Úvodná stránka | Najčastejšie otázky | Cenník reklamy | Kontakty
 
Newsletter
Ak máte záujem pravidelne dostávať e-mailom informácie a novinky, zadajte Váš e-mail

Anketa
Ovplyvňujú crashtesty vaše rozhodovanie pri kúpe automobilu?
  62%
  38%

Počet hlasov: 13146
Vyhľadávanie
Značka 
Kategória 
Hodnotenie 
 
Euro NCAP, organizácia hodnotiaca bezpečnosť vozidiel, predstavila nový systém hodnotenia zameraný na celkovú bezpečnosť áut. Ide o nový prístup k hodnoteniu bezpečnosti, ktorý bude motivovať výrobcov, aby vyrábali komplexne bezpečné automobily.
Euro NCAP dnes uverejňuje aktualizované výsledky výskumu dostupnosti ESC v celej Európskej Únii. Výskum ukázal, že ponuka ESC v jednotlivých štátoch EÚ sa líši...
Euro NCAP s radosťou oznamuje, že teraz testuje novú kategóriu vozidiel, tzv. „pickup-y“, a dnes uverejňuje výsledky jej troch zástupcov - Nissanu Navara, Isuzu D-MAX/Rodeo a Mitsubishi L200...
Euro NCAP testuje naplno  27. 12. 2007
Euro NCAP dnes uverejňuje výsledky šiestich vozidiel: Daihatsu Materia, Mazda 2, Honda Civic, Mercedes Benz triedy C, Renault Laguna a Volvo V70...
Toto vozidlo dosiahlo u Euro NCAP jedny z najlepších výsledkov čo sa týka bezpečnosti detských cestujúcich a je preto sklamaním, že za ochranu dospelých cestujúcich získala len štyri hviezdičky...
Úvodná stránka  Mini vany  Fiat Idea

Fiat Idea


Čelný a bočný náraz Ochrana chodcov Ochrana detí
Čelný náraz
Hrudník figuríny vodiča sa pri skúške čelného nárazu dostal do kontaktu s volantom.
Tvrdé konštrukcie v prístrojovej doske predstavovali možné nebezpečenstvo pre kolená a stehná vodiča i spolujazdca.

Bočný náraz

Idea bola testovaná bez airbagu na ochranu hrudníka, ktorý je vo väčšine krajín k dispozícii len ako súčasť nadštandardného vybavenia. Pri bočnom náraze sa sily zvláštnym spôsobom preniesli do chrbtice figuríny, čím sa zmenšili sily namerané v jej hrudníku. Za toto bolo vozidlo penalizované a ochrana hrudníka bola ohodnotená ako „nedostatočná“.

Ochrana detských cestujúcich

Airbag spolujazdca sa dá deaktivovať, takže na jeho sedadle sa dá použiť detská sedačka orientovaná proti smeru jazdy. Avšak informácie pre vodiča o stave airbagu boli nedostatočné. Výstražný štítok, ktorý mal upozorniť na to, aby sa sedačka orientovaná proti smeru jazdy nepoužívala na sedadle spolujazdca, nesplnil požiadavky Euro NCAP. Trojbodové upnutia systému ISOFIX pre zadné sedadlá nie sú súčasťou štandardnej výbavy, takže sedačky boli pripevnené bezpečnostnými pásmi dospelých cestujúcich. Hlavy figurín oboch detí sa pri náraze pohli príliš dopredu.

Systém na pripomínanie pripútania bezpečnostným pásom

-

Ochrana chodcov

Nárazník ani predná hrana kapoty nezískali za ochranu chodcov ani jeden bod.



kompletné výsledky testov

čelný náraz - hlava
Kontakt hlavy vodiča s airbagom
stabilný
Kontakt hlavy spolujazdca s airbagom
stabilný
Volant
- posun dozadu
39mm
- posun nahor
žiadny
- bočný posun
21mm doprava
čelný náraz - hrudník
Kontakt s volantom
áno
Posun predného stĺpiku karosérie dozadu
45mm
Pevnosť kabíny pre cestujúcich
stabilná
čelný náraz - stehná, kolená a panva
Prítomnosť tvrdších častí
áno: motor s posilňovačom riadenia, páka nastavovacieho zariadenia stĺpika, zapaľovacia skrinka, stredová konzola, okrajová časť priestoru spolujazdca
Intenzívne zaťaženie kolien
áno: motor s posilňovačom riadenia, páka nastavovacieho zariadenia stĺpika, zapaľovacia skrinka, stredová konzola
čelný náraz - lýtka, chodidlá a členky
Posun pedálu dozadu
brzda - 49mm
Posun pedálu nahor
žiadny
Porušenie priestoru pre nohy
žiadne
bočný náraz - airbagy
Airbag na ochranu hlavy
áno
Airbag na ochranu trupu
áno
ochrana detí
Detské sedačky použité pri testovaní

- sedačka pre 18-mesačné dieťa
Britax-Romer Duo Plus Universal, orientácia v smere jazdy, využíva bezpečnostné pásy dospelých cestujúcich
- sedačka pre 3-ročné dieťa
Britax-Romer Duo Plus Universal, orientácia v smere jazdy, využíva bezpečnostné pásy dospelých cestujúcich
detské sedačky - čelný náraz
Výstražný štítok na deaktiváciu airbagu
Iba obrázkový výstražný štítok na jednej slnečnej clone spolujazdca, viditeľný iba v zloženej polohe
Pohyb hlavy dopredu

18-mesačné dieťa (za spolujazdcom)
zraniteľné
3-ročné dieťa (za šoférom)
zraniteľné
Ochrana hrudníka

18-mesačné dieťa: celkové zaťaženie
primeraná
18-mesačné dieťa: vertikálne zaťaženieprimeraná
3-ročné dieťa: celkové zaťaženieprimeraná
3-ročné dieťa: vertikálne zaťaženiedobrá
detské sedačky - bočný náraz
Ochrana hlavy

18-mesačné dieťa (na strane nárazu)
ochránená
3-ročné dieťa (na nenarazenej strane)
ochránená
Zrýchlenie hlavy

18-mesačné dieťa
dobré
3-ročné dieťa
dobré



vodič čelný nárazspolujazdec čelný nárazvodič bočný náraz


 Ochrana:
výborná    adekvátna    dostatočná    slabá    veľmi slabá   


Copyright © 2005 CRASHTEST.SK
Source of information: WWW.EURONCAP.COM
počet návštev: 1 242 232 od XI.2005