Úvodná stránka | Najčastejšie otázky | Cenník reklamy | Kontakty
 
Newsletter
Ak máte záujem pravidelne dostávať e-mailom informácie a novinky, zadajte Váš e-mail

Anketa
Ovplyvňujú crashtesty vaše rozhodovanie pri kúpe automobilu?
  62%
  38%

Počet hlasov: 13267
Vyhľadávanie
Značka 
Kategória 
Hodnotenie 
 
Euro NCAP, organizácia hodnotiaca bezpečnosť vozidiel, predstavila nový systém hodnotenia zameraný na celkovú bezpečnosť áut. Ide o nový prístup k hodnoteniu bezpečnosti, ktorý bude motivovať výrobcov, aby vyrábali komplexne bezpečné automobily.
Euro NCAP dnes uverejňuje aktualizované výsledky výskumu dostupnosti ESC v celej Európskej Únii. Výskum ukázal, že ponuka ESC v jednotlivých štátoch EÚ sa líši...
Euro NCAP s radosťou oznamuje, že teraz testuje novú kategóriu vozidiel, tzv. „pickup-y“, a dnes uverejňuje výsledky jej troch zástupcov - Nissanu Navara, Isuzu D-MAX/Rodeo a Mitsubishi L200...
Euro NCAP testuje naplno  27. 12. 2007
Euro NCAP dnes uverejňuje výsledky šiestich vozidiel: Daihatsu Materia, Mazda 2, Honda Civic, Mercedes Benz triedy C, Renault Laguna a Volvo V70...
Toto vozidlo dosiahlo u Euro NCAP jedny z najlepších výsledkov čo sa týka bezpečnosti detských cestujúcich a je preto sklamaním, že za ochranu dospelých cestujúcich získala len štyri hviezdičky...
Úvodná stránka  Vany  Ford S-MAX

Ford S-MAX


Čelný a bočný náraz Ochrana chodcov Ochrana detí
Čelný náraz
Kolenný airbag ochránil kolená a stehná vodiča pred tvrdými konštrukciami prístrojovej dosky. Volant sa pri náraze posunul dopredu a lepšie chránil vodiča. Jediné časti tela, ktoré nezískali maximálny počet bodov, boli hrudník vodiča a spolujazdca.

Bočný náraz

Vozidlo získalo maximálny počet bodov za výkon pri skúške bočného nárazu a nárazovej skúške do stĺpa.

Ochrana detských cestujúcich

Ako súčasť nadštandardnej výbavy ponúka Ford vypínač na deaktiváciu airbagu spolujazdca. Euro NCAP nehodnotilo vypínač ani informácie pre vodiča o stave tohto airbagu. Bez neho by sa na sedadle spolujazdca nemali používať sedačky orientované proti smeru jazdy. Prítomnosť upevnení systému ISOFIX na sedadlách v druhom rade nebola výrazne vyznačená.

Systém na pripomínanie pripútania bezpečnostným pásom

Systém je k dispozícii pre vodiča i spolujazdca a splnil požiadavky Euro NCAP.

Ochrana chodcov

Ochrana, ktorú nohám chodcov poskytuje nárazník, bola zväčša hodnotená ako primeraná. No predná časť kapoty nezískala za nedostatočnú ochranu horných častí nôh chodcov ani jeden bod.





kompletné výsledky testov

čelný náraz - hlava
Kontakt hlavy vodiča s airbagom
stabilný
Kontakt hlavy spolujazdca s airbagom
stabilný
Volant
- posun dozadu
žiadny
- posun nahor
žiadny
- bočný posun
12mm vpravo
čelný náraz - hrudník
Kontakt s volantom
žiadny
Posun predného stĺpiku karosérie dozadu
10mm
Pevnosť kabíny pre cestujúcich
stabilný
čelný náraz - stehná, kolená a panva
Prítomnosť tvrdších častí
nie
Intenzívne zaťaženie kolien
nie
čelný náraz - lýtka, chodidlá a členky
Posun pedálu dozadu
plyn - 24mm
Posun pedálu nahor
žiadny
Porušenie priestoru pre nohy
žiadne
bočný náraz - airbagy
Airbag na ochranu hlavy
áno
Airbag na ochranu trupu
áno
ochrana detí
Detské sedačky použité pri testovaní

- sedačka pre 18-mesačné dieťa
Britax-Romer BabySafe ISOFIX Plus.
- sedačka pre 3-ročné dieťa
Britax-Romer Duo Plus ISOFIX, orientácia v smere jazdy, využíva upnutie a horné upevnenie systému ISOFIX
detské sedačky - čelný náraz
Výstražný štítok na deaktiváciu airbagu

Pohyb hlavy dopredu

18-mesačné dieťa (za spolujazdcom)
ochránený
3-ročné dieťa (za šoférom)
ochránený
Ochrana hrudníka

18-mesačné dieťa: celkové zaťaženie
dobrá
18-mesačné dieťa: vertikálne zaťaženiedobrá
3-ročné dieťa: celkové zaťaženieprimeraná
3-ročné dieťa: vertikálne zaťaženiedobrá
detské sedačky - bočný náraz
Ochrana hlavy

18-mesačné dieťa (na strane nárazu)
ochránená
3-ročné dieťa (na nenarazenej strane)
ochránená
Zrýchlenie hlavy

18-mesačné dieťa
dobré
3-ročné dieťa
dobré


vodič čelný nárazspolujazdec čelný nárazvodič bočný náraz


 Ochrana:
výborná    adekvátna    dostatočná    slabá    veľmi slabá   


Copyright © 2005 CRASHTEST.SK
Source of information: WWW.EURONCAP.COM
počet návštev: 1 256 020 od XI.2005