Newsletter
Ak máte záujem pravidelne dostávať e-mailom informácie a novinky, zadajte Váš e-mail
Anketa
Ovplyvňujú crashtesty vaše rozhodovanie pri kúpe automobilu?
61%
39%
Počet hlasov: 14299
Euro NCAP, organizácia hodnotiaca bezpečnosť vozidiel, predstavila nový systém hodnotenia zameraný na celkovú bezpečnosť áut. Ide o nový prístup k hodnoteniu bezpečnosti, ktorý bude motivovať výrobcov, aby vyrábali komplexne bezpečné automobily.
|
|
Euro NCAP dnes uverejňuje aktualizované výsledky výskumu dostupnosti ESC v celej Európskej Únii. Výskum ukázal, že ponuka ESC v jednotlivých štátoch EÚ sa líši...
|
|
Euro NCAP s radosťou oznamuje, že teraz testuje novú kategóriu vozidiel, tzv. „pickup-y“, a dnes uverejňuje výsledky jej troch zástupcov - Nissanu Navara, Isuzu D-MAX/Rodeo a Mitsubishi L200...
|
|
Euro NCAP dnes uverejňuje výsledky šiestich vozidiel: Daihatsu Materia, Mazda 2, Honda Civic, Mercedes Benz triedy C, Renault Laguna a Volvo V70...
|
|
Toto vozidlo dosiahlo u Euro NCAP jedny z najlepších výsledkov čo sa týka bezpečnosti detských cestujúcich a je preto sklamaním, že za ochranu dospelých cestujúcich získala len štyri hviezdičky...
|

|
Úvodná stránka Malé vozidlá Opel Corsa
Opel Corsa
Čelný a bočný náraz |
Ochrana chodcov |
Ochrana detí |
     |
    |
     |
Čelný náraz Dvojitý predpínač vodičovho bezpečnostného pásu zadržal figurínu tak, že sa jej kolená nedostali do kontaktu s prístrojovou doskou. I keď hlava figuríny vodiča dopadla iba na okraj airbagu na volant, pokladá sa ochrana hlavy stále za „primeranú“. Figurína spolujazdca získala maximálny počet bodov. Bočný náraz Za svoj výkon pri skúške čelného nárazu a nárazovej skúške do stĺpa získala Corsa maximálny počet bodov. Ochrana detských cestujúcich Airbag spolujazdca sa dal deaktivovať, takže na jeho sedadle sa dala použiť detská sedačka orientovaná proti smeru jazdy. Avšak informácie o stave airbagu neboli dosť jasné na to, aby splnili požiadavky Euro NCAP. Prítomnosť upevnení systému ISOFIX na zadných sedadlách nebola dostatočne výrazne vyznačená. Systém na pripomínanie pripútania bezpečnostným pásom Tento systém má k dispozícii iba vodič. Systém vyhovel požiadavkám Euro NCAP. Ochrana chodcov Bezpečnosť kapoty pre hlavu dieťaťa a bezpečnosť nárazníka pre nohy chodcov bola zväčša hodnotená ako „dostačujúca“. Predná hrana nárazníka nezískala ani jeden bod.
|
| |
Kontakt hlavy vodiča s airbagom
|
| Kontakt hlavy spolujazdca s airbagom
| stabilný | Volant |
| - posun dozadu
| žiadny
| - posun nahor
| žiadny
| - bočný posun
| žiadny
| |
Kontakt s volantom
| žiadny
| Posun predného stĺpiku karosérie dozadu
| 3mm
| Pevnosť kabíny pre cestujúcich
| stabilný
| |
Prítomnosť tvrdších častí
| nie
| Intenzívne zaťaženie kolien
| nie
| |
Posun pedálu dozadu
| spojka - 16mm
| Posun pedálu nahor
| žiadny
| Porušenie priestoru pre nohy
| žiadne
| |
Airbag na ochranu hlavy
| áno
| Airbag na ochranu trupu
| áno
| |
Detské sedačky použité pri testovaní
|
| - sedačka pre 18-mesačné dieťa
| Britax-Romer Duo Plus, orientácia v smere jazdy, využíva upnutie a horné upevnenie systému ISOFIX | - sedačka pre 3-ročné dieťa
| Britax-Romer Duo Plus, orientácia v smere jazdy, využíva upnutie a horné upevnenie systému ISOFIX
| |
Výstražný štítok na deaktiváciu airbagu
| Iba obrázok na konci prístrojovej dosky
| Pohyb hlavy dopredu
|
| 18-mesačné dieťa (za spolujazdcom)
| ochránený
| 3-ročné dieťa (za šoférom)
| ochránený
| Ochrana hrudníka
|
| 18-mesačné dieťa: celkové zaťaženie
| dobrá
| 18-mesačné dieťa: vertikálne zaťaženie | dobrá
| 3-ročné dieťa: celkové zaťaženie | slabá
| 3-ročné dieťa: vertikálne zaťaženie | primeraná
| |
Ochrana hlavy
|
| 18-mesačné dieťa (na strane nárazu)
| ochránená
| 3-ročné dieťa (na nenarazenej strane)
| ochránená
| Zrýchlenie hlavy
|
| 18-mesačné dieťa
| dobré
| 3-ročné dieťa
| dobré
|
 |  |  |
vodič čelný náraz | spolujazdec čelný náraz | vodič bočný náraz |
Ochrana:
 |
výborná |
 |
adekvátna |
 |
dostatočná |
 |
slabá |
 |
veľmi slabá |
|