Úvodná stránka | Najčastejšie otázky | Cenník reklamy | Kontakty
 
Newsletter
Ak máte záujem pravidelne dostávať e-mailom informácie a novinky, zadajte Váš e-mail

Anketa
Ovplyvňujú crashtesty vaše rozhodovanie pri kúpe automobilu?
  62%
  38%

Počet hlasov: 13261
Vyhľadávanie
Značka 
Kategória 
Hodnotenie 
 
Euro NCAP, organizácia hodnotiaca bezpečnosť vozidiel, predstavila nový systém hodnotenia zameraný na celkovú bezpečnosť áut. Ide o nový prístup k hodnoteniu bezpečnosti, ktorý bude motivovať výrobcov, aby vyrábali komplexne bezpečné automobily.
Euro NCAP dnes uverejňuje aktualizované výsledky výskumu dostupnosti ESC v celej Európskej Únii. Výskum ukázal, že ponuka ESC v jednotlivých štátoch EÚ sa líši...
Euro NCAP s radosťou oznamuje, že teraz testuje novú kategóriu vozidiel, tzv. „pickup-y“, a dnes uverejňuje výsledky jej troch zástupcov - Nissanu Navara, Isuzu D-MAX/Rodeo a Mitsubishi L200...
Euro NCAP testuje naplno  27. 12. 2007
Euro NCAP dnes uverejňuje výsledky šiestich vozidiel: Daihatsu Materia, Mazda 2, Honda Civic, Mercedes Benz triedy C, Renault Laguna a Volvo V70...
Toto vozidlo dosiahlo u Euro NCAP jedny z najlepších výsledkov čo sa týka bezpečnosti detských cestujúcich a je preto sklamaním, že za ochranu dospelých cestujúcich získala len štyri hviezdičky...
Úvodná stránka  Ľahké offroady  Toyota RAV4

Toyota RAV4


Čelný a bočný náraz Ochrana chodcov Ochrana detí
Čelný náraz
Pri prvej skúške čelného nárazu sa airbagy spustili neskoro, pretože ich satelitný senzor sa pri náraze odpojil predčasne. Toyota presmerovala drôtové vedenie k senzoru a upravila software kontrolnej jednotky tak, aby sa v prípade odpojenia airbagy spustili skôr. Euro NCAP povolil Toyote otestovať takto vylepšené vozidlo. Pri opakovanej skúške sa airbagy spustili tak, ako mali, a to aj napriek poškodeniu káblov. Toyota informovala Euro NCAP, že nemá v úmysle upraviť už predané vozidlá. Kolená vodiča narazili iba na okraj kolenného airbagu a dostali sa do kontaktu s nosnou konzolou.

Bočný náraz

Vozidlo získalo maximálny počet bodov za výkon pri skúške bočného nárazu a nárazovej skúške do stĺpa.

Ochrana detských cestujúcich

Na sedadle spolujazdca sa môže používať detská sedačka orientovaná proti smeru jazdy, pretože airbag sa dá deaktivovať. No informácie o stave airbagu neboli dostatočne jasné a nesplnili požiadavky Euro NCAP. Prítomnosť upevnení systému ISOFIX na zadných sedadlách nebola výrazne vyznačená.

Systém na pripomínanie pripútania bezpečnostným pásom

Tento systém je k dispozícii iba pre predné sedadlá. Systém vyhovel požiadavkám Euro NCAP.

Ochrana chodcov

Za ochranu chodcov nezískala predná hrana kapoty ani jeden bod. Avšak z výkonu nárazníka i kapoty pri testoch sa dá usúdiť, že tieto časti boli navrhnuté tak, aby chodcom ochranu poskytovali.




kompletné výsledky testov

čelný náraz - hlava
Kontakt hlavy vodiča s airbagom
stabilný
Kontakt hlavy spolujazdca s airbagom
stabilný
Volant
- posun dozadu
nie
- posun nahor
nie
- bočný posun
14mm doprava
čelný náraz - hrudník
Kontakt s volantom
nie
Posun predného stĺpiku karosérie dozadu
24mm
Pevnosť kabíny pre cestujúcich
stabilná
čelný náraz - stehná, kolená a panva
Prítomnosť tvrdších častí
áno: airbagová podporná konštrukcia kolena vodiča
Intenzívne zaťaženie kolien
áno: airbagová podporná konštrukcia kolena vodiča
čelný náraz - lýtka, chodidlá a členky
Posun pedálu dozadu
brzda - 83mm
Posun pedálu nahor
brzda - 2mm
Porušenie priestoru pre nohy
nie
bočný náraz - airbagy
Airbag na ochranu hlavy
áno
Airbag na ochranu trupu
áno
ochrana detí
Detské sedačky použité pri testovaní

- sedačka pre 18-mesačné dieťa
Britax-Romer BabySafe Plus Universal, orientácia proti smeru jazdy, využíva bezpečnostné pásy
- sedačka pre 3-ročné dieťa
Britax-Romer Duo Plus ISOFIX, orientácia v smere jazdy, využíva upnutia a horné upevnenia systému ISOFIX
detské sedačky - čelný náraz
Výstražný štítok na deaktiváciu airbagu
Šesťjazyčný textový a obrázkový výstražný štítok napevno pripevnený na oboch stranách slnečnej clony spolujazdca
Pohyb hlavy dopredu

18-mesačné dieťa (za spolujazdcom)
ochránený
3-ročné dieťa (za šoférom)
ochránený
Ochrana hrudníka

18-mesačné dieťa: celkové zaťaženie
dobrá
18-mesačné dieťa: vertikálne zaťaženiedobrá
3-ročné dieťa: celkové zaťaženiepostačujúca
3-ročné dieťa: vertikálne zaťaženiedobrá
detské sedačky - bočný náraz
Ochrana hlavy

18-mesačné dieťa (na strane nárazu)
ochránená
3-ročné dieťa (na nenarazenej strane)
ochránená
Zrýchlenie hlavy

18-mesačné dieťa
dobré
3-ročné dieťa
dobré


vodič čelný nárazspolujazdec čelný nárazvodič bočný náraz


 Ochrana:
výborná    adekvátna    dostatočná    slabá    veľmi slabá   


Copyright © 2005 CRASHTEST.SK
Source of information: WWW.EURONCAP.COM
počet návštev: 1 254 816 od XI.2005