Úvodná stránka | Najčastejšie otázky | Cenník reklamy | Kontakty
 
Newsletter
Ak máte záujem pravidelne dostávať e-mailom informácie a novinky, zadajte Váš e-mail

Anketa
Ovplyvňujú crashtesty vaše rozhodovanie pri kúpe automobilu?
  62%
  38%

Počet hlasov: 13261
Vyhľadávanie
Značka 
Kategória 
Hodnotenie 
 
Euro NCAP, organizácia hodnotiaca bezpečnosť vozidiel, predstavila nový systém hodnotenia zameraný na celkovú bezpečnosť áut. Ide o nový prístup k hodnoteniu bezpečnosti, ktorý bude motivovať výrobcov, aby vyrábali komplexne bezpečné automobily.
Euro NCAP dnes uverejňuje aktualizované výsledky výskumu dostupnosti ESC v celej Európskej Únii. Výskum ukázal, že ponuka ESC v jednotlivých štátoch EÚ sa líši...
Euro NCAP s radosťou oznamuje, že teraz testuje novú kategóriu vozidiel, tzv. „pickup-y“, a dnes uverejňuje výsledky jej troch zástupcov - Nissanu Navara, Isuzu D-MAX/Rodeo a Mitsubishi L200...
Euro NCAP testuje naplno  27. 12. 2007
Euro NCAP dnes uverejňuje výsledky šiestich vozidiel: Daihatsu Materia, Mazda 2, Honda Civic, Mercedes Benz triedy C, Renault Laguna a Volvo V70...
Toto vozidlo dosiahlo u Euro NCAP jedny z najlepších výsledkov čo sa týka bezpečnosti detských cestujúcich a je preto sklamaním, že za ochranu dospelých cestujúcich získala len štyri hviezdičky...
Úvodná stránka  Stredná trieda  Mazda 6

Mazda 6


Čelný a bočný náraz Ochrana chodcov Ochrana detí
Čelný náraz
Euro NCAP povolilo Mazde opätovné testovanie vozidla s vylepšeným zádržným systémom pre spolujazdca. Uvoľnenie bodového zvaru v spodnej časti A-stĺpika a deformácia prahu karosérie naznačili, že karoséria dosiahla svoje maximum a tvrdšiemu nárazu by už neodolala. Za toto bolo vozidlo penalizované. Tvrdé konštrukcie v prístrojovej doske predstavovali možné nebezpečenstvo pre kolená a stehná vodiča.

Bočný náraz

Pri bočnom náraze sa sily zvláštnym spôsobom preniesli do chrbtice figuríny, čím sa zmenšili sily namerané v jej hrudníku. Za toto bolo vozidlo penalizované.

Ochrana detských cestujúcich

Airbag spolujazdca sa dal deaktivovať, takže na jeho sedadle sa dala použiť detská sedačka orientovaná proti smeru jazdy. Avšak informácie o stave airbagu neboli dostačujúce a nesplnili požiadavky Euro NCAP. Prítomnosť upevnení systému ISOFIX na zadných sedadlách nebola zreteľne vyznačená.

Systém na pripomínanie pripútania bezpečnostným pásom

Za tento systém, ktorým sú u Mazdy vybavené predné i zadné sedadlá, získala plný počet – tri body.

Ochrana chodcov

-



kompletné výsledky testov

čelný náraz - hlava
Kontakt hlavy vodiča s airbagom
stabilný
Kontakt hlavy spolujazdca s airbagom
stabilný
Volant
- posun dozadu
žiadny
- posun nahor
žiadny
- bočný posun
26mm doprava
čelný náraz - hrudník
Kontakt s volantom
žiadny
Posun predného stĺpiku karosérie dozadu
43mm
Pevnosť kabíny pre cestujúcich
nestabilná
čelný náraz - stehná, kolená a panva
Prítomnosť tvrdších častí
áno - strana šoféra: stĺpik riadenia, zámok stĺpika a konzola nastavovacieho zariadenia
- strana spolujazdca: žiadne
Intenzívne zaťaženie kolien
áno - strana šoféra: stĺpik riadenia, zámok stĺpika a konzola nastavovacieho zariadenia
- strana spolujazdca: žiadne
čelný náraz - lýtka, chodidlá a členky
Posun pedálu dozadu
spojka - 57mm
Posun pedálu nahor
žiadny
Porušenie priestoru pre nohy
žiadne
bočný náraz - airbagy
Airbag na ochranu hlavy
áno
Airbag na ochranu trupu
áno
ochrana detí
Detské sedačky použité pri testovaní

- sedačka pre 18-mesačné dieťa
Britax-Romer Baby-Safe Plus Universal, orientácia proti smeru jazdy, využíva bezpečnostné pásy dospelých cestujúcich
- sedačka pre 3-ročné dieťa
Britax-Romer Duo Plus ISOFIX, orientácia v smere jazdy, využíva upnutia a horné upevnenie systému ISOFIX
detské sedačky - čelný náraz
Výstražný štítok na deaktiváciu airbagu
Textový a obrázkový výstražný štítok napevno pripevnený na oboch stranách slnečnej clony spolujazdca
Pohyb hlavy dopredu

18-mesačné dieťa (za spolujazdcom)
ochránený
3-ročné dieťa (za šoférom)
ochránený
Ochrana hrudníka

18-mesačné dieťa: celkové zaťaženie
primeraná
18-mesačné dieťa: vertikálne zaťaženiedobrá
3-ročné dieťa: celkové zaťaženiedobrá
3-ročné dieťa: vertikálne zaťaženiedobrá
detské sedačky - bočný náraz
Ochrana hlavy

18-mesačné dieťa (na strane nárazu)
ochránená
3-ročné dieťa (na nenarazenej strane)
ochránená
Zrýchlenie hlavy

18-mesačné dieťa
dobré
3-ročné dieťa
dobré



vodič čelný nárazspolujazdec čelný nárazvodič bočný náraz


 Ochrana:
výborná    adekvátna    dostatočná    slabá    veľmi slabá   


Copyright © 2005 CRASHTEST.SK
Source of information: WWW.EURONCAP.COM
počet návštev: 1 254 765 od XI.2005