Úvodná stránka | Najčastejšie otázky | Cenník reklamy | Kontakty
 
Newsletter
Ak máte záujem pravidelne dostávať e-mailom informácie a novinky, zadajte Váš e-mail

Anketa
Ovplyvňujú crashtesty vaše rozhodovanie pri kúpe automobilu?
  62%
  38%

Počet hlasov: 13261
Vyhľadávanie
Značka 
Kategória 
Hodnotenie 
 
Euro NCAP, organizácia hodnotiaca bezpečnosť vozidiel, predstavila nový systém hodnotenia zameraný na celkovú bezpečnosť áut. Ide o nový prístup k hodnoteniu bezpečnosti, ktorý bude motivovať výrobcov, aby vyrábali komplexne bezpečné automobily.
Euro NCAP dnes uverejňuje aktualizované výsledky výskumu dostupnosti ESC v celej Európskej Únii. Výskum ukázal, že ponuka ESC v jednotlivých štátoch EÚ sa líši...
Euro NCAP s radosťou oznamuje, že teraz testuje novú kategóriu vozidiel, tzv. „pickup-y“, a dnes uverejňuje výsledky jej troch zástupcov - Nissanu Navara, Isuzu D-MAX/Rodeo a Mitsubishi L200...
Euro NCAP testuje naplno  27. 12. 2007
Euro NCAP dnes uverejňuje výsledky šiestich vozidiel: Daihatsu Materia, Mazda 2, Honda Civic, Mercedes Benz triedy C, Renault Laguna a Volvo V70...
Toto vozidlo dosiahlo u Euro NCAP jedny z najlepších výsledkov čo sa týka bezpečnosti detských cestujúcich a je preto sklamaním, že za ochranu dospelých cestujúcich získala len štyri hviezdičky...
Úvodná stránka  Stredná trieda  Renault Laguna

Renault Laguna


Čelný a bočný náraz Ochrana chodcov Ochrana detí
 
Predný stĺpik karosérie na strane vodiča bol vtlačený dovnútra o 145mm (5,7in). Po skúške sa vodičove dvere ručne nedali otvoriť a bolo potrebné použiť náradie. Dvere spolujazdca sa dali normálne otvoriť. Volant sa posunul smerom dnu o 94 mm (3,7in) a nadol o 42 mm (1,7in). Došlo k miernemu prerazeniu do priestoru pre nohy a brzdový pedál bol vtlačený dovnútra o 200 mm (7,9in).

Ochrana hlavy vodiča by bola na základe prístrojového hodnotenia označená za dobrú, avšak hodnotenie bolo znížené, pretože kontakt hlavy s airbagom bol nestabilný. No ochrana krku bola dobre zabezpečená a bezpečnostný pás dokázal zabrániť kontaktu vodičovho hrudníka s volantom. Bezpečnostné pásy vybavené obmedzovačmi zaťaženia fungovali dobre a figurína zaznamenala iba nízke riziko poranenia hrudníka, hoci prerazenie do priestoru pre cestujúcich na úrovni prístrojovej dosky predstavuje riziko pre vodičov odlišnej výšky a vodičov sediacich oveľa bližšie k alebo ďalej od volantu. Vodičove ľavé koleno narazilo na obloženie stĺpiku riadenia a na stĺpik prestavnej páky, čo predstavuje značné riziko poranenia, ktoré by sa však nezvýšilo, keby do nich koleno narazilo v trochu inej horizontálnej alebo vertikálnej polohe. Avšak stĺpik prestavnej konzoly mohol spôsobiť určité poškodenie kolena. Vodičove pravé koleno narazilo do prístrojovej dosky vedľa poistkovej skrinky, a vodičovi hrozili vážne poranenia kolien, stehien a panvy. Keby koleno narazilo trošku viac doľava, mohlo zasiahnuť výstuhu stĺpika alebo spínaciu skrinku, takisto trošku vyššia poloha kolena by viedla k nárazu na spínaciu skrinku. Keby preniklo koleno trochu ďalej, mohlo zasiahnuť stĺpik uzamykania a výstuhu, ktoré by ho mohli spôsobiť určitým spôsobom poškodiť. Záznamy naznačujú veľmi zlú ochranu ľavej nohy v spodných častiach a slabú ochranu pravej nohy v spodných častiach. Miera prerazenia do priestoru pre nohy naznačuje pravdepodobnosť poranenia chodidiel a členkov.

Pri čelnom náraze hrozilo spolujazdcovi všeobecne nízke riziko poranenia, hoci bola zaznamenaná o niečo vyššia pravdepodobnosť poranenia ľavej nohy v spodných častiach.

vodič čelný nárazspolujazdec čelný nárazvodič bočný náraz


 Ochrana:
výborná    adekvátna    dostatočná    slabá    veľmi slabá   


Copyright © 2005 CRASHTEST.SK
Source of information: WWW.EURONCAP.COM
počet návštev: 1 254 770 od XI.2005