Newsletter
Ak máte záujem pravidelne dostávať e-mailom informácie a novinky, zadajte Váš e-mail
Anketa
Ovplyvňujú crashtesty vaše rozhodovanie pri kúpe automobilu?
61%
39%
Počet hlasov: 14301
Euro NCAP, organizácia hodnotiaca bezpečnosť vozidiel, predstavila nový systém hodnotenia zameraný na celkovú bezpečnosť áut. Ide o nový prístup k hodnoteniu bezpečnosti, ktorý bude motivovať výrobcov, aby vyrábali komplexne bezpečné automobily.
|
|
Euro NCAP dnes uverejňuje aktualizované výsledky výskumu dostupnosti ESC v celej Európskej Únii. Výskum ukázal, že ponuka ESC v jednotlivých štátoch EÚ sa líši...
|
|
Euro NCAP s radosťou oznamuje, že teraz testuje novú kategóriu vozidiel, tzv. „pickup-y“, a dnes uverejňuje výsledky jej troch zástupcov - Nissanu Navara, Isuzu D-MAX/Rodeo a Mitsubishi L200...
|
|
Euro NCAP dnes uverejňuje výsledky šiestich vozidiel: Daihatsu Materia, Mazda 2, Honda Civic, Mercedes Benz triedy C, Renault Laguna a Volvo V70...
|
|
Toto vozidlo dosiahlo u Euro NCAP jedny z najlepších výsledkov čo sa týka bezpečnosti detských cestujúcich a je preto sklamaním, že za ochranu dospelých cestujúcich získala len štyri hviezdičky...
|

|
Úvodná stránka Malé vozidlá Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Čelný a bočný náraz |
Ochrana chodcov |
Ochrana detí |
     |
    |
     |
Čelný náraz Hlava figuríny vodiča narazila iba na okraj airbagu a hrudník sa dostal do kontaktu s vencom volantu. Tvrdé konštrukcie v prístrojovej doske predstavovali možné nebezpečenstvo pre kolená a stehná vodiča i spolujazdca. Časť mechanizmu posilňovača riadenia sa posunula dozadu, čím porušila bodovo zváraný spoj a vnikla do priestoru pre nohy vodiča. Mitsubishi nás informovalo, že u päťdverových vozidiel od čísla podvozku *XMCXNZ34A5F075819* bol vylepšený priestor pre nohy vodiča, hoci Euro NCAP tieto vylepšené modely netestovalo. Bočný náraz - Ochrana detských cestujúcich Hlava figuríny trojročného dieťaťa sa pri skúške čelného nárazu pohla dopredu viac než odporúča Euro NCAP. Airbag spolujazdca sa dal deaktivovať, takže na jeho sedadle sa dala použiť detská sedačka orientovaná proti smeru jazdy. No vypínač na to určený nesplnil požiadavky Euro NCAP. Prítomnosť upevnení systému ISOFIX na zadných sedadlách nebola dostatočne jasne vyznačená. Systém na pripomínanie pripútania bezpečnostným pásom - Ochrana chodcov Nárazník ani predná hrana kapoty nezískali nijaký bod, pretože nedostatočne chránili chodcov.
|
| |
Kontakt hlavy vodiča s airbagom
| na spodnej hranici
| Kontakt hlavy spolujazdca s airbagom
| stabilný | Volant |
| - posun dozadu
| 31mm
| - posun nahor
| 8mm
| - bočný posun
| 19mm doprava
| |
Kontakt s volantom
| áno
| Posun predného stĺpiku karosérie dozadu
| 47mm
| Pevnosť kabíny pre cestujúcich
| stabilný
| |
Prítomnosť tvrdších častí
| áno: stĺpik riadenia, kryt stĺpika a nastavovacie zariadenie, zapaľovacia skrinka, stredová konzola
| Intenzívne zaťaženie kolien
| áno: stĺpik riadenia, kryt stĺpika a nastavovacie zariadenie, zapaľovacia skrinka, stredová konzola | |
Posun pedálu dozadu
| brzda - 101mm
| Posun pedálu nahor
| žiadny
| Porušenie priestoru pre nohy
| porušený
| |
Airbag na ochranu hlavy
| nie
| Airbag na ochranu trupu
| nie
| |
Detské sedačky použité pri testovaní
|
| - sedačka pre 18-mesačné dieťa
| Britax-Romer Duo Plus ISOFIX, orientácia v smere jazdy, využíva upnutia a horné upevnenie systému ISOFIX
| - sedačka pre 3-ročné dieťa
| Britax-Romer Duo Plus ISOFIX, orientácia v smere jazdy, využíva upnutie a horné upevnenie systému ISOFIX
| |
Výstražný štítok na deaktiváciu airbagu
| Textový a obrázkový výstražný štítok napevno pripevnený na oboch stranách slnečnej clony spolujazdca
| Pohyb hlavy dopredu
|
| 18-mesačné dieťa (za spolujazdcom)
| ochránený
| 3-ročné dieťa (za šoférom)
| zraniteľný
| Ochrana hrudníka
|
| 18-mesačné dieťa: celkové zaťaženie
| primeraná
| 18-mesačné dieťa: vertikálne zaťaženie | primeraná
| 3-ročné dieťa: celkové zaťaženie | primeraná
| 3-ročné dieťa: vertikálne zaťaženie | dobrá
| |
Ochrana hlavy
|
| 18-mesačné dieťa (na strane nárazu)
| ochránená
| 3-ročné dieťa (na nenarazenej strane)
| ochránená
| Zrýchlenie hlavy
|
| 18-mesačné dieťa
| dobré
| 3-ročné dieťa
| dobré
|
 |  |  |
vodič čelný náraz | spolujazdec čelný náraz | vodič bočný náraz |
Ochrana:
 |
výborná |
 |
adekvátna |
 |
dostatočná |
 |
slabá |
 |
veľmi slabá |
Fotogaléria
|