Úvodná stránka | Najčastejšie otázky | Cenník reklamy | Kontakty
 
Newsletter
Ak máte záujem pravidelne dostávať e-mailom informácie a novinky, zadajte Váš e-mail

Anketa
Ovplyvňujú crashtesty vaše rozhodovanie pri kúpe automobilu?
  62%
  38%

Počet hlasov: 13149
Vyhľadávanie
Značka 
Kategória 
Hodnotenie 
 
Euro NCAP, organizácia hodnotiaca bezpečnosť vozidiel, predstavila nový systém hodnotenia zameraný na celkovú bezpečnosť áut. Ide o nový prístup k hodnoteniu bezpečnosti, ktorý bude motivovať výrobcov, aby vyrábali komplexne bezpečné automobily.
Euro NCAP dnes uverejňuje aktualizované výsledky výskumu dostupnosti ESC v celej Európskej Únii. Výskum ukázal, že ponuka ESC v jednotlivých štátoch EÚ sa líši...
Euro NCAP s radosťou oznamuje, že teraz testuje novú kategóriu vozidiel, tzv. „pickup-y“, a dnes uverejňuje výsledky jej troch zástupcov - Nissanu Navara, Isuzu D-MAX/Rodeo a Mitsubishi L200...
Euro NCAP testuje naplno  27. 12. 2007
Euro NCAP dnes uverejňuje výsledky šiestich vozidiel: Daihatsu Materia, Mazda 2, Honda Civic, Mercedes Benz triedy C, Renault Laguna a Volvo V70...
Toto vozidlo dosiahlo u Euro NCAP jedny z najlepších výsledkov čo sa týka bezpečnosti detských cestujúcich a je preto sklamaním, že za ochranu dospelých cestujúcich získala len štyri hviezdičky...
Úvodná stránka  Malé vozidlá  Chevrolet Matiz

Chevrolet Matiz


Čelný a bočný náraz Ochrana chodcov Ochrana detí

Čelný náraz
Zaťaženie bezpečnostného pása spôsobilo, že hrudník figuríny spolujazdca bol viac vychýlený ako hrudník vodiča. Toto vychýlenie sa použilo aj pri výpočte miery ochrany dospelých cestujúcich. Tvrdé konštrukcie v oblasti dopadu kolien predstavovali možné nebezpečenstvo pre kolená a stehná vodiča i spolujazdca. Slabá bola aj ochrana spodných častí nôh vodiča.


Bočný náraz
Stlačenie hrudníka vodiča pri bočnom náraze naznačuje neprijateľne vysoké riziko smrteľných poranení, preto je posledná hviezdička v hodnotení dospelých cestujúcich prečiarknutá.


Ochrana detských cestujúcich
Na sedadle spolujazdca by sa nemala požívať detská sedačka orientovaná proti smeru jazdy, pretože airbag sa v tejto polohe nedá nijako deaktivovať. Prítomnosť upevnení systému ISOFIX na zadných sedadlách nebola dostatočne výrazne vyznačená a vozidlo v tomto smere nesplnilo kritériá Euro NCAP.


Systém na pripomínanie pripútania bezpečnostným pásom
Matiz tento systém nemá.


Ochrana chodcov
Nárazník vozidla nezískal nijaký bod, pretože nedostatočne chránil chodcov.





kompletné výsledky testov

čelný náraz - hlava
Kontakt hlavy vodiča s airbagom
stabilný
Kontakt hlavy spolujazdca s airbagom
stabilný
Volant
- posun dozadu
žiadny
- posun nahor
žiadny
- bočný posun
10mm doprava
čelný náraz - hrudník
Kontakt s volantom
žiadny
Posun predného stĺpiku karosérie dozadu
45mm
Pevnosť kabíny pre cestujúcich
stabilná
čelný náraz - stehná, kolená a panva
Prítomnosť tvrdších častí
áno: zapaľovacia skrinka, stĺpik riadenia, spodná časť konzoly, výmenník tepla
Intenzívne zaťaženie kolien
áno: konzola palubnej dosky, zapaľovacia skrinka, stĺpik riadenia, spodná časť konzoly, výmenník tepla
čelný náraz - lýtka, chodidlá a členky
Posun pedálu dozadu
žiadny
Posun pedálu nahor
spojka - 49mm
Porušenie priestoru pre nohy
žiadne
Bočný náraz - airbagy
Airbag na ochranu hlavy
nie
Airbag na ochranu trupu
nie
ochrana detí
Detské sedačky použité pri testovaní

- sedačka pre 18-mesačné dieťa
Britax-Romer Baby-Safe ISOFIX Plus, orientácia proti smeru jazdy, využíva upnutia systému ISOFIX a podporný rám
- sedačka pre 3-ročné dieťa
Britax-Romer Duo Plus ISOFIX, orientácia v smere jazdy, využíva upnutia a horné upevnenie systému ISOFIX
detské sedačky - čelný náraz
Výstražný štítok na deaktiváciu airbagu
Textový a obrázkový výstražný štítok napevno pripevnený na oboch stranách slnečnej clony spolujazdca
Pohyb hlavy dopredu

18-mesačné dieťa (za spolujazdcom)
chránený
3-ročné dieťa (za šoférom)
chránený
Ochrana hrudníka

- 18-mesačné dieťa: celkové zaťaženie
dobrá
- 18-mesačné dieťa: vertikálne zaťaženie
primeraná
- 3-ročné dieťa: celkové zaťaženie
primeraná
- 3-ročné dieťa: vertikálne zaťaženie
dobrá
detské sedačky - bočný náraz
Ochrana hlavy

- 18-mesačné dieťa (na strane nárazu)
chránený
- 3-ročné dieťa (na nenarazenej strane)
chránený
Zrýchlenie hlavy

- 18-mesačné dieťa
dobré
- 3-ročné dieťa
dobré



vodič čelný nárazspolujazdec čelný nárazvodič bočný náraz


 Ochrana:
výborná    adekvátna    dostatočná    slabá    veľmi slabá   


Copyright © 2005 CRASHTEST.SK
Source of information: WWW.EURONCAP.COM
počet návštev: 1 242 573 od XI.2005