Úvodná stránka | Najčastejšie otázky | Cenník reklamy | Kontakty
 
Newsletter
Ak máte záujem pravidelne dostávať e-mailom informácie a novinky, zadajte Váš e-mail

Anketa
Ovplyvňujú crashtesty vaše rozhodovanie pri kúpe automobilu?
  62%
  38%

Počet hlasov: 13146
Vyhľadávanie
Značka 
Kategória 
Hodnotenie 
 
Euro NCAP, organizácia hodnotiaca bezpečnosť vozidiel, predstavila nový systém hodnotenia zameraný na celkovú bezpečnosť áut. Ide o nový prístup k hodnoteniu bezpečnosti, ktorý bude motivovať výrobcov, aby vyrábali komplexne bezpečné automobily.
Euro NCAP dnes uverejňuje aktualizované výsledky výskumu dostupnosti ESC v celej Európskej Únii. Výskum ukázal, že ponuka ESC v jednotlivých štátoch EÚ sa líši...
Euro NCAP s radosťou oznamuje, že teraz testuje novú kategóriu vozidiel, tzv. „pickup-y“, a dnes uverejňuje výsledky jej troch zástupcov - Nissanu Navara, Isuzu D-MAX/Rodeo a Mitsubishi L200...
Euro NCAP testuje naplno  27. 12. 2007
Euro NCAP dnes uverejňuje výsledky šiestich vozidiel: Daihatsu Materia, Mazda 2, Honda Civic, Mercedes Benz triedy C, Renault Laguna a Volvo V70...
Toto vozidlo dosiahlo u Euro NCAP jedny z najlepších výsledkov čo sa týka bezpečnosti detských cestujúcich a je preto sklamaním, že za ochranu dospelých cestujúcich získala len štyri hviezdičky...
Úvodná stránka  Kompaktné vozidlá  Kia Cerato

Kia Cerato


Čelný a bočný náraz Ochrana chodcov Ochrana detí
Čelný náraz
Hrudník spolujazdca bol vystavený väčšiemu tlaku od zaťaženia bezpečnostného pásu než hrudník vodiča, toto sa tiež použilo aj pri výpočte miery ochrany dospelých cestujúcich. Posun pedálov smerom dozadu predstavoval riziko pre spodné časti nôh vodiča a vozidlo bolo za to penalizované. Takisto stratilo body za časti prístrojovej dosky, ktoré by mohli poraniť kolená a stehná spolujazdca.

Bočný náraz

Pri bočnom náraze sa sily zvláštnym spôsobom preniesli do chrbtice figuríny, čím sa zmenšili sily namerané v jej hrudníku. Za toto bolo vozidlo penalizované a za ochranu hrudníka nezískalo ani jeden bod. Za ochranu brucha dostalo len 0,08 bodu zo štyroch možných, a to kvôli zaťaženiu, ktorému bolo brucho počas skúšky vystavené. Hoci bolo na to vozidlo spôsobilé, Kia sa rozhodla nezaplatiť si nepovinnú nárazovú skúšku do stĺpa, kde by mohla ukázať účinnosť záclonového airbagu.

Ochrana detských cestujúcich

Na sedadle spolujazdca by sa nemala požívať detská sedačka orientovaná proti smeru jazdy, pretože airbag sa v tejto polohe nedá nijako deaktivovať. Výstražný štítok upozorňujúci na tento fakt bol iba v angličtine a bol viditeľný len vtedy, keď bolo tienidlo proti slnku sklopené. Vozidlo preto v tejto oblasti nezískalo nijaký bod.

Systém na pripomínanie pripútania bezpečnostným pásom

-

Ochrana chodcov

Za nedostatočnú ochranu chodcov nezískal nárazník ani predná hrana kapoty nijaký bod. Rovnako je na tom i ochrana hlavy dospelého chodca (0 bodov).





kompletné výsledky testov

čelný náraz - hlava
Kontakt hlavy vodiča s airbagom
stabilný
Kontakt hlavy spolujazdca s airbagom
stabilný
Volant
- posun dozadu
12mm
- posun nahor
menej ako 1mm
- bočný posun
26mm doprava
čelný náraz - hrudník
Kontakt s volantom
žiadny
Posun predného stĺpiku karosérie dozadu
žiadny
Pevnosť kabíny pre cestujúcich
stabilná
čelný náraz - stehná, kolená a panva
Prítomnosť tvrdších častí
áno: konzola spodnej časti palubnej dosky, stĺpika riadenia a nastavovacie zariadenie, konzola spínacieho prístroja, stredová konzola, odkladacia skrinka
Intenzívne zaťaženie kolien
áno: konzola spodnej časti palubnej dosky, konzola palubnej dosky, stĺpika riadenia a nastavovacie zariadenie, konzola spínacieho prístroja, stredová konzola, odkladacia skrinka
čelný náraz - lýtka, chodidlá a členky
Posun pedálu dozadu
spojka - 132mm
Posun pedálu nahor
spojka - 56mm
Porušenie priestoru pre nohy
žiadne
bočný náraz - airbagy
Airbag na ochranu hlavy
áno
Airbag na ochranu trupu
áno
ochrana detí
Detské sedačky použité pri testovaní

- sedačka pre 18-mesačné dieťa
Britax-Romer Baby-Safe Plus Universal, orientácia proti smeru jazdy, využíva bezpečnostné pásy
- sedačka pre 3-ročné dieťa
Britax-Romer Duo ISOFIX Plus, orientácia v smere jazdy, využíva upnutia a horné upevnenie systému ISOFIX
detské sedačky - čelný náraz
Výstražný štítok na deaktiváciu airbagu
Obrázok a textový výstražný štítok v angličtine pripevnený na vnútornej strane slnečnej clony spolujazdca
Pohyb hlavy dopredu

18-mesačné dieťa (za spolujazdcom)
ochránený
3-ročné dieťa (za šoférom)
ochránený
Ochrana hrudníka

18-mesačné dieťa: celkové zaťaženie
primeraná
18-mesačné dieťa: vertikálne zaťaženieprimeraná
3-ročné dieťa: celkové zaťaženiedobrá
3-ročné dieťa: vertikálne zaťaženiedobrá
detské sedačky - bočný náraz
Ochrana hlavy

18-mesačné dieťa (na strane nárazu)
ochránená
3-ročné dieťa (na nenarazenej strane)
ochránená
Zrýchlenie hlavy

18-mesačné dieťa
dobré
3-ročné dieťa
dobré



vodič čelný nárazspolujazdec čelný nárazvodič bočný náraz


 Ochrana:
výborná    adekvátna    dostatočná    slabá    veľmi slabá   


Copyright © 2005 CRASHTEST.SK
Source of information: WWW.EURONCAP.COM
počet návštev: 1 242 203 od XI.2005