Úvodná stránka | Najčastejšie otázky | Cenník reklamy | Kontakty
 
Newsletter
Ak máte záujem pravidelne dostávať e-mailom informácie a novinky, zadajte Váš e-mail

Anketa
Ovplyvňujú crashtesty vaše rozhodovanie pri kúpe automobilu?
  62%
  38%

Počet hlasov: 13266
Vyhľadávanie
Značka 
Kategória 
Hodnotenie 
 
Euro NCAP, organizácia hodnotiaca bezpečnosť vozidiel, predstavila nový systém hodnotenia zameraný na celkovú bezpečnosť áut. Ide o nový prístup k hodnoteniu bezpečnosti, ktorý bude motivovať výrobcov, aby vyrábali komplexne bezpečné automobily.
Euro NCAP dnes uverejňuje aktualizované výsledky výskumu dostupnosti ESC v celej Európskej Únii. Výskum ukázal, že ponuka ESC v jednotlivých štátoch EÚ sa líši...
Euro NCAP s radosťou oznamuje, že teraz testuje novú kategóriu vozidiel, tzv. „pickup-y“, a dnes uverejňuje výsledky jej troch zástupcov - Nissanu Navara, Isuzu D-MAX/Rodeo a Mitsubishi L200...
Euro NCAP testuje naplno  27. 12. 2007
Euro NCAP dnes uverejňuje výsledky šiestich vozidiel: Daihatsu Materia, Mazda 2, Honda Civic, Mercedes Benz triedy C, Renault Laguna a Volvo V70...
Toto vozidlo dosiahlo u Euro NCAP jedny z najlepších výsledkov čo sa týka bezpečnosti detských cestujúcich a je preto sklamaním, že za ochranu dospelých cestujúcich získala len štyri hviezdičky...
Úvodná stránka  Malé vozidlá  Suzuki SX4

Suzuki SX4


Čelný a bočný náraz Ochrana chodcov Ochrana detí
Čelný náraz
Pri čelnom náraze dopadla hlava figuríny vodiča iba na okraj airbagu. Hrudník spolujazdca bol vystavený väčšiemu tlaku od zaťaženia bezpečnostného pásu než hrudník vodiča, toto sa tiež použilo aj pri výpočte miery ochrany dospelých cestujúcich.

Bočný náraz

SX4 získalo za bočný náraz maximálny počet bodov.

Ochrana detských cestujúcich

Na sedadle spolujazdca by sa nemala požívať detská sedačka orientovaná proti smeru jazdy, pretože airbag sa v tejto polohe nedá deaktivovať. Výstražný štítok upozorňujúci na tento fakt nebol preložený do niektorých európskych jazykov a keď boli sklopené tienidlá proti slnku, nebol viditeľný. Preto vozidlo v tomto smere nesplnilo požiadavky Euro NCAP. Suzuki nás informovalo, že preskúma obsah a umiestnenie svojich výstražných štítkov.

Systém na pripomínanie pripútania bezpečnostným pásom

Keď bol ventilátor zapnutý na maximum, nebolo signál dobre počuť a preto systém nesplnil požiadavky Euro NCAP. Suzuki nám oznámilo, že upraví signál tak, aby bol hlasnejší a jasnejší.

Ochrana chodcov

Ochrana, ktorú chodcom poskytuje nárazník a veľká časť kapoty, plne vyhovela požiadavkám Euro NCAP.





kompletné výsledky testov

čelný náraz - hlava
Kontakt hlavy vodiča s airbagom
na spodnej hranici
Kontakt hlavy spolujazdca s airbagom
stabilný
Volant
- posun dozadu
žiadny
- posun nahor
16mm
- bočný posun
7mm doľava
čelný náraz - hrudník
Kontakt s volantom
žiadny
Posun predného stĺpiku karosérie dozadu
7mm
Pevnosť kabíny pre cestujúcich
stabilný
čelný náraz - stehná, kolená a panva
Prítomnosť tvrdších častí
áno: stredová konzola, zapaľovacia skrinka, nastavovacia páka stĺpika riadenia, čalúnenie konzoly palubnej dosky
Intenzívne zaťaženie kolien
áno: stredová konzola, zapaľovacia skrinka, nastavovacia páka stĺpika riadenia, čalúnenie konzoly palubnej dosky
čelný náraz - lýtka, chodidlá a členky
Posun pedálu dozadu
spojka - 60mm
Posun pedálu nahor
spojka - 28mm
Porušenie priestoru pre nohy
žiadne
bočný náraz - airbagy
Airbag na ochranu hlavy
áno
Airbag na ochranu trupu
áno
ochrana detí
Detské sedačky použité pri testovaní

- sedačka pre 18-mesačné dieťa
Britax-Romer Duo Plus ISOFIX, orientácia v smere jazdy, využíva upnutia a horné upevnenie systému ISOFIX
- sedačka pre 3-ročné dieťa
Britax-Romer Duo Plus ISOFIX, orientácia v smere jazdy, využíva upnutie a horné upevnenie systému ISOFIX
detské sedačky - čelný náraz
Výstražný štítok na deaktiváciu airbagu
Štvorjazyčný a obrázkový výstražný štítok na jednej strane obidvoch slnečných clôn, viditeľné iba v zloženej polohe
Pohyb hlavy dopredu

18-mesačné dieťa (za spolujazdcom)
ochránený
3-ročné dieťa (za šoférom)
ochránený
Ochrana hrudníka

18-mesačné dieťa: celkové zaťaženie
primeraná
18-mesačné dieťa: vertikálne zaťaženieprimeraná
3-ročné dieťa: celkové zaťaženieprimeraná
3-ročné dieťa: vertikálne zaťaženiedobrá
detské sedačky - bočný náraz
Ochrana hlavy

18-mesačné dieťa (na strane nárazu)
ochránená
3-ročné dieťa (na nenarazenej strane)
ochránená
Zrýchlenie hlavy

18-mesačné dieťa
dobré
3-ročné dieťa
dobré



vodič čelný nárazspolujazdec čelný nárazvodič bočný náraz


 Ochrana:
výborná    adekvátna    dostatočná    slabá    veľmi slabá   


Copyright © 2005 CRASHTEST.SK
Source of information: WWW.EURONCAP.COM
počet návštev: 1 255 642 od XI.2005