Newsletter
Ak máte záujem pravidelne dostávať e-mailom informácie a novinky, zadajte Váš e-mail
Anketa
Ovplyvňujú crashtesty vaše rozhodovanie pri kúpe automobilu?
61%
39%
Počet hlasov: 14301
Euro NCAP, organizácia hodnotiaca bezpečnosť vozidiel, predstavila nový systém hodnotenia zameraný na celkovú bezpečnosť áut. Ide o nový prístup k hodnoteniu bezpečnosti, ktorý bude motivovať výrobcov, aby vyrábali komplexne bezpečné automobily.
|
|
Euro NCAP dnes uverejňuje aktualizované výsledky výskumu dostupnosti ESC v celej Európskej Únii. Výskum ukázal, že ponuka ESC v jednotlivých štátoch EÚ sa líši...
|
|
Euro NCAP s radosťou oznamuje, že teraz testuje novú kategóriu vozidiel, tzv. „pickup-y“, a dnes uverejňuje výsledky jej troch zástupcov - Nissanu Navara, Isuzu D-MAX/Rodeo a Mitsubishi L200...
|
|
Euro NCAP dnes uverejňuje výsledky šiestich vozidiel: Daihatsu Materia, Mazda 2, Honda Civic, Mercedes Benz triedy C, Renault Laguna a Volvo V70...
|
|
Toto vozidlo dosiahlo u Euro NCAP jedny z najlepších výsledkov čo sa týka bezpečnosti detských cestujúcich a je preto sklamaním, že za ochranu dospelých cestujúcich získala len štyri hviezdičky...
|

|
Úvodná stránka Mini vany Citroën C4 Picasso
Citroën C4 Picasso
Čelný a bočný náraz |
Ochrana chodcov |
Ochrana detí |
     |
    |
     |
Čelný náraz Súčasťou štandardného vybavenia Picassa je kolenný airbag pre vodiča. U takto vybavených vozidiel majú výrobcovia šancu predviesť Euro NCAP, že ochranu poskytuje celá šírka prístrojovej dosky, a to pre cestujúcich rozličnej váhy i výšky. Euro NCAP si myslí, že niektoré tvrdé konštrukcie v prístrojovej doske Picassa by mohli byť nebezpečné pre stehná vodiča, keďže Citroën sa rozhodol nepresvedčiť nás o opaku. Bočný náraz Vozidlo stratilo malú časť bodu za ochranu hrudníka vodiča, no zaokrúhlené skóre za ochranu pri bočnom náraze bolo maximálnych 18 bodov. Ochrana detských cestujúcich Pri skúške čelného nárazu sa sedačka orientovaná proti smeru jazdy naklonila dopredu, čím bola ohrozená hlava figuríny jeden a pol ročného dieťaťa, ktorá sa potom dostala do kontaktu so zadnou časťou sedadla vodiča. Kvôli tomu stratilo vozidlo všetky body za ochranu hlavy tejto figuríny. Airbag spolujazdca sa dá deaktivovať vypínačom, no informácie o stave airbagu neboli dostatočne jasné. Vozidlo bolo ohodnotené za to, že je vybavené upnutiami a horným upevnením systému ISOFIX na sedadle spolujazdca a na všetkých troch sedadlách v druhom rade, hoci prítomnosť týchto upevnení nie je zreteľne vyznačená. Systém na pripomínanie pripútania bezpečnostným pásom Systém je k dispozícii pre predné i zadné sedadlá. Systém bol pre predné sedadlá prijateľný, no informácie o stave zadných bezpečnostných pásov boli nepostačujúce. Ochrana chodcov Nárazník získal za ochranu spodnej časti nôh chodcov maximálny počet bodov. Časť plochy kapoty, kam pravdepodobne pri náraze dopadne hlava dieťaťa, bola zväčša hodnotená ako „dostačujúca“. Avšak časť kapoty, kam môže naraziť hlava dospelého chodca, nezískala ani jeden bod.
|
| |
Kontakt hlavy vodiča s airbagom | stabilný | Kontakt hlavy spolujazdca s airbagom | stabilný | Volant | | - posun dozadu | 6mm | - posun nahor | 16mm | - bočný posun | 17mm doprava | |
Kontakt s volantom | nie | Posun predného stĺpiku karosérie dozadu | 9mm | Pevnosť kabíny pre cestujúcich | stabilná | |
Prítomnosť tvrdších častí | áno: stĺpik riadenia a nastavovací mechanizmus | Intenzívne zaťaženie kolien | nie | |
Posun pedálu dozadu | brzda - 38mm | Posun pedálu nahor | nie | Porušenie priestoru pre nohy | nie | |
Airbag na ochranu hlavy | áno | Airbag na ochranu trupu | áno | |
Detské sedačky použité pri testovaní | | - sedačka pre 18-mesačné dieťa
| Britax-Romer BabySafe Universal, orientácia proti smeru jazdy, využíva bezpečnostné pásy | - sedačka pre 3-ročné dieťa
| Britax-Romer Duo, orientácia v smere jazdy, využíva upnutia a horné upevnenie systému ISOFIX | |
Výstražný štítok na deaktiváciu airbagu
| Sedemjazyčný textový a obrázkový výstražný štítok na oboch stranách slnečnej clony spolujazdca | Pohyb hlavy dopredu | | 18-mesačné dieťa (za spolujazdcom) | zraniteľný | 3-ročné dieťa (za šoférom) | ochránený | Ochrana hrudníka | | 18-mesačné dieťa: celkové zaťaženie | dobrá | 18-mesačné dieťa: vertikálne zaťaženie | dostatočná | 3-ročné dieťa: celkové zaťaženie | dostatočná | 3-ročné dieťa: vertikálne zaťaženie | dobrá | |
Ochrana hlavy | | 18-mesačné dieťa (na strane nárazu) | ochránená | 3-ročné dieťa (na nenarazenej strane) | ochránená | Zrýchlenie hlavy | | 18-mesačné dieťa | dobré | 3-ročné dieťa | dobré |
 |  |  |
vodič čelný náraz | spolujazdec čelný náraz | vodič bočný náraz |
Ochrana:
 |
výborná |
 |
adekvátna |
 |
dostatočná |
 |
slabá |
 |
veľmi slabá |
|