Úvodná stránka | Najčastejšie otázky | Cenník reklamy | Kontakty
 
Newsletter
Ak máte záujem pravidelne dostávať e-mailom informácie a novinky, zadajte Váš e-mail

Anketa
Ovplyvňujú crashtesty vaše rozhodovanie pri kúpe automobilu?
  62%
  38%

Počet hlasov: 13148
Vyhľadávanie
Značka 
Kategória 
Hodnotenie 
 
Euro NCAP, organizácia hodnotiaca bezpečnosť vozidiel, predstavila nový systém hodnotenia zameraný na celkovú bezpečnosť áut. Ide o nový prístup k hodnoteniu bezpečnosti, ktorý bude motivovať výrobcov, aby vyrábali komplexne bezpečné automobily.
Euro NCAP dnes uverejňuje aktualizované výsledky výskumu dostupnosti ESC v celej Európskej Únii. Výskum ukázal, že ponuka ESC v jednotlivých štátoch EÚ sa líši...
Euro NCAP s radosťou oznamuje, že teraz testuje novú kategóriu vozidiel, tzv. „pickup-y“, a dnes uverejňuje výsledky jej troch zástupcov - Nissanu Navara, Isuzu D-MAX/Rodeo a Mitsubishi L200...
Euro NCAP testuje naplno  27. 12. 2007
Euro NCAP dnes uverejňuje výsledky šiestich vozidiel: Daihatsu Materia, Mazda 2, Honda Civic, Mercedes Benz triedy C, Renault Laguna a Volvo V70...
Toto vozidlo dosiahlo u Euro NCAP jedny z najlepších výsledkov čo sa týka bezpečnosti detských cestujúcich a je preto sklamaním, že za ochranu dospelých cestujúcich získala len štyri hviezdičky...
Úvodná stránka  Malé vozidlá  Opel Corsa

Opel Corsa


Čelný a bočný náraz Ochrana chodcov Ochrana detí
Čelný náraz
Dvojitý predpínač vodičovho bezpečnostného pásu zadržal figurínu tak, že sa jej kolená nedostali do kontaktu s prístrojovou doskou. I keď hlava figuríny vodiča dopadla iba na okraj airbagu na volant, pokladá sa ochrana hlavy stále za „primeranú“. Figurína spolujazdca získala maximálny počet bodov.

Bočný náraz

Za svoj výkon pri skúške čelného nárazu a nárazovej skúške do stĺpa získala Corsa maximálny počet bodov.

Ochrana detských cestujúcich

Airbag spolujazdca sa dal deaktivovať, takže na jeho sedadle sa dala použiť detská sedačka orientovaná proti smeru jazdy. Avšak informácie o stave airbagu neboli dosť jasné na to, aby splnili požiadavky Euro NCAP. Prítomnosť upevnení systému ISOFIX na zadných sedadlách nebola dostatočne výrazne vyznačená.

Systém na pripomínanie pripútania bezpečnostným pásom

Tento systém má k dispozícii iba vodič. Systém vyhovel požiadavkám Euro NCAP.

Ochrana chodcov

Bezpečnosť kapoty pre hlavu dieťaťa a bezpečnosť nárazníka pre nohy chodcov bola zväčša hodnotená ako „dostačujúca“. Predná hrana nárazníka nezískala ani jeden bod.





kompletné výsledky testov

čelný náraz - hlava
Kontakt hlavy vodiča s airbagom

Kontakt hlavy spolujazdca s airbagom
stabilný
Volant
- posun dozadu
žiadny
- posun nahor
žiadny
- bočný posun
žiadny
čelný náraz - hrudník
Kontakt s volantom
žiadny
Posun predného stĺpiku karosérie dozadu
3mm
Pevnosť kabíny pre cestujúcich
stabilný
čelný náraz - stehná, kolená a panva
Prítomnosť tvrdších častí
nie
Intenzívne zaťaženie kolien
nie
čelný náraz - lýtka, chodidlá a členky
Posun pedálu dozadu
spojka - 16mm
Posun pedálu nahor
žiadny
Porušenie priestoru pre nohy
žiadne
bočný náraz - airbagy
Airbag na ochranu hlavy
áno
Airbag na ochranu trupu
áno
ochrana detí
Detské sedačky použité pri testovaní

- sedačka pre 18-mesačné dieťa
Britax-Romer Duo Plus, orientácia v smere jazdy, využíva upnutie a horné upevnenie systému ISOFIX
- sedačka pre 3-ročné dieťa
Britax-Romer Duo Plus, orientácia v smere jazdy, využíva upnutie a horné upevnenie systému ISOFIX
detské sedačky - čelný náraz
Výstražný štítok na deaktiváciu airbagu
Iba obrázok na konci prístrojovej dosky
Pohyb hlavy dopredu

18-mesačné dieťa (za spolujazdcom)
ochránený
3-ročné dieťa (za šoférom)
ochránený
Ochrana hrudníka

18-mesačné dieťa: celkové zaťaženie
dobrá
18-mesačné dieťa: vertikálne zaťaženiedobrá
3-ročné dieťa: celkové zaťaženieslabá
3-ročné dieťa: vertikálne zaťaženieprimeraná
detské sedačky - bočný náraz
Ochrana hlavy

18-mesačné dieťa (na strane nárazu)
ochránená
3-ročné dieťa (na nenarazenej strane)
ochránená
Zrýchlenie hlavy

18-mesačné dieťa
dobré
3-ročné dieťa
dobré


vodič čelný nárazspolujazdec čelný nárazvodič bočný náraz


 Ochrana:
výborná    adekvátna    dostatočná    slabá    veľmi slabá   


Copyright © 2005 CRASHTEST.SK
Source of information: WWW.EURONCAP.COM
počet návštev: 1 242 414 od XI.2005