Úvodná stránka | Najčastejšie otázky | Cenník reklamy | Kontakty
 
Newsletter
Ak máte záujem pravidelne dostávať e-mailom informácie a novinky, zadajte Váš e-mail

Anketa
Ovplyvňujú crashtesty vaše rozhodovanie pri kúpe automobilu?
  62%
  38%

Počet hlasov: 13146
Vyhľadávanie
Značka 
Kategória 
Hodnotenie 
 
Euro NCAP, organizácia hodnotiaca bezpečnosť vozidiel, predstavila nový systém hodnotenia zameraný na celkovú bezpečnosť áut. Ide o nový prístup k hodnoteniu bezpečnosti, ktorý bude motivovať výrobcov, aby vyrábali komplexne bezpečné automobily.
Euro NCAP dnes uverejňuje aktualizované výsledky výskumu dostupnosti ESC v celej Európskej Únii. Výskum ukázal, že ponuka ESC v jednotlivých štátoch EÚ sa líši...
Euro NCAP s radosťou oznamuje, že teraz testuje novú kategóriu vozidiel, tzv. „pickup-y“, a dnes uverejňuje výsledky jej troch zástupcov - Nissanu Navara, Isuzu D-MAX/Rodeo a Mitsubishi L200...
Euro NCAP testuje naplno  27. 12. 2007
Euro NCAP dnes uverejňuje výsledky šiestich vozidiel: Daihatsu Materia, Mazda 2, Honda Civic, Mercedes Benz triedy C, Renault Laguna a Volvo V70...
Toto vozidlo dosiahlo u Euro NCAP jedny z najlepších výsledkov čo sa týka bezpečnosti detských cestujúcich a je preto sklamaním, že za ochranu dospelých cestujúcich získala len štyri hviezdičky...
Úvodná stránka  Kompaktné vozidlá  Mazda 3

Mazda 3


Čelný a bočný náraz Ochrana chodcov Ochrana detí
Čelný náraz
Hoci celkovo získala Mazda 3 dostatok bodov na to, aby mohla dostať päť hviezdičiek, jej výkon pri skúške čelného nárazu nesplnil požiadavky Euro NCAP pre toto hodnotenie. Tvrdé konštrukcie v prístrojovej doske predstavovali možné nebezpečenstvo poranenia stehien vodiča i spolujazdca. Ochrana ľavého kolena, stehna a panvy spolujazdca bola najhoršia čo sa týka tejto časti tela - toto sa použilo aj pri výpočte celkového počtu bodov.

Bočný náraz

-

Ochrana detských cestujúcich

U predajcov Mazdy sa ako zvláštne vybavenie dá zakúpiť vypínač na deaktiváciu airbagu spolujazdca. Euro NCAP nehodnotilo vypínač ani informácie, ktoré vodič dostane o stave airbagu spolujazdca. Bez vypínača by sa na sedadle spolujazdca nemala požívať detská sedačka orientovaná proti smeru jazdy. Prítomnosť upevnení systému ISOFIX na zadných sedadlách nebola zreteľne vyznačená.

Systém na pripomínanie pripútania bezpečnostným pásom

Mazda 3 má tento systém pre predné i zadné sedadlá. Systém vyhovuje požiadavkám Euro NCAP.

Ochrana chodcov

Za nedostatočnú ochranu spodných častí nôh chodcov nezískal nárazník ani jeden bod.




kompletné výsledky testov

čelný náraz - hlava
Kontakt hlavy vodiča s airbagomstabilný
Kontakt hlavy spolujazdca s airbagomstabilný
Volant
- posun dozadunie
- posun nahornie
- bočný posun5mm doprava
čelný náraz - hrudník
Kontakt s volantomnie
Posun predného stĺpiku karosérie dozadu9mm
Pevnosť kabíny pre cestujúcichstabilná
čelný náraz - stehná, kolená a panva
Prítomnosť tvrdších častíáno: zapaľovacia skrinka, veko odkladacej skrinky a podporná konzola
Intenzívne zaťaženie kolienáno: okladacia skrinka
čelný náraz - lýtka, chodidlá a členky
Posun pedálu dozadubrzda - 37mm
Posun pedálu nahornie
Porušenie priestoru pre nohynie
bočný náraz - airbagy
Airbag na ochranu hlavyáno
Airbag na ochranu trupuáno
ochrana detí
Detské sedačky použité pri testovaní
- sedačka pre 18-mesačné dieťa
Britax-Romer Baby-Safe Plus Universal, orientácia proti smeru jazdy, využíva upnutia systému ISOFIX a bezpečnostné pásy
- sedačka pre 3-ročné dieťa
Britax-Romer Duo Plus Universal, orientácia v smere jazdy, využíva upnutia a horné upevnenie systému ISOFIX
detské sedačky - čelný náraz
Výstražný štítok na deaktiváciu airbagu
Štvorjazyčný textový štítok na oboch stranách slnečnej clony spolujazdca. Odstrániteľný štítok na konci palubnej dosky
Pohyb hlavy dopredu
18-mesačné dieťa (za spolujazdcom)ochránený
3-ročné dieťa (za šoférom)ochránený
Ochrana hrudníka
18-mesačné dieťa: celkové zaťaženiedostatočná
18-mesačné dieťa: vertikálne zaťaženiedostatočná
3-ročné dieťa: celkové zaťaženiedostatočná
3-ročné dieťa: vertikálne zaťaženiedobrá
detské sedačky - bočný náraz
Ochrana hlavy
18-mesačné dieťa (na strane nárazu)ochránená
3-ročné dieťa (na nenarazenej strane)ochránená
Zrýchlenie hlavy
18-mesačné dieťadobré
3-ročné dieťadobré



vodič čelný nárazspolujazdec čelný nárazvodič bočný náraz


 Ochrana:
výborná    adekvátna    dostatočná    slabá    veľmi slabá   


Copyright © 2005 CRASHTEST.SK
Source of information: WWW.EURONCAP.COM
počet návštev: 1 242 191 od XI.2005