Úvodná stránka | Najčastejšie otázky | Cenník reklamy | Kontakty
 
Newsletter
Ak máte záujem pravidelne dostávať e-mailom informácie a novinky, zadajte Váš e-mail

Anketa
Ovplyvňujú crashtesty vaše rozhodovanie pri kúpe automobilu?
  62%
  38%

Počet hlasov: 13267
Vyhľadávanie
Značka 
Kategória 
Hodnotenie 
 
Euro NCAP, organizácia hodnotiaca bezpečnosť vozidiel, predstavila nový systém hodnotenia zameraný na celkovú bezpečnosť áut. Ide o nový prístup k hodnoteniu bezpečnosti, ktorý bude motivovať výrobcov, aby vyrábali komplexne bezpečné automobily.
Euro NCAP dnes uverejňuje aktualizované výsledky výskumu dostupnosti ESC v celej Európskej Únii. Výskum ukázal, že ponuka ESC v jednotlivých štátoch EÚ sa líši...
Euro NCAP s radosťou oznamuje, že teraz testuje novú kategóriu vozidiel, tzv. „pickup-y“, a dnes uverejňuje výsledky jej troch zástupcov - Nissanu Navara, Isuzu D-MAX/Rodeo a Mitsubishi L200...
Euro NCAP testuje naplno  27. 12. 2007
Euro NCAP dnes uverejňuje výsledky šiestich vozidiel: Daihatsu Materia, Mazda 2, Honda Civic, Mercedes Benz triedy C, Renault Laguna a Volvo V70...
Toto vozidlo dosiahlo u Euro NCAP jedny z najlepších výsledkov čo sa týka bezpečnosti detských cestujúcich a je preto sklamaním, že za ochranu dospelých cestujúcich získala len štyri hviezdičky...
Úvodná stránka  Malé vozidlá  Mitsubishi Colt

Mitsubishi Colt


Čelný a bočný náraz Ochrana chodcov Ochrana detí

Čelný náraz
Hlava figuríny vodiča narazila iba na okraj airbagu a hrudník sa dostal do kontaktu s vencom volantu. Tvrdé konštrukcie v prístrojovej doske predstavovali možné nebezpečenstvo pre kolená a stehná vodiča i spolujazdca. Časť mechanizmu posilňovača riadenia sa posunula dozadu, čím porušila bodovo zváraný spoj a vnikla do priestoru pre nohy vodiča. Mitsubishi nás informovalo, že u päťdverových vozidiel od čísla podvozku *XMCXNZ34A5F075819* bol vylepšený priestor pre nohy vodiča, hoci Euro NCAP tieto vylepšené modely netestovalo.

Bočný náraz
-

Ochrana detských cestujúcich
Hlava figuríny trojročného dieťaťa sa pri skúške čelného nárazu pohla dopredu viac než odporúča Euro NCAP. Airbag spolujazdca sa dal deaktivovať, takže na jeho sedadle sa dala použiť detská sedačka orientovaná proti smeru jazdy. No vypínač na to určený nesplnil požiadavky Euro NCAP. Prítomnosť upevnení systému ISOFIX na zadných sedadlách nebola dostatočne jasne vyznačená.

Systém na pripomínanie pripútania bezpečnostným pásom
-

Ochrana chodcov
Nárazník ani predná hrana kapoty nezískali nijaký bod, pretože nedostatočne chránili chodcov.





kompletné výsledky testov

čelný náraz - hlava
Kontakt hlavy vodiča s airbagom
na spodnej hranici
Kontakt hlavy spolujazdca s airbagom
stabilný
Volant
- posun dozadu
31mm
- posun nahor
8mm
- bočný posun
19mm doprava
čelný náraz - hrudník
Kontakt s volantom
áno
Posun predného stĺpiku karosérie dozadu
47mm
Pevnosť kabíny pre cestujúcich
stabilný
čelný náraz - stehná, kolená a panva
Prítomnosť tvrdších častí
áno: stĺpik riadenia, kryt stĺpika a nastavovacie zariadenie, zapaľovacia skrinka, stredová konzola
Intenzívne zaťaženie kolien
áno: stĺpik riadenia, kryt stĺpika a nastavovacie zariadenie, zapaľovacia skrinka, stredová konzola
čelný náraz - lýtka, chodidlá a členky
Posun pedálu dozadu
brzda - 101mm
Posun pedálu nahor
žiadny
Porušenie priestoru pre nohy
porušený
bočný náraz - airbagy
Airbag na ochranu hlavy
nie
Airbag na ochranu trupu
nie
ochrana detí
Detské sedačky použité pri testovaní

- sedačka pre 18-mesačné dieťa
Britax-Romer Duo Plus ISOFIX, orientácia v smere jazdy, využíva upnutia a horné upevnenie systému ISOFIX
- sedačka pre 3-ročné dieťa
Britax-Romer Duo Plus ISOFIX, orientácia v smere jazdy, využíva upnutie a horné upevnenie systému ISOFIX
detské sedačky - čelný náraz
Výstražný štítok na deaktiváciu airbagu
Textový a obrázkový výstražný štítok napevno pripevnený na oboch stranách slnečnej clony spolujazdca
Pohyb hlavy dopredu

18-mesačné dieťa (za spolujazdcom)
ochránený
3-ročné dieťa (za šoférom)
zraniteľný
Ochrana hrudníka

18-mesačné dieťa: celkové zaťaženie
primeraná
18-mesačné dieťa: vertikálne zaťaženieprimeraná
3-ročné dieťa: celkové zaťaženieprimeraná
3-ročné dieťa: vertikálne zaťaženiedobrá
detské sedačky - bočný náraz
Ochrana hlavy

18-mesačné dieťa (na strane nárazu)
ochránená
3-ročné dieťa (na nenarazenej strane)
ochránená
Zrýchlenie hlavy

18-mesačné dieťa
dobré
3-ročné dieťa
dobré



vodič čelný nárazspolujazdec čelný nárazvodič bočný náraz


 Ochrana:
výborná    adekvátna    dostatočná    slabá    veľmi slabá   


Copyright © 2005 CRASHTEST.SK
Source of information: WWW.EURONCAP.COM
počet návštev: 1 256 048 od XI.2005