Úvodná stránka | Najčastejšie otázky | Cenník reklamy | Kontakty
 
Newsletter
Ak máte záujem pravidelne dostávať e-mailom informácie a novinky, zadajte Váš e-mail

Anketa
Ovplyvňujú crashtesty vaše rozhodovanie pri kúpe automobilu?
  62%
  38%

Počet hlasov: 13149
Vyhľadávanie
Značka 
Kategória 
Hodnotenie 
 
Euro NCAP, organizácia hodnotiaca bezpečnosť vozidiel, predstavila nový systém hodnotenia zameraný na celkovú bezpečnosť áut. Ide o nový prístup k hodnoteniu bezpečnosti, ktorý bude motivovať výrobcov, aby vyrábali komplexne bezpečné automobily.
Euro NCAP dnes uverejňuje aktualizované výsledky výskumu dostupnosti ESC v celej Európskej Únii. Výskum ukázal, že ponuka ESC v jednotlivých štátoch EÚ sa líši...
Euro NCAP s radosťou oznamuje, že teraz testuje novú kategóriu vozidiel, tzv. „pickup-y“, a dnes uverejňuje výsledky jej troch zástupcov - Nissanu Navara, Isuzu D-MAX/Rodeo a Mitsubishi L200...
Euro NCAP testuje naplno  27. 12. 2007
Euro NCAP dnes uverejňuje výsledky šiestich vozidiel: Daihatsu Materia, Mazda 2, Honda Civic, Mercedes Benz triedy C, Renault Laguna a Volvo V70...
Toto vozidlo dosiahlo u Euro NCAP jedny z najlepších výsledkov čo sa týka bezpečnosti detských cestujúcich a je preto sklamaním, že za ochranu dospelých cestujúcich získala len štyri hviezdičky...
Úvodná stránka  Malé vozidlá  Chevrolet Kalos

Chevrolet Kalos


Čelný a bočný náraz Ochrana chodcov Ochrana detí
Čelný náraz
Hlava figuríny vodiča narazila iba na krajnú časť airbagu a zdeformovala hornú časť venca volantu. Náraz hrudníka zdeformoval spodnú časť volantu. Poškodenia v miestach otvárania dverí vodiča naznačujú, že karoséria bola zaťažená na maximum a nezvládla by tvrdší náraz. Konštrukcie v prístrojovej doske predstavovali možné riziko pre kolená a stehná vodiča i spolujazdca.

Bočný náraz
Ochrana hrudníka bola ohodnotená ako „slabá“.

Ochrana detských cestujúcich
Hlava figuríny trojročného dieťaťa sa pri skúške čelného nárazu pohla dopredu o viac než 550 mm, mohli ju teda poraniť vnútorné časti vozidla. Na sedadle spolujazdca by sa nemala požívať detská sedačka orientovaná proti smeru jazdy, pretože airbag sa v tejto polohe nedá deaktivovať. Prítomnosť upnutí systému ISOFIX na zadných sedadlách nebola dostatočne výrazne vyznačená.

Systém na pripomínanie pripútania bezpečnostným pásom
Kalos tento systém nemá.

Ochrana chodcov
Nárazník vozidla nezískal nijaký bod, pretože nedostatočne chránil spodné časti nôh chodcov.




kompletné výsledky testov

čelný náraz - hlava
Kontakt hlavy vodiča s airbagom
airbag na najnižšej prípustnej úrovni
Kontakt hlavy spolujazdca s airbagom
stabilný
Volant
- posun dozadu
72mm
- posun nahor
51mm
- bočný posun
5mm doprava
čelný náraz - hrudník
Kontakt s volantom
áno
Posun predného stĺpiku karosérie dozadu
55mm
Pevnosť kabíny pre cestujúcich
nestabilná
čelný náraz - stehná, kolená a panva
Prítomnosť tvrdších častí
áno: stredová konzola, kovová plocha palubnej dosky, odkladacia skrinka, podporná konzola
Intenzívne zaťaženie kolien
áno: stredová konzola, kovová plocha palubnej dosky, odkladacia skrinka, podporná konzola
čelný náraz - lýtka, chodidlá a členky
Posun pedálu dozadu
brzda - 174mm
Posun pedálu nahor
brzda - 72mm
Porušenie priestoru pre nohy
žiadne
bočný náraz - airbagy
Airbag na ochranu hlavy
nie
Airbag na ochranu trupu
nie
ochrana detí
Detské sedačky použité pri testovaní

- sedačka pre 18-mesačné dieťa
Britax-Romer Cosy-Tot ISOFIX, orientácia proti smeru jazdy, využíva základnú jednotku systému ISOFIX, so zabudovanou podporou nôh, pripevnená k upnutiam systému ISOFIX
- sedačka pre 3-ročné dieťa
Britax-Romer Duo Plus ISOFIX, orientácia v smere jazdy, využíva upnutia systému ISOFIX
detské sedačky - čelný náraz
Výstražný štítok na deaktiváciu airbagu
Trojjazyčný textový a obrázkový výstražný štítok napevno pripevnený na oboch stranách slnečnej clony spolujazdca
Pohyb hlavy dopredu

18-mesačné dieťa (za spolujazdcom)
ochránený
3-ročné dieťa (za šoférom)
zraniteľný
Ochrana hrudníka

18-mesačné dieťa: celkové zaťaženie
dobrá
18-mesačné dieťa: vertikálne zaťaženiedobrá
3-ročné dieťa: celkové zaťaženiedostatočná
3-ročné dieťa: vertikálne zaťaženiedobrá
detské sedačky - bočný náraz
Ochrana hlavy

18-mesačné dieťa (na strane nárazu)
ochránená
3-ročné dieťa (na nenarazenej strane)
ochránená
Zrýchlenie hlavy

18-mesačné dieťa
dobré
3-ročné dieťa
dobré



vodič čelný nárazspolujazdec čelný nárazvodič bočný náraz


 Ochrana:
výborná    adekvátna    dostatočná    slabá    veľmi slabá   


Copyright © 2005 CRASHTEST.SK
Source of information: WWW.EURONCAP.COM
počet návštev: 1 242 592 od XI.2005