Úvodná stránka | Najčastejšie otázky | Cenník reklamy | Kontakty
 
Newsletter
Ak máte záujem pravidelne dostávať e-mailom informácie a novinky, zadajte Váš e-mail

Anketa
Ovplyvňujú crashtesty vaše rozhodovanie pri kúpe automobilu?
  62%
  38%

Počet hlasov: 13261
Vyhľadávanie
Značka 
Kategória 
Hodnotenie 
 
Euro NCAP, organizácia hodnotiaca bezpečnosť vozidiel, predstavila nový systém hodnotenia zameraný na celkovú bezpečnosť áut. Ide o nový prístup k hodnoteniu bezpečnosti, ktorý bude motivovať výrobcov, aby vyrábali komplexne bezpečné automobily.
Euro NCAP dnes uverejňuje aktualizované výsledky výskumu dostupnosti ESC v celej Európskej Únii. Výskum ukázal, že ponuka ESC v jednotlivých štátoch EÚ sa líši...
Euro NCAP s radosťou oznamuje, že teraz testuje novú kategóriu vozidiel, tzv. „pickup-y“, a dnes uverejňuje výsledky jej troch zástupcov - Nissanu Navara, Isuzu D-MAX/Rodeo a Mitsubishi L200...
Euro NCAP testuje naplno  27. 12. 2007
Euro NCAP dnes uverejňuje výsledky šiestich vozidiel: Daihatsu Materia, Mazda 2, Honda Civic, Mercedes Benz triedy C, Renault Laguna a Volvo V70...
Toto vozidlo dosiahlo u Euro NCAP jedny z najlepších výsledkov čo sa týka bezpečnosti detských cestujúcich a je preto sklamaním, že za ochranu dospelých cestujúcich získala len štyri hviezdičky...
Úvodná stránka  Stredná trieda  Alfa Romeo 159

Alfa Romeo 159


Čelný a bočný náraz Ochrana chodcov Ochrana detí
Čelný náraz
Euro NCAP povolilo zopakovať skúšku čelného nárazu po tom, ako bol pri pôvodnej skúške na bezpečnostnom páse spolujazdca použitý nesprávny obmedzovač zaťaženia. Výrobca skontroloval úplne všetky vyrobené vozidlá a vyriešil túto závadu. Kolenný airbag ochránil kolená a stehná vodiča. Euro NCAP bolo spokojné, pretože v prístrojovej doske neboli nijaké tvrdé konštrukcie, ktoré by predstavovali možné nebezpečenstvo pre kolená a stehná spolujazdca.

Bočný náraz

Zadné dvere na strane vodiča sa pri skúške otvorili, za čo bolo vozidlo penalizované.

Ochrana detských cestujúcich

Airbag spolujazdca sa dal deaktivovať, takže na jeho sedadle sa dala použiť detská sedačka orientovaná proti smeru jazdy. Avšak informácie o stave airbagu neboli dosť jasné a nesplnili požiadavky Euro NCAP. Prítomnosť upevnení systému ISOFIX na zadných sedadlách nebola zreteľne vyznačená.

Systém na pripomínanie pripútania bezpečnostným pásom

Po našej prvej prehliadke presunul výrobca výstražné svetlo tohto systému zo strešného panelu na viditeľnejšie miesto na prístrojovom paneli.

Ochrana chodcov

Za ochranu chodcov nezískal nárazník ani jeden bod.





kompletné výsledky testov

čelný náraz - hlava
Kontakt hlavy vodiča s airbagom
stabilný
Kontakt hlavy spolujazdca s airbagom
stabilný
Volant
- posun dozadu
17mm
- posun nahor
2mm
- bočný posun
2mm doprava
čelný náraz - hrudník
Kontakt s volantom
žiadny
Posun predného stĺpiku karosérie dozadu
žiadny
Pevnosť kabíny pre cestujúcich
stabilná
čelný náraz - stehná, kolená a panva
Prítomnosť tvrdších častí
žiadne
Intenzívne zaťaženie kolien
žiadne
čelný náraz - lýtka, chodidlá a členky
Posun pedálu dozadu
brzda - 33mm
Posun pedálu nahor
žiadny
Porušenie priestoru pre nohy
žiadne
bočný náraz - airbagy
Airbag na ochranu hlavy
áno
Airbag na ochranu trupu
áno
ochrana detí
Detské sedačky použité pri testovaní

- sedačka pre 18-mesačné dieťa
Britax-Romer Duo Plus ISOFIX, orientácia v smere jazdy, využíva horné upevnenie
- sedačka pre 3-ročné dieťa
Britax-Romer Duo Plus ISOFIX, orientácia v smere jazdy, využíva horné upevnenie
detské sedačky - čelný náraz
Výstražný štítok na deaktiváciu airbagu
Textový a obrázkový výstražný štítok na oboch stranách slnečnej clony spolujazdca
Pohyb hlavy dopredu

18-mesačné dieťa (za spolujazdcom)
ochránený
3-ročné dieťa (za šoférom)
ochránený
Ochrana hrudníka

18-mesačné dieťa: celkové zaťaženie
primeraná
18-mesačné dieťa: vertikálne zaťaženiedobrá
3-ročné dieťa: celkové zaťaženiedobrá
3-ročné dieťa: vertikálne zaťaženiedobrá
detské sedačky - bočný náraz
Ochrana hlavy

18-mesačné dieťa (na strane nárazu)
ochránená
3-ročné dieťa (na nenarazenej strane)
ochránená
Zrýchlenie hlavy

18-mesačné dieťa
dobré
3-ročné dieťa
dobré



vodič čelný nárazspolujazdec čelný nárazvodič bočný náraz


 Ochrana:
výborná    adekvátna    dostatočná    slabá    veľmi slabá   


Copyright © 2005 CRASHTEST.SK
Source of information: WWW.EURONCAP.COM
počet návštev: 1 254 763 od XI.2005