Newsletter
Ak máte záujem pravidelne dostávať e-mailom informácie a novinky, zadajte Váš e-mail
Anketa
Ovplyvňujú crashtesty vaše rozhodovanie pri kúpe automobilu?
62%
38%
Počet hlasov: 13588
Euro NCAP, organizácia hodnotiaca bezpečnosť vozidiel, predstavila nový systém hodnotenia zameraný na celkovú bezpečnosť áut. Ide o nový prístup k hodnoteniu bezpečnosti, ktorý bude motivovať výrobcov, aby vyrábali komplexne bezpečné automobily.
|
|
Euro NCAP dnes uverejňuje aktualizované výsledky výskumu dostupnosti ESC v celej Európskej Únii. Výskum ukázal, že ponuka ESC v jednotlivých štátoch EÚ sa líši...
|
|
Euro NCAP s radosťou oznamuje, že teraz testuje novú kategóriu vozidiel, tzv. „pickup-y“, a dnes uverejňuje výsledky jej troch zástupcov - Nissanu Navara, Isuzu D-MAX/Rodeo a Mitsubishi L200...
|
|
Euro NCAP dnes uverejňuje výsledky šiestich vozidiel: Daihatsu Materia, Mazda 2, Honda Civic, Mercedes Benz triedy C, Renault Laguna a Volvo V70...
|
|
Toto vozidlo dosiahlo u Euro NCAP jedny z najlepších výsledkov čo sa týka bezpečnosti detských cestujúcich a je preto sklamaním, že za ochranu dospelých cestujúcich získala len štyri hviezdičky...
|

|
Úvodná stránka Kompaktné vozidlá Kia Cerato
Kia Cerato
Čelný a bočný náraz |
Ochrana chodcov |
Ochrana detí |
     |
    |
     |
Čelný náraz Hrudník spolujazdca bol vystavený väčšiemu tlaku od zaťaženia bezpečnostného pásu než hrudník vodiča, toto sa tiež použilo aj pri výpočte miery ochrany dospelých cestujúcich. Posun pedálov smerom dozadu predstavoval riziko pre spodné časti nôh vodiča a vozidlo bolo za to penalizované. Takisto stratilo body za časti prístrojovej dosky, ktoré by mohli poraniť kolená a stehná spolujazdca. Bočný náraz Pri bočnom náraze sa sily zvláštnym spôsobom preniesli do chrbtice figuríny, čím sa zmenšili sily namerané v jej hrudníku. Za toto bolo vozidlo penalizované a za ochranu hrudníka nezískalo ani jeden bod. Za ochranu brucha dostalo len 0,08 bodu zo štyroch možných, a to kvôli zaťaženiu, ktorému bolo brucho počas skúšky vystavené. Hoci bolo na to vozidlo spôsobilé, Kia sa rozhodla nezaplatiť si nepovinnú nárazovú skúšku do stĺpa, kde by mohla ukázať účinnosť záclonového airbagu. Ochrana detských cestujúcich Na sedadle spolujazdca by sa nemala požívať detská sedačka orientovaná proti smeru jazdy, pretože airbag sa v tejto polohe nedá nijako deaktivovať. Výstražný štítok upozorňujúci na tento fakt bol iba v angličtine a bol viditeľný len vtedy, keď bolo tienidlo proti slnku sklopené. Vozidlo preto v tejto oblasti nezískalo nijaký bod. Systém na pripomínanie pripútania bezpečnostným pásom - Ochrana chodcov Za nedostatočnú ochranu chodcov nezískal nárazník ani predná hrana kapoty nijaký bod. Rovnako je na tom i ochrana hlavy dospelého chodca (0 bodov).
| Kontakt hlavy vodiča s airbagom | stabilný
| Kontakt hlavy spolujazdca s airbagom | stabilný | Volant |
| - posun dozadu | 12mm
| - posun nahor | menej ako 1mm
| - bočný posun | 26mm doprava
| Kontakt s volantom | žiadny
| Posun predného stĺpiku karosérie dozadu | žiadny
| Pevnosť kabíny pre cestujúcich | stabilná
| Prítomnosť tvrdších častí | áno: konzola spodnej časti palubnej dosky, stĺpika riadenia a nastavovacie zariadenie, konzola spínacieho prístroja, stredová konzola, odkladacia skrinka
| Intenzívne zaťaženie kolien
| áno: konzola spodnej časti palubnej dosky, konzola palubnej dosky, stĺpika riadenia a nastavovacie zariadenie, konzola spínacieho prístroja, stredová konzola, odkladacia skrinka | |
Posun pedálu dozadu
| spojka - 132mm
| Posun pedálu nahor
| spojka - 56mm
| Porušenie priestoru pre nohy
| žiadne
| |
Airbag na ochranu hlavy
| áno
| Airbag na ochranu trupu
| áno
| |
Detské sedačky použité pri testovaní
|
| - sedačka pre 18-mesačné dieťa
| Britax-Romer Baby-Safe Plus Universal, orientácia proti smeru jazdy, využíva bezpečnostné pásy
| - sedačka pre 3-ročné dieťa
| Britax-Romer Duo ISOFIX Plus, orientácia v smere jazdy, využíva upnutia a horné upevnenie systému ISOFIX
| |
Výstražný štítok na deaktiváciu airbagu
| Obrázok a textový výstražný štítok v angličtine pripevnený na vnútornej strane slnečnej clony spolujazdca
| Pohyb hlavy dopredu
|
| 18-mesačné dieťa (za spolujazdcom)
| ochránený
| 3-ročné dieťa (za šoférom)
| ochránený
| Ochrana hrudníka
|
| 18-mesačné dieťa: celkové zaťaženie
| primeraná
| 18-mesačné dieťa: vertikálne zaťaženie | primeraná
| 3-ročné dieťa: celkové zaťaženie | dobrá
| 3-ročné dieťa: vertikálne zaťaženie | dobrá
| |
Ochrana hlavy
|
| 18-mesačné dieťa (na strane nárazu)
| ochránená
| 3-ročné dieťa (na nenarazenej strane)
| ochránená
| Zrýchlenie hlavy
|
| 18-mesačné dieťa
| dobré
| 3-ročné dieťa
| dobré
|
 |  |  |
vodič čelný náraz | spolujazdec čelný náraz | vodič bočný náraz |
Ochrana:
 |
výborná |
 |
adekvátna |
 |
dostatočná |
 |
slabá |
 |
veľmi slabá |
|