektoré tvrdé konštrukcie v prístrojovej doske Picassa by mohli byť nebezpečné pre stehná vodiča, keďže Citroën sa rozhodol nepresvedčiť nás o opaku.

Bočný náraz

Vozidlo stratilo malú časť bodu za ochranu hrudníka vodiča, no zaokrúhlené skóre za ochranu pri bočnom náraze bolo maximálnych 18 bodov.

Ochrana detských cestujúcich

Pri skúške čelného nárazu sa sedačka orientovaná proti smeru jazdy naklonila dopredu, čím bola ohrozená hlava figuríny jeden a pol ročného dieťaťa, ktorá sa potom dostala do kontaktu so zadnou časťou sedadla vodiča. Kvôli tomu stratilo vozidlo všetky body za ochranu hlavy tejto figuríny. Airbag spolujazdca sa dá deaktivovať vypínačom, no informácie o stave airbagu neboli dostatočne jasné. Vozidlo bolo ohodnotené za to, že je vybavené upnutiami a horným upevnením systému ISOFIX na sedadle spolujazdca a na všetkých troch sedadlách v druhom rade, hoci prítomnosť týchto upevnení nie je zreteľne vyznačená.

Systém na pripomínanie pripútania bezpečnostným pásom

Systém je k dispozícii pre predné i zadné sedadlá. Systém bol pre predné sedadlá prijateľný, no informácie o stave zadných bezpečnostných pásov boli nepostačujúce.

Ochrana chodcov

Nárazník získal za ochranu spodnej časti nôh chodcov maximálny počet bodov. Časť plochy kapoty, kam pravdepodobne pri náraze dopadne hlava dieťaťa, bola zväčša hodnotená ako „dostačujúca“. Avšak časť kapoty, kam môže naraziť hlava dospelého chodca, nezískala ani jeden bod.




kompletné výsledky testov

čelný náraz - hlava
Kontakt hlavy vodiča s airbagomstabilný
Kontakt hlavy spolujazdca s airbagomstabilný
Volant
- posun dozadu6mm
- posun nahor16mm
- bočný posun17mm doprava
čelný náraz - hrudník
Kontakt s volantomnie
Posun predného stĺpiku karosérie dozadu9mm
Pevnosť kabíny pre cestujúcichstabilná
čelný náraz - stehná, kolená a panva
Prítomnosť tvrdších častíáno: stĺpik riadenia a nastavovací mechanizmus
Intenzívne zaťaženie koliennie
čelný náraz - lýtka, chodidlá a členky
Posun pedálu dozadubrzda - 38mm
Posun pedálu nahornie
Porušenie priestoru pre nohynie
bočný náraz - airbagy
Airbag na ochranu hlavyáno
Airbag na ochranu trupuáno
ochrana detí
Detské sedačky použité pri testovaní
- sedačka pre 18-mesačné dieťa
Britax-Romer BabySafe Universal, orientácia proti smeru jazdy, využíva bezpečnostné pásy
- sedačka pre 3-ročné dieťa
Britax-Romer Duo, orientácia v smere jazdy, využíva upnutia a horné upevnenie systému ISOFIX
detské sedačky - čelný náraz
Výstražný štítok na deaktiváciu airbagu
Sedemjazyčný textový a obrázkový výstražný štítok na oboch stranách slnečnej clony spolujazdca
Pohyb hlavy dopredu
18-mesačné dieťa (za spolujazdcom)zraniteľný
3-ročné dieťa (za šoférom)ochránený
Ochrana hrudníka
18-mesačné dieťa: celkové zaťaženiedobrá
18-mesačné dieťa: vertikálne zaťaženiedostatočná
3-ročné dieťa: celkové zaťaženiedostatočná
3-ročné dieťa: vertikálne zaťaženiedobrá
detské sedačky - bočný náraz
Ochrana hlavy
18-mesačné dieťa (na strane nárazu)ochránená
3-ročné dieťa (na nenarazenej strane)ochránená
Zrýchlenie hlavy
18-mesačné dieťadobré
3-ročné dieťadobré



vodič čelný nárazspolujazdec čelný nárazvodič bočný náraz


 Ochrana:
výborná    adekvátna    dostatočná    slabá    veľmi slabá   


Copyright © 2005 CRASHTEST.SK
Source of information: WWW.EURONCAP.COM
počet návštev: 1 255 962 od XI.2005