Úvodná stránka | Najčastejšie otázky | Cenník reklamy | Kontakty
 
Newsletter
Ak máte záujem pravidelne dostávať e-mailom informácie a novinky, zadajte Váš e-mail

Anketa
Ovplyvňujú crashtesty vaše rozhodovanie pri kúpe automobilu?
  62%
  38%

Počet hlasov: 13261
Vyhľadávanie
Značka 
Kategória 
Hodnotenie 
 
Euro NCAP, organizácia hodnotiaca bezpečnosť vozidiel, predstavila nový systém hodnotenia zameraný na celkovú bezpečnosť áut. Ide o nový prístup k hodnoteniu bezpečnosti, ktorý bude motivovať výrobcov, aby vyrábali komplexne bezpečné automobily.
Euro NCAP dnes uverejňuje aktualizované výsledky výskumu dostupnosti ESC v celej Európskej Únii. Výskum ukázal, že ponuka ESC v jednotlivých štátoch EÚ sa líši...
Euro NCAP s radosťou oznamuje, že teraz testuje novú kategóriu vozidiel, tzv. „pickup-y“, a dnes uverejňuje výsledky jej troch zástupcov - Nissanu Navara, Isuzu D-MAX/Rodeo a Mitsubishi L200...
Euro NCAP testuje naplno  27. 12. 2007
Euro NCAP dnes uverejňuje výsledky šiestich vozidiel: Daihatsu Materia, Mazda 2, Honda Civic, Mercedes Benz triedy C, Renault Laguna a Volvo V70...
Toto vozidlo dosiahlo u Euro NCAP jedny z najlepších výsledkov čo sa týka bezpečnosti detských cestujúcich a je preto sklamaním, že za ochranu dospelých cestujúcich získala len štyri hviezdičky...
Úvodná stránka  Stredná trieda  Hyundai Sonata

Hyundai Sonata


Čelný a bočný náraz Ochrana chodcov Ochrana detí
Čelný náraz
Výsledky z merania figurín ukázali, že vodič by si poranil ľavé koleno nárazom na spodnú hranu krytu stĺpika riadenia. Kolená a stehná vodiča i spolujazdca boli ohrozené tvrdými konštrukciami, ktoré mohli byť nebezpečné pre túto časť tela. Všetky tri pedály sa posunuli dozadu o viac než 100 mm, čo predstavuje možné riziko poranenia vodičových členkov a spodnej časti jeho nôh.  

Bočný náraz

Hyundai nebol spokojný s pôvodným výkonom Sonaty pri skúške bočného nárazu. Euro NCAP povolilo výrobcovi vozidlo upraviť a takto vylepšené ho znova otestovalo.

Ochrana detských cestujúcich

Airbag spolujazdca sa dá deaktivovať vypínačom, no informácie o stave airbagu neboli dostatočne jasné. Prítomnosť upevnení systému ISOFIX na zadných sedadlách nebola zreteľne vyznačená. Sonata získala maximálny počet bodov za ochranu poskytnutú trojročnému dieťaťu pri dynamických testoch (skúške čelného i bočného nárazu).

Systém na pripomínanie pripútania bezpečnostným pásom

Sonata má týmto systémom vybavené sedadlá vodiča i spolujazdca. Systém vyhovuje požiadavkám Euro NCAP.

Ochrana chodcov

Časť plochy kapoty, kam pravdepodobne pri náraze dopadne hlava dospelého chodca, bola zväčša hodnotená ako „dostačujúca“. Avšak nárazník ani predná hrana kapoty nezískali za ochranu chodcov ani jeden bod.




kompletné výsledky testov

čelný náraz - hlava
Kontakt hlavy vodiča s airbagomstabilný
Kontakt hlavy spolujazdca s airbagomstabilný
Volant
- posun dozadu44mm
- posun nahornie
- bočný posun1mm doľava
čelný náraz - hrudník
Kontakt s volantomnie
Posun predného stĺpiku karosérie dozadu59mm
Pevnosť kabíny pre cestujúcichstabilná
čelný náraz - stehná, kolená a panva
Prítomnosť tvrdších častíáno: zapaľovacia skrinka, stĺpik riadenia a páka nastavovacieho zariadenia, podporná doska palubnej konzoly, stena odkladacej skrinky
Intenzívne zaťaženie kolienáno: zapaľovacia skrinka, stĺpik riadenia a páka nastavovacieho zariadenia, podporná doska palubnej konzoly, stena odkladacej skrinky
čelný náraz - lýtka, chodidlá a členky
Posun pedálu dozaduspojka - 139mm
Posun pedálu nahornie
Porušenie priestoru pre nohynie
bočný náraz - airbagy
Airbag na ochranu hlavyáno
Airbag na ochranu trupuáno
ochrana detí
Detské sedačky použité pri testovaní
- sedačka pre 18-mesačné dieťa
Britax-Romer Baby-Safe Plus Universal, orientácia proti smeru jazdy, využíva bezpečnostné pásy
- sedačka pre 3-ročné dieťa
Britax-Romer Duo Plus ISOFIX, orientácia v smere jazdy, využíva upnutia a horné upevnenie systému ISOFIX
detské sedačky - čelný náraz
Výstražný štítok na deaktiváciu airbagu
Textový výstražný štítok na jednej strane slnečnej clony spolujazdca.
Pohyb hlavy dopredu
18-mesačné dieťa (za spolujazdcom)ochránený
3-ročné dieťa (za šoférom)ochránený
Ochrana hrudníka
18-mesačné dieťa: celkové zaťaženiedostatočná
18-mesačné dieťa: vertikálne zaťaženiedobrá
3-ročné dieťa: celkové zaťaženiedobrá
3-ročné dieťa: vertikálne zaťaženiedobrá
detské sedačky - bočný náraz
Ochrana hlavy
18-mesačné dieťa (na strane nárazu)ochránená
3-ročné dieťa (na nenarazenej strane)ochránená
Zrýchlenie hlavy
18-mesačné dieťadobré
3-ročné dieťadobré



vodič čelný nárazspolujazdec čelný nárazvodič bočný náraz


 Ochrana:
výborná    adekvátna    dostatočná    slabá    veľmi slabá   


Copyright © 2005 CRASHTEST.SK
Source of information: WWW.EURONCAP.COM
počet návštev: 1 254 735 od XI.2005